Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Mara Harbor

Gestart door Martin Welberg, 07 maart 2013, 01:09:50 AM

Kautenbach

hoi Martin,

Ik zal zelf idd ook wel ff past die brug wel in het scenario, (haha Dani, ook ikke is een Hollander..) maar da's eigenlijk een beetje een dicutabele discussie uberhaupt. Ik vindt 2 argumenten om voor deze brug te kiezen wel een aardige (en ja, ook in ga dan een stelling innemen, en dus een discussie aan) 1: afwisseling in het hele gebeuren, 2 er is 1 bouwer; en die heeft, zeker in dit project, veel verstand van zaken, goeie achtergrondkennis van de omgeving, goeie ruimtelijke inzichten ect ect, dus wie kan het beste de keuze vd brug maken..

overigens is die brug ook wel verklaarbaar in het tafereel, korte overspanning, en een extra stevige constructie vanwege die mill, die zo te zien een behoorlijke verschil in stromingssterktes kan veroorzaken waardoor er een stabiele/stevige constructie nodig is van land tot land, geen palen in het water 

Dani, beetje off topic, op welk forum/draadje liep die discussei eigenlijk? (3-railforum?)

dani

Citaat van: Kautenbach op 17 juli 2013, 12:22:18 PM
Dani, beetje off topic, op welk forum/draadje liep die discussei eigenlijk? (3-railforum?)
Zonder veel vervuiling te doen hier, inderdaad , op dat forum....  en ik geloof dat de persoon in kwestie van de bruggen ook hier "logeert".
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stedahult

Och Martin, het gros wat daar telkens wat te mekkeren heeft
bouwt zelf volgens kliko begrippen. Ik zou de brug verder wat vervuilen.
Wat onkruid tussen de naden, mos, enz. Hij misstaat in het geheel niet.
Mvh. Steef

Martin Welberg

Thnx Steef !

Steen, metaal of hout, grmbl wat een opties maar 's een begin gemaakt met een queenpost / howe truss bridge in hout...





ben zelf van mening dat dit beter staat in het totale plaatje..

Herwig

@ Martin,

'k Was jarenlang abonnee van de ModelRailRoader (Kalmbach Publ. USA):  'k zou uw nieuwe houten bruggetje meteen-en-onmiddellijk de voorkeur willen geven... .     (de vorige stenen viaduct leek toch wel een heel klein beetje veel   "Ardeens" , niet ?)

Voor de rest is uw USA-baan zo indrukwekkend en subliem, ....prachtig, dus.
Middaggroeten,  Herwig.



evan

hoi Martin,

Het ziet er weer veelbelovend uit.

Persoonlijk vind ik de beid bruggen leuk, maar vermits je eerder al schreef dat je in de "Maine" stijl werkt en dan moet die stenen brug best kunnen  :)

Keep up the good work!

E
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steven123

Beide bruggen zijn netjes gemaakt Martin!  8)
De houten brug past misschien inderdaad iets beter in je concept, maar hoop dat je de eerste brug alsinds niet hebt opgeblazen...  :P

Doe zo voort!
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Martin Welberg

Bedankt allen, heb het Ardeense bruggetje nog niet opgeblazen  ;) wel een keus gemaakt, wordt misschien een beetje een overkill maar met nog een bak te gaan komt er waarschijnlijk ook nog zoiets als dit



ongeveer 1/3 van de bak lang plm een 40cm

Enneh Evan, d'r moet toch ooit eens iemand met die award gaan lopen naast u  ;) ;D

GVL

Overdekte bruggen zijn inderdaad typisch voor het noordoosten van de US, Martin.  Mooi exemplaar op de foto.
Wist niet dat ze ook bij spoorbruggen toegepast werden (dacht vooral bij gewone wegen om winterse gladheid te vermijden).
Groeten.

Kautenbach

kun je er geen gecombineerde spoor/wegbrug van maken?

evan

Citaat van: milocomarty op 19 juli 2013, 02:37:47 AM


Enneh Evan, d'r moet toch ooit eens iemand met die award gaan lopen naast u  ;) ;D

Zal ik je misschien helpen?  ;D ;D ;D

Trouwens ik weet niet of we komende editie klaar gaan raken met ons project.  Erik mocht een thema kiezen, maar eh... de lat lag weer hoog en er is weinig tijd.  Mogelijk wordt het 2015 en doen we 2014 eventueel een demo landschapsbouw... als we mogen tenminste  ;)  We zien wel.

Je bent goed bezig en ben benieuwd naar je vorderingen.

En let op dat je bomen perfect zijn he ::)

Groetjes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Hehe, zou het helpen Evan  ;) En zal m'n best doen op de boompies, een aantal hoge in gedachten.. ::)

Gino, voor zover ik weet was de bekleding meer om de brug z'n levensduur wat te verlengen. Zijn idd meestal gewone verkeersbruggen maar ben op het net al wat smalspoorbruggen tegengekomen...

Gerolf

Dergelijke overdekte spoorbruggen vind je in de Alpen ook, dacht ik.
't Zou in elk geval origineel zijn  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Met de temperaturen van vandaag was het beter vertoeven in de werkplaats dan buiten in de tuin. Maar wat aan de brugbak gebouwd, beetje landschap met kartonnen strippies, gipsverband en een eerste laagje gips, bruggetje aan de binnenzijde van NBW's en andere details voorzien, rails met het handje gespijkerd. Daarna maar 's begonnen aan de mill, mockup in zwart gespoten foamboard met dakkies van karton...











Stel je een mill voor in brak rood schilderwerk omgeven door bomen...denk dat ik deze scene wel zie zitten..

Steven123

Citaat van: milocomarty op 21 juli 2013, 21:22:08 PM
...Stel je een mill voor in brak rood schilderwerk omgeven door bomen...denk dat ik deze scene wel zie zitten..

Ik ook!   8)
Mooi werk, hier was het ook puffen met die temperaturen.  ;)

Groeten
Steven

Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook