Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

onze banen

Gestart door ysbeer, 14 januari 2006, 16:55:59 PM

OlivierV

Mijn huidig tijdelijk baantje





Gaat nog wel afgebroken worden en vervangen worden door iets beters met hopelijk wat betere rails etc. :)

(à la profi rails een dubbelovaal met 4 sporig station met nog 2 opstelspoortjes erbij ofzo, vervolgens netjes ballasten)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Doornroosje

Met dat ik aan mijn baan (eindelijk) eens kan beginnen, wil ik deze ook graag wereldkundig maken en ben op zoek naar hoe ik dat best doe. Een website maken lijkt me niet zo extreem moeilijk, maar de meeste van jullie hebben er al enkele mooie gemaakt en dus kom ik aankloppen bij de mensen met ervaring. En dus hier mijn vragen:

Waar maak ik best die website aan? Wat kan je aanraden? Wat doe ik best niet?

Een beetje informatie van mijn kant: ik ben telenet-klant (weet niet of dat relevant is) en wil graag regelmatig foto's kunnen plaatsen van de vooruitgang. Ook graag wil ik een overzichtje toevoegen van andere projectjes, rollend materiaal en dergelijke.

OlivierV

Citaat van: Doornroosje op 26 februari 2013, 15:29:48 PM
Met dat ik aan mijn baan (eindelijk) eens kan beginnen, wil ik deze ook graag wereldkundig maken en ben op zoek naar hoe ik dat best doe. Een website maken lijkt me niet zo extreem moeilijk, maar de meeste van jullie hebben er al enkele mooie gemaakt en dus kom ik aankloppen bij de mensen met ervaring. En dus hier mijn vragen:

Waar maak ik best die website aan? Wat kan je aanraden? Wat doe ik best niet?

Een beetje informatie van mijn kant: ik ben telenet-klant (weet niet of dat relevant is) en wil graag regelmatig foto's kunnen plaatsen van de vooruitgang. Ook graag wil ik een overzichtje toevoegen van andere projectjes, rollend materiaal en dergelijke.
Maak een draadje in klik zoals de meesten dat hier doen. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

oebr

Citaat van: Doornroosje op 26 februari 2013, 15:29:48 PM
: ik ben telenet-klant (weet niet of dat relevant is) en wil graag regelmatig foto's kunnen plaatsen van de vooruitgang. Ook graag wil ik een overzichtje toevoegen van andere projectjes, rollend materiaal en dergelijke.

ja dat is relevant: je beschikt bij telenet over een stukje serverruimte, die kan je activeren via de sectie 'mijn telenet' . Normaal vind je daar wel wat hints om op weg te geraken.
Via google of zo kan je heel wat info vinden over html   (html tutorial) of over programmaatjes om dergelijke code te genereren.

Maar vermoedelijk zal je sneller aan de slag zijn als je in plaats van een website een blog opent.
Dan hoef je je geen zorgen te maken over coderingen en zelfs die telenet-server hoef je dan niet op te rakelen.

Check eens sites als blogger.com of myblog.de , daar beschik je over gratis ruimte, makkelijke upload voor foto's, editeer-interface om tekst te zetten (zoals dit forum zo'n beetje)... 
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

erik de noorman

Na 4 jaar opgeslagen geweest te zijn in een loods waar weer en wind vrij spel hadden. Heb ik  over een tijdje terug de baan opnieuw uitgepakt om terug op te stellen in mijn nieuwe hobbyruimte ( 11m op 7m).Mijn baan Kapelle op den Bos is terug gemonteerd. De oude opstelling met een rechte rij lengte van 16m is  aangepast aan de beschikbare ruimte. Er zitten nu 2 extra bogen ingebouwd wat de totale rij lengte met 2 m. verlengt. Sporen gepoetst en alles aangesloten en wonderwel werkt alles nog perfect op 1 wisseldecoder na.
Volgende job de baan een grondige poetsbeurt geven vooral de raggen, webben en zijn bewoners verwijderen. Verder enkele retouche aan gebouwen verder is ze nog in prima staat. Wat volledig opnieuw moet gebouwd worden zijn de keerlussen en schaduwstation wat ook zijn tijd zal duren.  Tenslotte gaan we ze voorzien van een achtergrond met luifel en verlichting.

Een klein stukje van de baan



Erik.

doomslu

Goed nieuws Erik!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

tijd voor meer foto's zou ik zeggen...

evan

Dat moet een leuk gevoel zijn :)

Enjoy it Erik!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

railtravelmanager

 :) geen foto van mijn baan ... maar wel van mijn 41 locomotieven, er staan er trouwens enkele te koop  ;)





Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Steven123

De nachtmerrie van elk seinhuis...  ;D
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook