Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM 123

Gestart door argilla, 23 februari 2013, 08:16:11 AM

Metpetergaathetbeter

@ argilla, misschien toch maar al die info verwijderen, je weet maar nooit en dan nog je é-mailadres voor spam

Groeten Peter ;)

conducteur

Een mooi initiatief, zo'n loc. Ik kan er wel persoonlijk niets mee doen. MSM lezen zal voor tussen de soep en de patatten zijn. Heb een druk weekend.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ERVIN

Stand staat nu dus op zo'n 80 bestellingen , laat ons hopen dat het lukt , ik had verschillende fabrikanten aangeschreven , waaronder Roco - Fleischmann - LS Models en dus ook B-Models , van deze laatste kreeg ik onmiddelijk een erg positief antwoordt , de andere legde mij een onmogelijk voorstel op , zo wilde Roco de Reeks 62 wel opnieuw uitbrengen met 2 onuitgebrachte nummers , maar met een minimum afname van 700 locs , dat zou niet haalbaar geweest zijn , Fleischmann kon geen belgische loc maken voor ons , maar wilde wel de fals opnieuw uitbrengen , maar ook hier weer een minimum afname van 500 wagons , ook niet echt te doen , en trouwens van een prijsverlaging was geen sprake bij beide fabrikanten , van LS-Models heb ik geen reactie gekregen , dus bijna was de hoop opgegeven toen B-Models een gesprek wilde aangaan , wat dus gebeurt is op de beurs in Nurnberg met Luc.
Dus momenteel zo'n 80 voorbestellingen , nu maar hopen dat de niet forumgebruikers , maar de MSM lezers , massaal gaan intekenen voor deze prachtige loc!!  ;)

Decapod

Mooie loc, leuk initiatief. Niet echt wat voor mij, maar ik hoop dat jullie aan een mooie oplage geraken.
Net even door MSM gebladerd: fantastisch nieuws, die TpIII goederenwagens van LSM! Al zou je bijna voor Nederlands gaan met die prachtige locs van Artitec.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Reichsbahndampf

#79
.

argilla

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 maart 2013, 16:10:41 PM
@ argilla, misschien toch maar al die info verwijderen, je weet maar nooit en dan nog je é-mailadres voor spam

Groeten Peter ;)


laat maar komen Wordt toch auto geblokkerd. ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Decapod

Citaat van: Reichsbahndampf op 02 maart 2013, 12:15:16 PM
Was de corrector ingedommeld ?
Op p72: graag Spitzkehre (ipv spitzkhere)
Op p73: De schepen meren af langs de steiger (ipv stijger) en betoogt Jan (ipv betoogd)
en dat allemaal in 1 artikel!!!!

Met alle respect voor de mensen die er hun tijd in steken en die zich geen enkele moeite getroosten om ons lijfblad telkens netjes afgewerkt in de rekken/postbus te krijgen, maar ik merk dat er de laatste tijd inderdaad meer fouten in de artikels staan. Niet alleen spellingsfouten, maar soms ook zinnen die mank lopen e.d. Ik zit zelf in de redactie van een literair tijdschrift (ben eigenlijk germanist van opleiding) en ik weet dat zelfs met drie keer de proefdrukken reviewen, het moeilijk is om elke fout eruit te halen.
We hebben het opgelost door iemand extra te vragen om de proefdrukken na te lezen. Misschien een ideetje voor MSM? Je moet het maar zeggen ... .  ;)
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Jurgen

Tja, je kan een eigen geschreven artikel altijd beter door een ander laten nalezen want over eigen (taal)fouten lees je meestal gewoon los over.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

Ik denk dat jij gewoon alle primeurs wil kennen voor de anderen  :D,maar is een leuk idee en nu maar hopen dat het lukt ! Inderdaad toch wel jammer zo'n fraai magazine maar die iets minder fraaie (schrijf)fouten zou eigenlijk niet mogen !?

Groeten Peter ;)

Steam.N

#84
Trek de hieronder staande bewering in, gezien ik de eerdere foutmelding verkeerd gelezen had  :-[

Citaat van: Decapod op 02 maart 2013, 12:43:24 PM
... Was de corrector ingedommeld ?
Op p73: De schepen meren af langs de steiger (ipv stijger) en betoogt Jan (ipv betoogd)
...

Alhoewel ik me wat stoor aan schrijffouten, maar er nooit op reageer, hier twee opmerkingen:
1.: "stijger" vs "steiger":   Beide vormen zijn correct, maar de betekenis verschilt: steiger: stellage, wordt gebruikt langs het water of in de bouw; stijger: iets dat of iemand die stijgt, ...
Dus:  "steiger"  klopt.
2.:  "betoogt Jan"  klopt inderdaad, want "betoogd" is voltooide tijd, geen tegenwoordige tijd. ;)
3de persoon enkelvoud vraagt een "t", geen "d".
Deze fout wordt zeeeer veel gemaakt, en niet alleen hier op 't forum.

Niet dat ik hier een taalstrijd wil starten, maar als de MSM redactie onterecht op de vingers getikt wordt , kruip ik even in de pen  ;)


[Edit:]  Had beter eerst in MSM gaan checken.  Dan had ik eerdere reactie niet fout gelezen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

argilla

het goede en zeer goede MSM magazine "mag" taalfouten bevatten. Ik zal deze zelf wel aanpassen als ik het bewuste artikel lees, voor mezelf en dan nog het is geen ramp hoor !

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Decapod

Citaat van: Steam.N op 02 maart 2013, 13:52:57 PM
Niet dat ik hier een taalstrijd wil starten, maar als de MSM redactie onterecht op de vingers getikt wordt , kruip ik even in de pen  ;)

Onterecht? Ik denk dat Dirk beide fouten heel juist gezien had.

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 maart 2013, 12:50:31 PM
Ik denk dat jij gewoon alle primeurs wil kennen voor de anderen  :D,maar is een leuk idee en nu maar hopen dat het lukt ! Inderdaad toch wel jammer zo'n fraai magazine maar die iets minder fraaie (schrijf)fouten zou eigenlijk niet mogen !?

Lap, Peter heeft me al door  ::) .
Ik wil maar even zeggen dat het echt niet te onderschatten is, zo'n hoop tekst goed gezet, te vertaald, herschreven en verbeterd te krijgen.

Trouwens, het hele opzet van "meer foto's, minder gepalaver" werkt echt wel voor de nieuwtjesrubriek. Eentje om te behouden, denk ik zo!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Steam.N

Oeps!  Sorry, Thomas en Dirk.

Ik ging verder op de zin in de vermelding, en was niet in het MSM nummer gaan lezen.
De fouten stonden wel degelijk in het nummer,  en niet in de vermelding.
::) :-[ ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

boke

euh... hoe zit het ondertussen met het tellertje... er zou er eentje moeten bijgekomen zijn!  ;)

Groeten,

Boke

doomslu

Wat betreft taalfouten is er maar één verantwoordelijk: ikke.
Deze heb ik dus schandelijk over het hoofd gezien.  :-[

Ik zal meer m'n best doen.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *