Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Mara Harbor

Gestart door Martin Welberg, 07 maart 2013, 01:09:50 AM

sdz1976

Heb ooit op het boekenfestijn een apparaat gekocht om crêpepapier tot golfjes te maken en dat werkt ook uitstekend bij ovenschalen en flessenlood om golfplaten te maken .


www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Martin Welberg

Is zo'n ding niet te grof qua structuur ?

Zo, raampies zitten erin, nog een stormluikie ernaast, moeten maar zien hoe we die van de steiger dicht gaan krijgen  ::)...Daarnaast nog een aantal boompies klaar gemaakt met een RTS greenkeeper 15 kV, zit zo'n raar tuitje bij maar op de een of andere manier werkt die erg goed om de fijne 1mm vezeltjes als naaldjes aan te brengen...















sdz1976

Is ideaal voor o en 1.
Denk dat er veel een duik zullen nemen in een poging dat luik te sluiten :)
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

vyncky

Mooie boompjes  :D

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)


Martin Welberg

Maar eens een klein drijvend steigertje in elkaar geprutst, hmm de basis dan en een roeibootje, ook wat aan het kloten geweest om golven te maken.....










sdz1976

Kijk met spanning uit naar het vervolg
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

loebaske

Oei Martin, je heb idd. zitten kloten met je golven, hopelijk komt het nog goed, moet toegeven dat golven maken niet simpel is, is al een hele gedoe om ringen in het water te maken, probeer het te doen tegen dat het oppervlak bijna uitgehard is...

Martin Welberg

Komp goe...

Dipdabdab....beetje smeren met verf...black, phtalo blue en titanium buff










sdz1976

Het is ook knap goedgekomen.
Wa was dat wit spul dat je der hebt opgesmeerd?
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

philippe_007

ziet er inderdaad goed uit, proficiat

Martin Welberg

Alabastine elastische scheuren en naden vuller , moet iets indentieks te verkrijgen zijn in Belgie van Polyfilla

Martin Welberg

Vandaag maar 's de eerste laag glanslak op de golfies geknikkerd, ziet er al een stukkie anders en minder druk uit nu.
Daarnaast kon ik het niet laten, gister bij Locdepot een paar van die Vallejo weatheringsets voor de luchtkwast meegenomen. Had nog zo'n ding ergens liggen en die maar eens uitgegraven. Gek genoeg heb ik er geen moeite mee om maar gelijk op een lok te beginnen, de laaste Forney met sound die ik heb staan maar eens onder handen genomen...........












Martin Welberg

Ondertussen ook bezig geweest het railbussie te voorzien van een nieuwe laag, uiteraard te beroerd om de ruw geschilderde onderlaag te verwijderen. Eerst een aantal lagen in roestkleuren op een rode primer basis, dan een matte blanke laag gevolgd door Vallejo chipping medium. Als dat droog is dan aflakken in twee tinten groen..tussen door wat roest en andere zooi met een kwassie op de Forney gekwasteld....













Grappig spul dat chipping medium, werkt zoals de haarlak methode, verf weer nat maken en je kunt het met een varkensharen kwast verwijderen....

vyncky

Leuke golfjes! Vergeet wel de ladder naar de steiger niet  ;).

Het weatheren heb je anders ook al aardig in de vingers!
Je stoomlokje vindt ik echt geslaagd. Misschien wat zwart/roet rond de schoorsteen, en wat echte kolen in die bak. Dat geeft direct een beter zicht ;)

Ik zou het dek van je draaischijf ook 'n donkere wash geven. Die komt op de foto nogal plastiekerig over.

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)