Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM 123

Gestart door argilla, 23 februari 2013, 08:16:11 AM

gardevil

Ik denk dat het goed gaat met onze hobby en favoriete tijdschrift, of staat er niets in dat interessanter is dan schrijf- en spellingfouten? 
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Metpetergaathetbeter

persoonlijk heb ik ook geen problemen met schrijffouten of fouten, ik maak er ongetwijfeld ook ! Maar op sommige fora vind je bv :

"hij loopd"(en dergelijke fouten) en dat stoort mij dan wel ! Computer geeft dan toch wel aan dat er iets verkeerd ingetikt staat !

Groeten Peter ;)



Jurgen

Citaat van: doomslu op 06 maart 2013, 09:45:57 AM
Mag ik even zeggen dat ik taaltips en zo helemaal niet erg vind, integendeel.
Dat houdt me wakker en allert!  ;)

Dus, Herwig (en anderen), bedankt.


Ok dan, "alert" is met 1 "l".  ;) ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

thor

Lijkt me toch zinvol indien je een publicatie uitvaardigt, een brief of wat dan ook,en dat aan derden wil overmaken, onderhavig dokument vrij is van spellings- en grammaticafouten.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

argilla

Citaat van: gardevil op 06 maart 2013, 16:39:21 PM
Ik denk dat het goed gaat met onze hobby en favoriete tijdschrift, of staat er niets in dat interessanter is dan schrijf- en spellingfouten?


;) ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Metpetergaathetbeter

jawel, maar als dat het geval is mag dat eventueel gemeld worden en als men verder eventueel zijn hulp aanbiedt om dit te voorkomen (of althans een goeie poging te doen) mag dat ook gemeld worden, men is dan nog vrij om iemands diensten te aanvaarden of te weigeren (maar dan moet die persoon mij wel de primeurs doormailen  ;D ;D ;D ;D ;D )

Groeten Peter ;)!

Huugooke

Ik vondt dat artikkel over fotogravie tog niet zo interresant

thor

Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Paulogic

Citaat van: Huugooke op 06 maart 2013, 19:57:54 PM
Ik vondt dat artikkel over fotogravie tog niet zo interresant

;D ;D ;D ;D  Je bent mey ned encele mienuuten foor. Langh lefe te huumor  ;D ;D ;D ;D
mvg,
Paul(ogic)

doomslu

Citaat van: Jurgen op 06 maart 2013, 18:15:08 PM
Citaat van: doomslu op 06 maart 2013, 09:45:57 AM
Mag ik even zeggen dat ik taaltips en zo helemaal niet erg vind, integendeel.
Dat houdt me wakker en allert!  ;)

Dus, Herwig (en anderen), bedankt.


Ok dan, "alert" is met 1 "l".  ;) ;D
Bij deze ga ik mijn ondslach indienen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

NEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Niet doen. Die tiep vouten finden we wel goet. 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Michael

Citaat van: doomslu op 06 maart 2013, 22:05:31 PM
Citaat van: Jurgen op 06 maart 2013, 18:15:08 PM
Citaat van: doomslu op 06 maart 2013, 09:45:57 AM
Mag ik even zeggen dat ik taaltips en zo helemaal niet erg vind, integendeel.
Dat houdt me wakker en allert!  ;)

Dus, Herwig (en anderen), bedankt.


Ok dan, "alert" is met 1 "l".  ;) ;D
Bij deze ga ik mijn ondslach indienen...
Luc vindt het leuk om een vuurtje te stoken. Maar ga door we zijn je allen dankbaar dat je er zo bent voor MSM, hoe was het ook alweer hij die zonder zonden is gooit de eerste steen? Als je niks doet kan je ook geen fouten maken.
En nu terug naar de hobby lijkt mij.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Huugooke

Door te schrijven zoals-we-denken-dat-het-is, leren we de taal van onze nakomelingen beter begrijpen. En misschien lezen ze op de duur onze favoriete lectuur!
Wat zeg ik nu? De jeugd? Lezen? Ha!
Maar mijn opmerking dat het artikel over fotograferen toch wel het minst (voor mij althans) interessante was, is wel gemeend.
(gemeend, met een "d", en niet "gemeen")

doomslu

Het was maar een grapje, maar ik had wel  :-[ toen Jurgen me op de fout wees...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Citaat van: doomslu op 07 maart 2013, 10:36:12 AM
Het was maar een grapje, maar ik had wel  :-[ toen Jurgen me op de fout wees...

Tja, ik zag'm staan en dacht "die kan ik niet laten liggen".  ;D



Maar het gaat vaak zo hoor, je ziet iets, je reageert heel snel en achteraf zie je pas wat een joekels van fouten je hebt gemaakt. Foutjes zijn snel gemaakt en over je eigen fouten lees je altijd over, vaak omdat je weet wat je wil schrijven. Je leest dus alleen wat je denkt geschreven te hebben en niet wat er geschreven staat.


Een fout die ik nog ergens gelezen heb op het forum: "de grote van het slabbetje". Dit klopt niet! "Grote" wordt gebruikt in de zin "het grote slabbetje", maar in het voorbeeld spreek je over "de grootte van het slabbetje", net zoals je spreekt over de breedte of de lengte van iets en niet over de brede of de lange van iets. In gesproken taal hoor je het verschil tussen "grote" en "grootte" niet, maar er is wel degelijk een verschil. Af en toe heb ik wel een keer opgelet tijdens de les Nederlands hoor.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.