Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

5523 als Exclusief model voor de lezers van MSM

Gestart door Binco, 01 maart 2013, 17:18:10 PM

Johnnytrein

Hoezo hebben de anderen dan meerdere assen met antislipbanden ?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

ERVIN

Idd mooi filmpje , maar toch nog een beetje werk met de instellingen hé Peter , ik persoonlijk stel mijn locs zo in , dat ze precies eerst in volle toeren gaan , alvorens ze vertrekken  ,zo lijkt het dat de loc moeite moet doen om zijn sleep in gang te krijgen.  ;)

Dit alles doe ik natuurlijk met de ESU- programmer. 8)

Rangeerduivel

Citaat van: Johnnytrein op 03 januari 2014, 16:15:01 PM
Hoezo hebben de anderen dan meerdere assen met antislipbanden ?

Zoals ik al zei Johnny,die van mij heeft 2 assen met antislipbandjes,
dus4 bandjes in totaal over gans de loc
dus ook 2 assen die een randje hebben langs weerszijden...

;)

ems

Helaas, maar ik denk dat mijn model terug moet naar B-Models; Ik heb 'm netjes volgens de handleiding in laten rijden, maar er loopt binnenin iets aan, waardoor de loc moeite heeft om langzaam te rijden (en dus schokkerig rijdt). Ik ga B-models direct mailen hoe dit opgelost kan worden.
Ga er helemaal vanuit dat dit prima opgelost zal worden. Jammer, want m'n 5523 voelt zich al helemaal thuis hier  ;)

Groet, Edwin

theedooz

Vervelend Edwin.  :-[  Maar zoals je zelf al aangaf; komt wel goed!  :)
 

hapkin

Citeer
Idd mooi filmpje , maar toch nog een beetje werk met de instellingen hé Peter , ik persoonlijk stel mijn locs zo in , dat ze precies eerst in volle toeren gaan , alvorens ze vertrekken  ,zo lijkt het dat de loc moeite moet doen om zijn sleep in gang te krijgen.  ;)

Dit alles doe ik natuurlijk met de ESU- programmer. 8)

Hoi Erwin kan je me dat eens uitleggen hoe je dat juist hebt gedaan.
Dat lijkt me echt vet en zou ik graag ook willen toepassen  in mijn locs

Kan je anders eens een filmpje maken, want dat zegt meer dan 1000 woorden

mvg steve


D_Loc

Ik heb inmiddels een Loksound V4 decoder met mijn eigen sound in de 5523 gemonteerd (achteraf gezien had ik dus gewoon de sound versie moeten nemen want er zaten al 4 Ohm speakers in de loc gemonteerd wat betekent dat er gebruik gemaakt wordt van een Loksound V4 decoder maar dat terzijde ::) ).

Een demo is hier te zien/ te horen. Helaas geen mooie baan zoals bij Peter maar gewoon op de laminaat vloer...
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Rangeerduivel

Inderdaad duidelijk hoorbaar dat het niet de sound-opname is die VBV gebruikt,maar daarom niet slechter,integendeel!
Zal van ESU zelf zijn zeker?
Ik vind zelfs dat het motorgeluid iets "voller" is en dus meer aanleunt bij de werkelijkheid.
Ook de funktie om de motor op hoge toeren te laten draaien bij stilstaande loc heeft de VBV niet.
Daarentegen wel een Nederlands-en Franstalige stationsmededeling bij de VBV.

Een punt van kritiek op je baan,Dirk,je had je gras beter gezaaid met een Noch grasmaster,want het ligt nogal plattekes... :D :D :D

;)

D_Loc

Citaat van: Rangeerduivel op 05 januari 2014, 21:33:36 PM
Inderdaad duidelijk hoorbaar dat het niet de sound-opname is die VBV gebruikt,maar daarom niet slechter,integendeel!
Zal van ESU zelf zijn zeker?
Ik vind zelfs dat het motorgeluid iets "voller" is en dus meer aanleunt bij de werkelijkheid.
Ook de funktie om de motor op hoge toeren te laten draaien bij stilstaande loc heeft de VBV niet.
Daarentegen wel een Nederlands-en Franstalige stationsmededeling bij de VBV.

