Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

paardevlees

Gestart door marimon, 01 maart 2013, 17:20:16 PM

marimon

met al dat gedoe rond paardevlees is mijn stelling:
liever paardevlees in mijn gehaktbal dan een ezel in onze regering!
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

chef garde

Een waarheid als een koe!

Mattias

En zo is er altijd wel een zondebok...   ::) ;D
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Sicco

Wat zijn we weer kippig vandaag...

Jurgen

Wat een gedoe allemaal met dat paardenvlees. Niemand heeft dit ooit geproefd en er is nog niemand van gestorven. Waarom moet dan nu ineens al dat vlees uit de winkels gehaald worden?

Wat wel een probleem is, er zijn ook zieke paarden in de molen gedraaid en dat kan uiteraard niet.

Och, morgen een lekkere paardenhamburger eten, en dat het zal smaken!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Dirky

je hebt het verhaal duidelijk niet gevolgd Jurgen; het gaat om de foutieve info op de etikettes... ;)

en ja... paardevlees IS lekker!

Jurgen

Jawel, ik heb het wel gevolgd. Maar mij maakt het niet veel uit of het nu rund of paard is hoor. Als't maar lekker is.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Het probleem is, dat heel die zaak, zeker in Duitsland, aan het uitdeinen is.
Begin van de week ging het over eieren, die grote bedrijven aan winkel leverden als "zogezegde" vrijloop eieren (dus duurder) terwijl ze gewoon uit legbatterijen kwamen.
Die rechtzaak is inmiddels lopende.
En daarstraks was het de melk waar van bepaalde giftstoffen meer dan het tienvoudige dan toegelaten in zit.

De consumenten beginnen stilaan hun geloof in de etiketteringen  en de zuiverheid van de aangeboden produkten, te verliezen, en dat is geen goede zaak voor de verkoopcijfers, en daaraan gekoppeld de tewerkstelling..
Met vriendelijke groeten
Peter

argilla

laatste nieuws.........extra extra...

men gaat nu ook onderzoek doen naar ratten en hondenvlees.....

read all about it.......read all about it.....
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Paulogic

Ik heb hihiiiiihiiiii nog niets woef gemerkt miauw van toktok piep verkeerde zaken knorknor in mijn voedsel...  ;D
mvg,
Paul(ogic)

conducteur

knorknor... uw eigen soortgenoten opgegeten?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

wanneer je nu het wereldrekord hoog-of verspringen verbetert zul je je ongetwijfeld gedopeerd hebben aan lasagne of diepvriesmaaltijden van Iglo of Findus !

Groeten Peter ;)

PS op ander forum als iets gelezen de Ikea gehakballetjes liggen opnieuw in de diepvriezer, etiketten werden aangepast nu heten ze Peerdekleuten (vond de juist letters niet op mijn klavier!) ;D

Decapod

Citaat van: Peter op 01 maart 2013, 18:22:59 PM
Het probleem is, dat heel die zaak, zeker in Duitsland, aan het uitdeinen is.
Begin van de week ging het over eieren, die grote bedrijven aan winkel leverden als "zogezegde" vrijloop eieren (dus duurder) terwijl ze gewoon uit legbatterijen kwamen.
Die rechtzaak is inmiddels lopende.
En daarstraks was het de melk waar van bepaalde giftstoffen meer dan het tienvoudige dan toegelaten in zit.

De consumenten beginnen stilaan hun geloof in de etiketteringen  en de zuiverheid van de aangeboden produkten, te verliezen, en dat is geen goede zaak voor de verkoopcijfers, en daaraan gekoppeld de tewerkstelling..

Dat is toch wel heel oud nieuws dat weer eens van stal gehaald wordt om mensen wat aan de praat te houden. Typisch dat er weer zo'n heisa rond verkocht wordt: 't moet allemaal goedkoop, efficiënt, machinaal, handig, enz. Of tegenwoordig: bio, organisch en weet ik veel wat nog allemaal. Je moest eens weten wat er nog allemaal toegelaten is binnen zelfs die 'strikte' regelgevingen. En dan maar verbaasd zijn dat we niet meer weten wat we eten.
Al die rommel in ons eten en de schijnwerkelijkheid op etiketten ... als je daar wat aan wil doen, moet je bij jezelf beginnen: eet minder, maar beter. Eet gewoon minder vlees en geef er wat meer geld aan uit. Probeer zelf zoveel mogelijk na te gaan vanwaar je vlees komt. Zoek mensen uit die je kan vertrouwen (alhoewel dat echt niet evident is) en leer terug proeven. Wij vertrouwen meer wat op een etiket staat, dan wat onze neus ons zegt, dus eigenlijk doen we er dikwijls zelf lekker aan mee (zonder het te weten?!) ... .

Allez, enfin, da's wat ik ervan denk. Ieder het 'zijn', hè!  ;)

En ja, paardenvlees kan toch verdomd lekker zijn!

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

SuSke

Met z'n allen terug naar de kleine zelfstandige beenhouwer om de hoek die weet wat hij verkoopt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modeltreinbart

Als je 100% puur rundsvlees wil dan moet je naar MC Donalds gaan wat dat is hun handelsmerk.
Natuurlijk als je een uur later terug honger wil hebben .
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)