5523 als Exclusief model voor de lezers van MSM

Gestart door Binco, 01 maart 2013, 17:18:10 PM

philippe_007

Ik vind het een mooie loc voor een mooie prijs...
Ik heb nog geen B-models (AC Digitaal), ben dus best nieuwsgierig naar de rij-eigenschappen.

En zolang er geen M2 in het groen te vinden zijn zal de loc rondrijden zonder wagens, vroeg of laat zullen ze wel komen (mss een idee voor B-models?).

Sicco

Citaat van: Peter op 03 maart 2013, 12:15:38 PM
Wat mijn foto betreft: Ik heb er geen datum van  De foto is genomen tijden een wandeling van Trois Ponts via Coo naar La Gleize (en terug) Op heel die reeks is helaas geen datum langs de achterzijde op vermeld.

Om bij het onderwerp te blijven: wanneer is er eventueel een levering van dat model voorzien
M4 werden op z'n vroegst pas in 1984 ingezet dacht ik. Maar belangrijker: de loc op de foto is de 5510 en we hebben het hier over de 5523  ;)

Peter

CiteerMaar belangrijker: de loc op de foto is de 5510 en we hebben het hier over de 5523 

Sicco, ik bedoelde de levering van de 5523 ::)
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Citaat van: Peter op 03 maart 2013, 12:15:38 PM
Om bij het onderwerp te blijven: wanneer is er eventueel een levering van dat model voorzien


Quote van de website:

CiteerLevering volgt dan in het najaar.


;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PeterVG


Foto gelinkt vanaf de flickr site van Johny Brauns



Deze dia werd gemaakt in 1985. De staat van de lak doet mij vermoeden dat de machine inderdaad werd omgespoten in 1981 en niet in 1983. Het is de oudste opname in blauwe kleur die ik gevonden heb. Mogelijk vinden jullie nog oudere fotos op het net of in uw verzameling.
Dan had ik die als illustratie hier graag gezien.

Mattias

In de diaverzameling die ik van Break302 kon overnemen (mits inscannen natuurlijk), heb ik een dia van onze 5523 in blauwe kleuren, reeds op 22/03/1982!
Dus ik denk dat de info van 1981 het beste klopt...  ::)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

doomslu

Heb het nog even opgezocht in het boek van het TSP over de livreien van de diesels en volgens hen zou het ergens eind 81, begin 82 moeten zijn. Een precieze datum vond ik niet.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterVG

Bedankt voor jullie hulp.
We kunnen dus vrij zeker zijn van 1981.

mark7758

Ik heb wel wat info over de revisie datums. Als ik weer thuis ben zal ik die opzoeken.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

PeterVG

Lijkt me niet nodig Mark. 20 08 1979 was de revisiedatum waarbij de loc Salzinnes verliet in de gele kleurstelling met blauwe band. De omspuiting naar blauw gebeurde waarschijnlijk rond april 1981 en dit niet door een revisie maar omdat de gele kleurstelling met blauwe band visueel niet voldeed doordat er te weinig verschil was met geelgroen.
Zie ook mijn tekst vroeger in dit lijstje.

Bij deze lijkt het mij nuttiger om terug te keren naar wat Stephen oorsprongkelijk wilde bereiken toen hij deze waslijn opende. Treinsamenstelling op foto bekijken die de 5523 sleepte in de periode 1979 - 1981. Als er iemand fotos kan tonen, graag...

Binco

Op hoeveel staat de teller al, Luc?  ::) ;)

PS. op het TMM forum lijkt het veel rustiger rond dit thema ...

doomslu

Citaat van: Binco op 06 maart 2013, 17:23:52 PM
Op hoeveel staat de teller al, Luc?  ::) ;)

PS. op het TMM forum lijkt het veel rustiger rond dit thema ...
Klopt, onze Franstalige vrienden laat het eerder koud. Dat is een algemeen verschijnsel bij MSM: het blad, de expo, het forum etc...

Wat het aantal betreft gaan we de goede richting uit. Maak nog eens wat reklame in jullie vriendenkring.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Binco

Ik vond nog volgende foto: LINK
Het toont de 5515, geel met blauwe band, met (weeral  ;D) groene M2 rijtuigen aan de haak.


modèlisme

#43
Hi Philippe_007,
IK heb nog M2 rijtuigen groen van Märklin in stock. Ze zijn nog nieuw, niet uit de doos geweest . Kostprijs per doos van 4 rijtuigen ( geen koprijtuig ) 160,95 euro.
Als je er zoek, laat maar iets weten.
Opgepast de kopjes waarvan sprake in een vorig draadje zijn inderdaad van Jocadis, maar wel voor de M2 rijtuigen van Lima en dus niet geschikt voor de M2 rijtuigen van Märklin. Deze zijn juist op de breedte, Lima is ongeveer 5 à 6 mm te smal en ook te kort.
Groetjes,
Paul.
 

Brossel

Citaat van: modèlisme op 06 maart 2013, 22:05:53 PM
IK heb nog M2 rijtuigen groen van Märklin in stock. Ze zijn nog nieuw, niet uit de doos geweest . Kostprijs per doos van 4 rijtuigen ( geen koprijtuig ) 160,95 euro.

Welk catalogusnummer heeft die set?
Als dat namelijk de set met 4 M2 rijtuigen Märklin 43530 is, dan is deze niet te combineren met de 5523, want verschil in tijdperk.

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!