Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

5523 als Exclusief model voor de lezers van MSM

Gestart door Binco, 01 maart 2013, 17:18:10 PM

Thommy

Citaat van: thor op 06 februari 2014, 20:48:12 PM
Een keuze maken is voor mij OK, alhoewel afhalen op een beurs voor mij geen optie is.

idem, te drukke agenda met andere hobby's en eigenlijk zoals ook al gezegd, inkom betalen om op een beurs een model op te halen is me er ook wat over.
Alleen al aan kosten voor de auto, diesel-onderhoud ed, kom ik goedkoper uit met de post. Tot een jaar of 5-6 geleden zou ik er niet om gemaakt hebben, maar tloopt allemaal wat te duur uit (een keer naftebakje vullen is al +100euro).

Als de gok goed is, en het is een goeie 59 volgend model, graag 1  ;D maar wel per post
Greetz

Thommy

doomslu

Eigenlijk zijn we hier aan 't afwijken, maar er moet me toch iets van het hart.

1. Speciaal naar een beurs gaan om een bestelling op te halen is inderdaad absurd.

2. Als serieuse modelspoorliefhebber zou je toch minstens af en toe naar een goede expo moeten gaan. Afstand of geen afstand. Genk, Leuven, Ontraxs...
Een voetballiefhebber gaat toch ook af en toe eens naar een wedstrijd kijken?
Op goede expo's is veel te 'stelen' met de ogen.  ;)
Als een beetje benzine of een treinkaartje echt te veel kost, dan heb je toch een saai leven hoor.  :o

Dat het met de agenda niet steeds lukt om iedere keer te gaan kan ik echter wel begrijpen.

En dus voor alle duidelijkheid: ophalen zal misschien mogelijk zijn, maar geen must.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Koen

Ik ben het volledig met je eens, Luc.
Ik schuim heel wat beurzen en tentoonstellingen af, al was het alleen al om mensen met dezelfde interesse te ontmoeten.
Dat daar tijd in kruipt, daar ben ik het ook mee eens maar het is leuk om eens van gedachten te kunnen wisselen. Bovendien hoor je wat er leeft in onze hobby en dat is leuk meegenomen.
Het spreekt voor zich dat dit ieder voor zich moet uitmaken maar de Expo van ons lijfblad mogen we toch niet missen!?  Een doodzonde  ::)  ;D.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

SuSke

Citaat van: doomslu op 06 februari 2014, 15:22:50 PM
Citaat van: SuSke op 27 januari 2014, 23:19:00 PM
ben nog steeds wachtende  :(
Frans ik heb jou een bericht en een mail gestuurd. Het is dringend.
Jouw loc ligt al 13 dagen te wachten in de post! Ze sturen die na 14 dagen terug...  :o
Citaat van: SuSke op 06 februari 2014, 16:44:21 PM
Luc,

E-tracker gekregen van Kristof.
Loc ligt nog tot maandag op de post.
Gelijk klacht bij postmeester neerleggen omdat zijn werknemers geen briefje hebben achtergelaten.

Het komt dus nog goed.

Na lang wachten en dank zij de interventies van Luc en Kristof (VB) is hij eindelijk op zijn bestemming aangekomen - de MSM loc 5523  8)  :P
Vanavond uitpakken en bewonderen.  :)  ;)  :D  ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Ik ga niet "speciaal" naar een beurs of tentoonstelling om een bestelling af te halen.
Ik ga zeker wel "speciaal" naar een beurs of tentoonstelling om wat daar te zien en/of te vinden is, en neem er dan een levering van besteld materiaal gelijk bij. Kwestie van een beetje met je hobby bezig te zijn.
En zoals reeds gezegd door Koen, je ziet heel veel, ontmoet mede-hobby-genoten, vraagt veel en leert dus veel bij en vooral je steelt met je ogen (en je digitale camera  ::) ).
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Ieder zijn ding, moar je kan altijd zendingen gezamelijk versturen...
In het geval van de loc 55 kon er 4 zendingen tegelijk aankomen op één adres, want we wonen ongeveer 5km van elkaar...
Misschien om er effe over na te denken in de toekomst... :)

bekie

Hier gisteren ontvangen. Vandaag getest en ingereden. Aanmelden op cs zonder problemen.
Prachtig model om niet te zeggen super. Rijdt perfect.

Wel enkele kleine breekbare details. Daarom een vraagje, voor ik zelf de kortkoppelingen aanbreng. Geen grote kans om het fragiele uitsteekseltje boven de nem-schacht af te breken bij Flm profikoppelingen?

Misschien een tip voor volgend model. Bij het openen waarschuwt men voor het afbreken van kleine onderdelen. Een machinist in de cockpit plaatsen van fabriek af zou misschien een extra optie kunnen zij?
 

Johnnytrein

Eric kan je dan niet beter gaan samen wonen met het oog op de kilometer heffing binnen kort? :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

TimT

Gisteren erom bij Vanbiervliet geweest

maar ik test hem vandaag en ik krijg direct kortsluiting op de programeer rail
Waneer ik hem op het hoofdspoor zet zoemt hij redelijk luid dus durf ik hem daar niet direct op te laten staan iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn  ?
ik rij  3rail digitaal esu ecos 1.

ceuleer


doomslu

Citaat van: TimT op 16 februari 2014, 15:07:45 PM
Gisteren erom bij Vanbiervliet geweest

maar ik test hem vandaag en ik krijg direct kortsluiting op de programeer rail
Waneer ik hem op het hoofdspoor zet zoemt hij redelijk luid dus durf ik hem daar niet direct op te laten staan iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn  ?
ik rij  3rail digitaal esu ecos 1.
Heb je hem ter plaatse niet getest?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TimT

Citaat van: ceuleer op 16 februari 2014, 15:19:24 PM
Is het een sounddecoder die erin zit ?
neen geen sound 


Citaat van: doomslu op 16 februari 2014, 15:22:17 PM
Heb je hem ter plaatse niet getest?
neen, ik ging ervan uit dat hij reeds getest was.

doomslu

Citaat van: TimT op 16 februari 2014, 15:07:45 PM
Gisteren erom bij Vanbiervliet geweest

maar ik test hem vandaag en ik krijg direct kortsluiting op de programeer rail
Waneer ik hem op het hoofdspoor zet zoemt hij redelijk luid dus durf ik hem daar niet direct op te laten staan iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn  ?
ik rij  3rail digitaal esu ecos 1.
Tim, heb je de laatste software versie op de Ecos 1 zitten? Indien niet zit daar misschien het euvel.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TimT

Citaat van: doomslu op 16 februari 2014, 19:11:21 PM
Tim, heb je de laatste software versie op de Ecos 1 zitten? Indien niet zit daar misschien het euvel.
ja ik zit op versie   3.7.0