Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Veld

Gestart door vyncky, 26 februari 2013, 12:51:19 PM

evan

Nog even toelichten dat " voorstrijk"  geen bekende term is in belgie.  Kan er iemand de variant vernoemen...

Grts ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Hmm, wallsealant op z'n engels, van dat spul wat je op de muur strijkt voor het sausen / behangen om de ergste zuiging eruit te halen. Haftgrund, hechtgrond isoleergrond. Zou niet weten hoe het in Belgie heet Evan, 't is in ieder geval transparant en vloeibaar..


Paulogic

Hier gebruiken ze namen als fixatief, primer, verzadiglaag,... ;)
mvg,
Paul(ogic)

Martin Welberg

Wel iets gevonden, Dulux pleisterwerk en gipsplaten primer....zou kunnen werken. Iemand met z'n huis bezig ?

vyncky

Citaat van: milocomarty op 14 maart 2013, 20:33:37 PM
Houtlijm D2 mixen met voorstrijk. Voorkomt vliesvorming op de lijm en kun je langer werken.
Weet niet of je een Nochstok met stalen zeven op de kop hebt getikt. Maar zou adviseren een verbinding te maken tussen de moer aan de binnenzijde van de pot (op het zwarte vlak) en een metalen zeef. Dit brengt de statische energie dichter bij je vezels met een beter resultaat tot gevolg...

@Evan, Ik vroeg me ook al af wat voorstrijk was... Nu weet ik het  :)
Het moet dan transparant zijn? of met verf en houtlijm mengen..


@Martin, Het is een Noch 60134. Dus gewoon de schroefdraad met de zeef verbinden? Heb je daar een foto van?

Zo kunnen we weeral experimenteren  ;D; bedankt voor de tips!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

vyncky

Vooraleer aan het veld te beginnen, heb ik een stukje gemaakt om wat te experimenteren met de grasmaster.
Hier het resultaat:




Het gebruik van de fijne doseertuit werkt niet zo goed bij mij... Die ga ik nog wel eens verbeteren.

Van de achterste begroeiing ben ik nog niet tevreden!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Martin Welberg

Ziet er prima uit Yannick, bij deze een plaatje van een kleine grasmaster aanpassing..


sneeuwregen1

Hallo Martin,

Werkt hij hierdoor beter? (waarschijnlijk wel natuurlijk...) Zie dat jij ook allemaal 'strepen' hebt op het zwarte gedeelte. Hoe komt dat???

En werkt dit niet vervelend?

groet,

Daniel

Martin Welberg

Streepies zijn van de montage koperbaan, door het verleggen van het statisch veld naar het rooster gaan je vezels strakker recht op staan. Zou ook kunnen met een klein draadje maar had dit voor handen.