Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Mara Harbor

Gestart door Martin Welberg, 07 maart 2013, 01:09:50 AM

Houdini

Martin....wederom....verstomming !  Heeeeel mooi bezig  ;)

Michael

Martin, geen idee waar je deel 1 nog kan vinden.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

Dank je Jelle...

Zal wel eens op zoek gaan, maar ga deze ook bestellen, zoveel te leren van onze militaire vrienden..

Chrisrail

#798
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Martin Welberg

OK, dan hoef ik dus alleen deze maar te bestellen..

Martin Welberg

Zo maar een lekker plastic Bmann caboose bij de kop gepakt, na een grondlaag geprobeerd met Vallejo aircolor een houtachtige laag te schilderen, uiteindelijk moet het ding er met bladerende en vage verf uit gaan zien dus zal het idee van hout eronder moeten zitten. De laatste laag is sepia acrylinkt in een wash...



vond het eigenlijk nog te donker dus een licht droogborsteltje met titanium buff light uit de tube...waarna de hele zooi in de matte lak gaat..



dan hier en daar wat stippen en streepies met Vallejo chipping medium, zien er war donkerder en glanzend uit op de plaat....



Her en der wat afgeplakt en gespoten met een mix van Vallejo rust, mahagony and white..beetje wazige plaat excuses..



Efkes laten drogen en dan met een natte kwast de verf en chipping medium er weer af borstelen.....



Nog een lichte nevel met earth tan onderkant, trucks and the lower body..



Hier en daar nog wat details schilderen, tijd voor plaatjes op de baan..






evan

Zalig Martin! Knappe resultaten en dito sfeer...

... Het kriebelt als ik dit zie!

Succes met je vervolg
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Mooi verhaal over de verftechniek  8)

Bij de voorlaatste foto: De overgang tussen "woelige zee" en "kalme rivier" vind ik wat te abrupt.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Dank u !

Gerolf dat stukkie moet nog gedaan worden, als ik tevreden ben over het bootje..

sdz1976

Het word alsmaar afgeleefder en dus alsmaar cooler.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Martin Welberg

#805
Thanks !

Beetje met figuurtjes aan het schilderen geweest, lading werk en dan heb je ze klaar plak je ze in een coach car...







nauwelijks te zien maar misschien wel een geluk bij deze 1:50 Preisers die eigenlijk te modern zijn voor de tijd  ..eentje meer..





Vindt dat toch een fijn scene'tje. Tevens tussendoor wat aan het kratten / kisten bouwen..



En maar weer eens een kwak verf over de golfjes geknikkerd, vond het toch wat aan de drukke kant..











Zo dat ziet er beter uit IMO...

Michael

Martin, bij één foto ging het blijkbaar niet helemaal goed om op het forum te zetten



Ziet er weer schitterend uit.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

OlivierV

Eigenlijk Martin, kan jij niet veel verkeerd doen. :D

Het gevoel dat ik krijg bij wat je ons toont is zo'n east-coast stadje met een spoorlijn aan het water, waar het ferm waait. Rillingen, dat krijg ik er van, net zoals de rillingen die ik ervan krijg hoe mooi het allemaal wel niet gemaakt is. (ook al boeien Amerikaanse treinen mij zo goed als geen hol)

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Martin Welberg

Foutje aangepast Michaël...oops

Meci mannen..

SuSke

Mooi Martin, de golfjes zijn inderdaad beter zo. De vorige uitvoering vroeg om voorovergebogen preisers en schuine bomen.
Nu is het een veel rustiger gevoel.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.