Marklin z treinen

Gestart door jesse, 25 februari 2013, 17:00:35 PM

jesse

.

sneeuwregen1

modeltrein express vlaardingen

jesse

hey

ik heb gekekeken naar de site en het is de duur voor mij
het mogen treinen zijn in okazie liefst onder de 50 euro
alvast bedankt

sneeuwregen1

oh dan zou ik het niet Weten :-\

Succes met zoeken.

groet Daniel

mahtoska1

Hey Jesse,
Welkom in de Z wereld.

Op ebay kan je af en toe nog eens iets goedkoops vinden. Momenteel staan er een paar koopjes op de Belgische site. Hou er wel rekening mee dat sommige Z loc (zowel uit winkel stocks als 2de hands) jaren lang niet gereden hebben. Ze zullen dus een flinke poets beurt nodig hebben.

Succes bij het zoeken

jesse


sneeuwregen1

Je weet dat dit biedingen zijn toch?

Dingen die in de winkel voor een paar honderd euro koopt hier een paar euro. Dan kan het toch niet goed zijn als je even logisch nadenkt.
Wie hier intrapt....... :-\

groet Daniel

mivc057

Hello Jesse,
Morgen zal ik je de werking van de ebay-veilingen grondig uitleggen.
Groetjes  ;)

Jurgen

Jesse, dit zijn veilingen. Uiteindelijk gaan die modellen (bijna) evenveel kosten als wanneer je ze nieuw koopt in de winkel. Bij de ene veiling moet je trouwens al standaard € 15,00 bijrekenen voor de verzending, bij de andere staat € 5,50 vermeld, maar ik vermoed dat dit meer zal zijn.


Als je echt via Ebay wil kopen, dan raad ik je aan eerst gewoon enkele veilingen te volgen zonder te bieden. Dit doe je per artikelnummer, dus niet loc A (appelen) en loc B (peren) vergelijken maar wel loc A1 (een appel) en loc A2 (nog een appel), A3,...


Ik weet niet hoe oud je bent, maar je kan dit best in overleg met je ouders doen. Op tweedehandsbeurzen kan je hier en daar ook al wel eens een koopje doen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

Tweedehands Z locs komen meestal rond de 50-80 euro. Speciale reeksen en latere modellen met 5-polige motor eerder rond 100-120 euro. Zelf koop ik ook meeste van mijn spullen tweedehands op ebay of andere webshops.

Modellbahn-paradies-erftstadt heeft een ebay shop waar ik wel eens kom en goede service heb. (nu ja service, de geleverde spullen zijn zoals beschreven, goed verpakt en snel geleverd) Spoor Z in nederland heeft ook wel wat en een webshop. De webshop heb ik nog nooit gebruikt maar op beurzen wel al eens iets bij hen gekocht. Was in orde.

CiteerDingen die in de winkel voor een paar honderd euro koopt hier een paar euro. Dan kan het toch niet goed zijn als je even logisch nadenkt.
Wie hier intrapt.......

Wel, de bieding staat nu op 2 euro. Die gaat daarom niet weg voor 2 euro. Doet me denken dat Jesse precies het systeem van ebay niet goed snapt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

lokje

Hallo Jesse,

Je kan inderdaad koopjes doen op ebay en dit vooral in Duitsland. Maar kopen op ebay is en beetje en kunst. Het is constant vergelijken en opvolgen van producten. Je kan dikwels iets kopen dat zeergoedkoop lijkt maar is het dan wel wat jij er zelf van verwacht had. Daarom stel ik je voor, om contact op te nemen met de kopers en vuur je vragen maar af. Zo leer je de persoon in kwestie en beetje kennen en weet je ook dat deze betrouwbaar is en je kan dan ook onderhandelen over de verzendkosten, hier wordt dikwels veel te veel voor gevraagd. Zo kan je bevoorbeeld en wagon die je voor 5 euro koopt laten verzenden door een postbrief (Duits postbrief) en dit zijn dan maar bedragen van 3 à 4 euro tegenover de pakjesdienst waar het al snel aan 7 euro zit en meer. Elke euro die je hier kan besparen daar kan je en ander modelbouwstukje mee kopen. :)

Groetjes,
Jan
Booischot-Statie Schaal Z
Muziekbos Schaal Z

mardelat

Dag Jesse,
Zoals Johan (Havoc) is ebay (en voornamelijk Duitsland) mijn bron van aanschaf. Let wel, Z op ebay is verre van goedkoop en je moet ook een beetje beslagen zijn in het gebruik ervan (voor jezelf een max. bedrag stellen voor een item en de routine aankweken van afdrukken op het laatste moment van de veiling). Je kan er nochtans zeer mooie modellen op de kop tikken, maar je moet dan wel een modelbouwer zijn; goedkope modellen zijn voor 90% "verharszt"  of "bastlerware", m.a.w. die lopen en/of draaien niet meer? In dit geval is het zaak deze locjes volledig te demonteren, te kuisen en terug te monteren, dit is voor velen  bijna een onbegonnen zaak en in dit geval blijft men er beter van af, teneinde geen desillusies op te lopen.
In verband met jouw keuze: 'grote modellen', kan ik je wel zeggen dat je het verkeerd voor heeft; ik heb 7 'kleintjes' die perfekt werken en heel traag kunnen worden aangestuurd, maar ja: modelbouwer hé. Indien ik je eventueel nog kan helpen met iets, geef maar een seintje.
Groeten, Marcel

mdvholland

Jesse, je zou eens kunnen kijken op Marktplaats.nl.

Hobby/handelaars, maar soms ook particulieren die stoppen met de hobby, bieden daar Z aan (zoek op kernwoorden zoals marklin miniclub of marklin z). Soms kun je daardoor een leuk setje of een aantal leuke dingen vinden. Soms zie je ook Belgische aanbieders.

Marktplaats kent een zoekfunctie waarbij je aanbiedingen binnen een nader te kiezen straal rondom je eigen woonplaats kunt selecteren (ik weet niet hoever je van de NL grens woont..) dan zou je af kunnen spreken met de verkoper en het spul eerst eens gaan bekijken (zoals hiervoor gezegd, niet alles rijdt vlot - en dat hangt idd niet alleen af van lengte vd loc).

NB ook als je weinig hebt te besteden zou ik als eerste investeren in een betere controller dan de standaard Marklin trafo.

Bijvoorbeeld deze:
http://www.stonebridgemodels.com/index.htm?c=elec

Of de Fahrregler deluxe van Joerger, als je het niet erg vindt zelf een controllertje in een kastje te bouwen:
http://www.system-joerger.de/shop/

succes,
Matthijs

JC2180

Ik kon me de laatst tijd niet bedwingen  ;),
nu mijn HO bijna allemaal verkocht is heb ik uit nieuwsgierigheid ook wat van die Z-kleintjes aangeschaft.
Enkele van de NMBS, overige eventuele ombouw.

Inderdaad : Ebay.de met 'spur z' zoekfunctie op wereldwijd instelling, daar haal je veel spullen.
Vooral heel frequent gaan kijken en bladeren, anders mis je veel.
Ook niet Marktplaats.nl vergeten, heeft onder Hobby een aparte maar redelijk grote rubriek Z. (iemand was me net voor  :) )
Koopjes zijn mogelijk maar je betaalt toch gauw 80-90 euro voor een loc.

Zoeken en vinden is de boodschap
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

Havoc

Moet zeggen dat ik met Marktplaats niet zo'n goede ervaringen heb. Soms is iets te koop maar dan blijkt het al lang weg, of je krijgt geen antwoord, of
Met vakantie voor onbepaalde duur.