Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Mara Harbor

Gestart door Martin Welberg, 07 maart 2013, 01:09:50 AM

Kautenbach

 8)...ben ff druk met iets anders, zal hier gelden voor de harde werker van dit project? ;)

Martin Welberg

Hmmm yep...

Maar 's wat aan't klote geweest met m'n nieuwe Proxxon hete draad ding...





heb nog een aantal van die bootjes nodig, effe kijken hoe snel dit kan..

janjozef

begint er echt goed uit te zien

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

evan

Citaat van: milocomarty op 23 april 2013, 00:28:22 AM
Hmmm yep...

Maar 's wat aan't klote geweest met m'n nieuwe Proxxon hete draad ding...



Leuk ding he?

Wel warm 8)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Zo, met een bouwstop in den pruis maar 's met m'n eigen meuk aan het knoeien. Beetje rail en wat laagies MDF voor het deck. Klein menneke d'rop voor de afmeting  ;)








Martin Welberg

Weer een beetje verder, een van de bakkies van de zolder gehaald en aan de werf geknoopt...










TBCédric

ziet er super uit. ben benieuwd naar het einde.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Martin Welberg

#52
Da's aan de rechterkant voor de toeschouwer  ;) ;D

Zo lekkere bak knoeiwerk vandaag, alle punten van de wissels voorzien van touwtje en op hun plek gedrukt, verder de ruwbouw van de laatste module klaar gemaakt..



klein inhammetje aan de achterzijde van de bakken gecreeerd, paar paaltjes her en der en een bootje, maakt het in mijn ogen omdat het nauwelijks te zien is een interessant punt..



Effe wat gebouwtjes neergepleurt om een beetje een gevoel te krijgen wat er verder moet gebeuren..





En ben wel gelukkig met het feit dat ik ongeveer een 4 / 5 passagierscoaches achter de 4-6-0 kan hangen, heb een kleine 1.3 meter tussen de wissels ..




Martin Welberg

Weinig zin in het knoeien met draadjes ben ik maar 's wat aan de kademuren begonnen. Strippies limbafineer en basswood...




Martin Welberg

Muurtjes en paaltjes, paaltjes en muurtjes...zo'n 2,4 meter...nog een klein stukkie te gaan en dan heb ik de voorkant gehad..






Martin Welberg

Lange kademuur beplankt vanavond en een beginnetje gemaakt met het stukkie kustlijn. Wil dit keer de wat hoekiger look van bv de rots in Acadia National Park. Vandaar de start in het die roze meuk....








Kautenbach

hoi Martin,

toch weer erg mooi hoor, en ik blijf stiekum ook wel jaloers naar je werkplaats kijken ;) passen dezer modules ook buiten je werkplaat is je baan? en je grote voorbeeld is dat het natuur/kustgebied boven Boston, richting Canadese grens?

eigenlijk zou je voor het ruimtelijke effect nog ff een paar meter kust/zee voor je tafereel moeten plaatsen, maar ja, zelfs in je werkplaats niet echt mogelijk. Hoe ga je de werf verder aankleden, beetje als Nolans Wharf?

doomslu

Vooral die eerste foto is net echt.  8)


;D ;D Ik ben er zeker van dat hij binnenkort met foto komt waarop die rotsen perfect nagemaakt zijn.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Martin Welberg

Ha die Wim, niet al te jaloers zijn op zo'n werkplaats. Meeste tijd moet er gewoon hard gesappelt worden om de kost te verdienen. Voorbeeld ligt idd in de strook tussen Boston en Canada. Bar Harbor, Acadia National Park, Maine, New England met een uitloop naar New Brunswick (Canada). Had zelf ook graag wat meer water aan de voorzijde willen hebben maar ja, m'n zolder laat dat niet toe (20cm meer diepte was mooi geweest). Voor deze modules komt nog wel een losse bak met een schip van een 85 / 90 cm en een los stuk water op de kop. En de 185 module (2 bakkies) komen op een verrijdbaar onderstel te staan zodat bij operations deze gekoppelt kan worden aan de baan. De bak met de hutjes is al een stuk van de baan. Helaas kan 't niet vast, kom niet meer in m'n bad en slaapkamer als ik dat doe..

Luc, doe m'n best erop  ;)

Kautenbach

hoi Martin,

Ben in die streek eens op vakantie geweest, prachtige kustlijn idd! de 185 modules komen op een onderstel, hahah, ik lees niet goed denk ik, zelfs voor jouw snelheid is 185 modules wel wat veel toch 8)

je hebt daar ook een windjesrots, ik geloof in arcadia National park heel facinerend :-[ ik zal het foto archief eens induiken,

zal wel erg stoer worden zo'n groot schip, ga je die helemaal zelf bouwen? Marty blij, thema schepen op Ontraxs of Leuven, Evan/Erik hadden het er ook al over als vervolg op de High line, wie volgt ;)