Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

onze banen

Gestart door ysbeer, 14 januari 2006, 16:55:59 PM

Koen

#60
@Gerolf,

Eveneens een knappe baan. Nog veel werk maar wat je op je website laat zien is al knap afgewerkt. Tussen haakjes, heb je uw website zelf ontworpen? Zit mooi in elkaar!

@Wim,

Je hebt een prachtige baan. Zo te zien heb je in ieder geval veel ervaring. Het ziet er heel "echt" uit met de gebruikte materialen. Is uw baan "volledig" af (voor zover een baan ooit af geraakt)?
Nooit te oud om te leren

Rochevalien

#61
citaat:
Geplaatst door Havoc

Beginnen met 3 modules, maar ik heb geen idee wat ik erop ga zetten. [B)] . . Misschien eerst nog eens enkele miba bladen lezen.



>>> g??n idee wat te bouwen en dan toch maar even de Miba erop nalezen, dat is geen[B)]maar een uppercut met nock-out voor de redakkers van MSM  en dat op hun eigen forum! faut le faire!

Gerrit

Havoc

#62
citaat:
>>> g??n idee wat te bouwen en dan toch maar even de Miba erop nalezen, dat is geenmaar een uppercut met nock-out voor de redakkers van MSM en dat op hun eigen forum! faut le faire!


Wel, klein misverstand hier, en dat is geheel mijn fout. Ik wou de NEM bladen nog eens bekijken en de enige plaats waar ik die weet staan is op de site van Miba. Vandaar de gevolgen. Mijn excuses hierbij.

Langs de andere kant werk ik volgens duits model in spoor Z en ben MSM enkel beginnen lezen als KISS eraan kwam.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ysbeer

#63
havoc en andere.

Als je met de dochter getrouwd bent,hoe de moeder nog niet te haten.

koen
bedankt voor je mooie woorden
de baan is voor 80% af maar vooral details en de lokwerkplaats moeten nog.
De draaischijf ligt er uit(kapot).
nee voorlopig nog wel werk (gelukkig)

wim

Gerolf

#64
Koen en Co,
Mijn website is, zoals mijn baan, h??l veel zelfbouw [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ricky56

#65
Hier zijn enkele foto's van mijn laatste modulebaan.
Belgische trams ge?nspireerd, HO schaal, smalspoor (9mm HOe), en "punt te punt" met alleen maar vier wissels in het station (en twee in het "Fiddle Yard". Module 120 x 60 cm, met "backdrop" geschilderd met acrylverf, materieel van Roco, Liliput & Bemo, Peco spooren, en Gaugemaster regulator.

Eerste foto : SiMais, 1955. Een "Als Postkaart" foto.


Andere foto's van mijn baantje... Station, Goederenloods, overweg huisjen, enz.






vriendschappelijk,

Havoc

#66
citaat:
havoc en andere.

Als je met de dochter getrouwd bent,hoe de moeder nog niet te haten.


Als vrijgezel snap ik die niet...

Ricky, dat is de moeite. Die eerste foto had echt een postkaart kunnen zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ERVIN

#67
Zijn dit foto's van een echt station of is dit model???
Werkelijk prachtig gedaan!![;)]

svvander

#68
Inderdaad, niet mis. [:p] Moest ik kunnen... ik zou...
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Koen

#69
Inderdaad,

Als je de eerste twee foto's afdrukt (best in grijswaarden) en vergelijkt, is het verschil zeer klein. Prachtig werk en ongelooflijk gedetailleerd.
Nooit te oud om te leren

Havoc

#70
citaat:
Als je de eerste twee foto's afdrukt (best in grijswaarden) en vergelijkt, is het verschil zeer klein.


Dat zou er nog aan mankeren, het is hetzelfde. :)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Bert

#71
citaat:
Geplaatst door Rochevalien

55erke,ik denk dat je perrons wat aan de hoge kant zijn(enfin ik w??t het gewoon)en wat zou je denken van een achtergrond? ik heb zelf maar een "gewone" lucht-blauwe maar dat is al veel beter dan
helemaal geen achtergrond.

Gerrit


Gerrit, wat is de juiste hoogte voor een perron?
Mooie banen iedereen[8D]

Rochevalien

#72
citaat:
Geplaatst door Bert

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

55erke,ik denk dat je perrons wat aan de hoge kant zijn

Gerrit, wat is de juiste hoogte voor een perron?



Bert,volgens mijn gegevens zijn er momenteel 3 perronhoogtes in gebruik in Belgie. Bij nieuw aangelegde perrons komt dat op 76 cm boven de sporen te liggen .(Ik heb hier even voor gegoogeld[:D])en dat is dan 8.7 mm in HO.Je hebt dan nog de zgn "quais hauts" op de lijn Antwerpen-Brussel -Charleroi waar zelfs speciale treinstellen voor gebouwd zijn.Ik heb zelf 5mm aangehouden op mijn baan (gemeten vanaf de sporen) en dat komt op 43,5cm in de werkelijkheid. Je hoeft van mij je perrons niet aan te passen hoor! maar ik vind w?l als je 100% Belgisch wil bouwen je dan ook met deze dingen rekening moet houden.

Gerrit

Koen

#73
Inderdaad Havoc,

Ik was zeker niet goed wakker![;)] Dit gebeurt wel meer na een lange dag werken [:D].
Nooit te oud om te leren

ricky56

#74
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Zijn dit foto's van een echt station of is dit model???
Werkelijk prachtig gedaan!![;)]



Bedankt voor het compliment[:I]

Hier zijn meer inlichtingen over de gebouwen en figuren :

Station : Kibri kit, gewijzigd (ik verwijdert de lange bijlage met vlak dak... geschilderd met Vallejo Acrylverf en aquarel potlooden.

Goederenloods en "poste d'aiguillages" (ik ken de nederlandse woord niet) van Kibri ook, zelfde schilderen methode.

Alle anderen gebouwen zijn van MKD (franse merk) gemodifieerde en geschilderd met de zelfde methode als voor de station.

Figuren zijn van Preiser, hand geschilderd met Vallejo acrylverf en gepatineerde met pastels (Cont? Paris) en soms gewijzigd.

vriendschappelijk,