Mara Harbor

Gestart door Martin Welberg, 07 maart 2013, 01:09:50 AM

Martin Welberg

De plannen voor de Noas Cove baan lopen zo uit de klauw dat de doelstelling deze in 2014 tentoon te stellen eigenlijk niet haalbaar zijn. Zover door ontwikkeld dat ik uiteindelijk op 16 meter rondlopende baan uitkwam zou dat betekenen dat er 1,25m per maand compleet klaar zou moeten zijn. En das ook in mijn tempo niet te doen.
Vandaar dat ik maar een stap terug heb gedaan en me ga concentreren op Mara Harbor. Blijft een onderdeel van het totale plan maar met een lengte van 4.4 meter is dit beter te overzien en de gestelde deadline te kunnen halen. Een deel van de rail ligt er al en is getest qua rijden / rangeren.



Vandaag de laatste 2 modules voor dit stuk klaar gemaakt en een begin gemaakt met het boren van plm 500 gaatjes voor de palen van een grote werf.
Tevens besloten om van de bouw verslag te gaan doen in een aparte draad. Deadline OntraX 2014.

Kautenbach

ziet er goed uit, wordt Mara Harbor onderdeel van Noas Cove?

werf met 500 palen, indrukwekkend hoor, moet je qua tijd, zeker als de sporen goed liggen  >:( >:( ;D prima lukken toch?

adrievans

Leuke plantjes in het raamkozijn,weer eens wat anders dan geraniums. ;D :D
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

vyncky

Ja Martin,

Jij blijft ook goed bezig!

Veel succes, ik ben benieuwd!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Stedahult

Als we dan naast elkaar geplaatst worden, zorg jij voor het bier
en ik voor den kaffee  ;) En een kistje sigaren....
Mvh. Steef

Martin Welberg

Zo met OntraX achter de rug kunnen we terug naar de orde van de dag en weer wat aan 't knoeien gaan met de modules voor volgend jaar...
In de ruwbouw grotendeels klaar, pakweg een 500 gten voor pijlers geboord. Landhoofd voor de connectie met het vaste land eraan geknetterd. De gaten zijn voor module connecties en de wisselaandrijvingen, worden verstopt in van die dichte bakkies waar normaal dikke keien inliggen om een werf op z'n plek te houden...





sporenplan is nog redelijk goed te zien tussen alle gaten..

adrievans

Martin,
AArdig machinepark heb je daar,om jaloers op te worden. :P :P
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

grove den

Indrukwekkend!
Hij gaat alweer goed Martin!!
Citeersporenplan is nog redelijk goed te zien tussen alle gaten..

Ja hoor ik had het al in de gaten..... ::)

Jos

conducteur

Is schrijnwerkerij-meubelmakers je job?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steven123

#9
Citaat van: conducteur op 13 maart 2013, 13:28:53 PM
Is schrijnwerkerij-meubelmakers je job?




Even een oude qoute van Martin opgesnord  ;D :

Citaat van: milocomarty op 23 september 2012, 00:52:01 AM
Klopt daar heb je gelijk in Peter, het atelier waarin ik werk is ook gelijk mijn 1:1 werkplek als meubelmaker / interieurbouwer. De knalhamer spijker was m'n perslucht spijkerpistool waarin ik met niet nadenken een 40mm spijker had geladen ipv een 15mm..dezen ging er aan de onderkant van m'n duim via m'n nagel weer uit...gelukkig geen bot geraakt en 't geneest goed zo ik kan weer aardig modelbouwen..


Dat gaan hier weer ferme modules worden,
500 pijlers?!  :o ben al erg benieuwd  :D
Succes!

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

evan

Moeten er nog gaatjes zijn :D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Zal 's kijken of ik nog een gaatje kan vinden  ;) :D

Ben idd zelfstandig schrijnwerker / meubelmaker..

Citaat van: adrievans op 13 maart 2013, 12:55:41 PM
Martin,
AArdig machinepark heb je daar,om jaloers op te worden. :P :P

Deels over kunnen nemen van m'ne papa, werkplaats inclus..

Kautenbach

allemachies, gaat die hele module verder een waterpartij worden? indrukwekkend hoor, heb je nog een bouwplan?

Martin Welberg

Yup, vandaar die 500 paaltjes.......en gaten  :o Bouwplan in de vorm van een railplan  ??? Qua bebouwing ontwikkeld zich dat meestal, geen vast plan. Behalve dat er waarschijnlijk een vismarkt op komt...

Martin Welberg

Zo bijna klaar met het basis hout gebeuren, paar module verbindingen gemaakt, M8 bout met een slagmoer



daarna een paar doosjes om deze gaten gebouwd om deze en de gaten voor de wisselaandrijvingen te verbergen...



Ga deze bekleden met hout, moeten gaan lijken op deze  hoekige dozen die normaal gevuld zijn met rotsblokken. Die hangen normaal onder zo'n werf omdat ding met heftiger weer op z'n plek te houden, geen idee hoe die heten.
Daarna maar eens een begin gemaakt met het zagen van paaltjes, heb ze klaar voor de kleinste module...



klaar voor een grain and stain. Een dezer dagen nog effe wat schaalhout maken om bovenop die paaltjes te donderen en wat om te schoren, zat te doen dus...