Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Mara Harbor

Gestart door Martin Welberg, 07 maart 2013, 01:09:50 AM

Martin Welberg

Paar van voortgangs plaatjes, toegevoegd een aantal kleinere modules 20cm diep. Dit om rondom de lokloods een waterfront te hebben. Geeft me tevens meer ruimte voor landschap en details. Het enige probleem zal het verbergen van de naden in het wateroppervlak zijn. Ben daarom wat aan het schuiven met die kleine vissershutten en denk dat ik ze allemaal een eigen steiger geef  onderling verbonden met weg te halen loopbruggen.Misschien daarvoor nog zo'n roestge stalen drijvende steiger...













Het grappige kleine maar hoge gebouw naast de lokloods wordt een Maine stijl bedekte watertoren, werd in deze streken gedaan om de winterdag de vorst wat buiten te houden.
De grote hoeveelheid foto's  is een manier voor mij om dakl- en zichtlijnen te bekijken en controleren.

Gerolf

... en je hebt heel wat zichtlijnen. Wat een enorm project  :o
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Hmm valt wel mee in mijn ogen, nog 7 maand  ;)

Stedahult

Ook die zijn zo om  ;), ben nu ook met groen bezig.
Wel in 1:1, dat dient ook te gebeuren. Het word
een aardige oppervlakte zo Martin.

Kun je de naad niet afwerken met doorzichtig abs??
Zo werk ik de naden van de modules onderling ook weg.
Dat is wel met wit abs en dat in kleur geschilderd.
Met begrassen kun je er ook overheen, en je hebt geen naad.
Mvh. Steef

vyncky

#94
Goed bezig Martin!

Citaat van: Stedahult op 13 juli 2013, 20:51:40 PM

Kun je de naad niet afwerken met doorzichtig abs??
Zo werk ik de naden van de modules onderling ook weg.
Dat is wel met wit abs en dat in kleur geschilderd.
Met begrassen kun je er ook overheen, en je hebt geen naad.

Kan je hier wat foto's van maken, Ik begrijp niet goed hoe je dit doet.

thx!

Yannick

Berichtje bewerkt omdat ik op 'n verkeerd knopje heb geklikt
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Steven123

Die moduletafels blijven maar groeien  :D  intussen is het al een behoorlijke lengte.
Goed dat je die 20 cm stukken er bij aan hebt gezet, dat gaat het uitzicht en de afwerking alleen maar ten goede komen.

Heel sterk bezig Martin  ;)
Nog veel succes!

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Martin Welberg

Merci mannen..

Na een daggie OHMB'en thuis maar effe verder met de ruwbouw van de voorlaatste bak. Besloten er een riviertje op te maken, denk nog wat na over een brug die de achterzijde grotendeels moet verbergen. Daarnaast komt er waarschijnlijk een kleine mill in het hoekie om dat gat wat meer nog te verbergen..nog een bakkie te bouwen en dan kan de echte fun beginnen...






Kautenbach

... voorlaatste bak, wordt een heel imposant project! allemaal klaar in maart neem ik aan :D

ziet er wel mooi uit met al dat water

Martin Welberg

Hopelijk Wim, wel beloofd  ;) Beetje groen is het werk niet, water valt ook wel mee maar die werf, pfffffffffff, daar moet nog wat gebeuren en op komen aan panden..

Stedahult

Yanncik. Je hebt een pbtje.
Mvh. Steef

Martin Welberg

Beetje lopen klooien vanavond met kartonnen strippies en gipsverband, tevens een gebogen bruggetje in elkaar geknutseld. Moet nog ingekrast worden. Ben me nog niet helemaal zeker maar dat ding verbergt in ieder geval een stukkie van de mill en de rivier...






Martin Welberg

Zo het bruggetje ingekrast en in de eerste lagen verf gezet. Begin gemaakt met de mill erachter. En effe een mockup van een brug met stalen balken, krijgt dan betonnen brughoofden oid en een houten dek..








dani

*like* knopje gedrukt !
Mooi werk zeg :)   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Martin Welberg

Merci Dani ! Op een Nl forum nogal wat discussie of deze brug wel past in de setting...misschien toch wat proberen met staal, hout en beton..

dani

discussie met hollanders....  vermijden, want voor je het weet gooien ze je buiten , haha !!!

Nee, even serieus nu.   Of je brug past in je scene, moet JIJ alleen beslissen.  Ik heb nog zo van die discussies meegemaakt waar ze met 20 man zitten te k*kk*n op het ontwerp van een modelbouwer omdat er "te veel en te drukke bruggen" waren, en eens dat hij echt alles bouwde en begon aan te kleden, waren ze allemaal "ooooh" en "aaaaaah" en  "leuk hoor ..."

JIJ moet het mooi vinden daar draait het allemaal om in deze hobby, toch ?   Of het waarheidsgetrouw is, of gewoon je fantasiewereld :   JIJ bent daar koning, keizer en president !   AMEN *
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.