Een punt van kritiek op je baan,Dirk,je had je gras beter gezaaid met een Noch grasmaster,want het ligt nogal plattekes... :D :D :D

;)
Ik hoop ergens dit jaar toch wel te beginnen met een baantje want dit is inderdaad erg saai... ;)
Het geluid heb ik zelf gerealiseerd met opnames van de CFL 1820 (klik) die ik in 2005 heb gemaakt en waarin ik het ventilator geluid heb gemixt.
Ik heb trouwens een klein beetje vals gespeeld want het starten en afslaan is van een reeks 62 (12 cylinder 567c ipv 16 cylinder 567c) omdat ik geen geschikte opname had van een startende reeks 55/CFL 1800 maar wel van een reeks 62.
Omroepen heb ik niet toegevoegd, dit zou ik nog kunnen doen door ze bijvoorbeeld uit de ESU reeks 62 Loksound te lenen.

Het handmatig schakelen is overigens eenvoudig in te stellen met de Lokprogrammer software via function mapping: kies een functietoets en geef als logische functie "Diesel notch up" en bij een andere functietoets "Diesel notch down" (voorwaarde is wel dat de decoder is voorzien van een recente firmware anders werkt het niet).
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

OMC

Citaat van: ERVIN op 03 januari 2014, 16:19:46 PM
Idd mooi filmpje , maar toch nog een beetje werk met de instellingen hé Peter , ik persoonlijk stel mijn locs zo in , dat ze precies eerst in volle toeren gaan , alvorens ze vertrekken  ,zo lijkt het dat de loc moeite moet doen om zijn sleep in gang te krijgen.  ;)

Dit alles doe ik natuurlijk met de ESU- programmer. 8)

Bij het eerste vertrek al zoveel tractie geven, dat moet uw tankinstallatie nogal wat gasoil kosten zeg  :P
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OMC

Citaat van: D_Loc op 05 januari 2014, 18:40:13 PM
Ik heb inmiddels een Loksound V4 decoder met mijn eigen sound in de 5523 gemonteerd (achteraf gezien had ik dus gewoon de sound versie moeten nemen want er zaten al 4 Ohm speakers in de loc gemonteerd wat betekent dat er gebruik gemaakt wordt van een Loksound V4 decoder maar dat terzijde ::) ).

Een demo is hier te zien/ te horen. Helaas geen mooie baan zoals bij Peter maar gewoon op de laminaat vloer...

Een demo dewelke overigens een prima sound weergeeft! Locsound is mooi en min of meer realistisch, maar als je loc -in casu 5523- er met een lading gelijk vandoor gaat bij tractiestand 2 (275 + 80 toeren/minuut op 1:1 om een idee te geven) is het natuurlijk wel een tegenvaller. Al staat hier niet zo ver boven mijn reactie een korte uitleg over het hoe en wat. Aangezien ik een 2-rail rijder ben heb ik hier geen last of diepere kennis van, maar het was me al eens opgevallen bij het horen van locs die uitgerust zijn met locsound. Een ramp is het zeker niet, het concept is zelfs een innovatie in de wereld van de modelspoor.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Rangeerduivel

Ben het met je ééns John,
De bedoeling van dit alles is de perfectie zo dicht mogelijk benaderen,dus dan kan het maar perfect zijn ook!

@ Dirk
Die stationdsmededelingen heb ik maar genoemd om een vergelijk te maken met VBV,maar ze zijn geen must!
Bij het grote voorbeeld komen ze ook niet uit de loc...

;)

thor

vanochtend afgeleverd door B-post, stevig en solide verpakt.
loc ziet er fantastisch uit, strakke schildering, geen gebreken uiterlijk, 4 antislip bandjes.
straks even uittesten op de baan en roderen.
omtrent de doos van de loc, deze is zoals ik ze wil zien, compact en handig in tegenstelling tot de vorige dozen van de 55'ers.
ik zou ook graag enkele van die dozen willen hebben om mijn 5515 & 5502 in op te bergen.
tot slot een woord van dank aan VBV en MSM, dank je wel voor deze actie, een lovenswaardig initiatief, voor herhaling vatbaar.

Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Johnnytrein

Ja Luc, wanneer is de volgende actie aan de beurt met welke loc ? Huidige actie was in 2013 dus laat ons niet te lang wachten he. :) we zijn intussen reeds 2014.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

reeves