Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MSM 123

Gestart door argilla, 23 februari 2013, 08:16:11 AM

PeterVG

#30
Van de reeks 51 rijden er in België nog minstens 4 exemplaren geregeld rond.
Verder hebben enkele andere machines een nieuwe werkplek gevonden in het zuiden.

De vroegere 5172 is actief bij holcim in Obourg, foto Maarten Schoubben op flickr



Meer bekend zijn uiteraard 5166 (museumpatrimonium NMBS holding), 5120 CFV3V en 5183 TSP


5166 NMBS patrimonium


5183 TSP


5120 CFV3V

Wat de wazige foto op de cover betreft. Hier meen ik inderdaad een reeks 13 te herkennen.
Mogelijk brengt men speciaal voor MSM de huidige logistics versie van deze loc uit dus zonder B-logo.



Foto gemaakt tijdens een bezoekje aan lijn 162 te Courriere. Dit tijdens de Cargo omleidingsdagen in mei 2012 vanwege het zware ongeval in Godinne. Voor mij de eerste maal dat ik een logoloze 13 voor de lens kreeg.





reeves

Zit ik hier al te kijken van half vijf om een glimp te zien te krijgen nog ff
wachten dus :)

eric

Citaat van: Decapod op 27 februari 2013, 22:02:38 PM
Die loc op de cover is anders ook wel niet mis. Een Nederlandse 6100? Trekt nogal op ons vroegere type 13. Was nogal wat anders als de eenheidsworstloc die nu het nummer 13 draagt. Sorry, tpIV-liefhebbers, ik vind die moderne machines maar niks  ;) .

Dat is de 6300 van http://www.artitec.nl/


argilla

Citaat van: doomslu op 27 februari 2013, 14:00:06 PM
Citaat van: thor op 27 februari 2013, 13:56:54 PM
Waar is die wazige foto te zien?
Ben al enkele keren naar de website van Modelspoormagazine, doch daar is niks te merken?
Ah neen? De cover staat er toch?


niets neen, wel de  tweetalige pagina  " welkom " en een excuus voor het ongemak.Links boven op Modelspoor klikken.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

Ik denk dat sommigen onder jullie nog steeds op www.modelspoormagazine.BE kijken.
Reeds drie jaar is de website www.modelspoormagazine.COM. Zo staat het ook al 3 jaar op de cover!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

argilla

Citaat van: doomslu op 28 februari 2013, 08:27:27 AM
Ik denk dat sommigen onder jullie nog steeds op www.modelspoormagazine.BE kijken.
Reeds drie jaar is de website www.modelspoormagazine.COM. Zo staat het ook al 3 jaar op de cover!  ;)




sorry Luc,    je hebt gelijk ! Mijn excuus hiervoor.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

Geen probleem, Marc.
Ik wil jullie gewoon de juiste weg wijzen...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Voilà zie, er zijn geen geheimen meer...  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterVG

Aha, de 5523 voor de lezers van MSM

Nu heb ik eindelijk hoop dat na 5 jaar er een tijdperk IV of III versie te verwachten is van de B-Models 55 reeks.
Al 4 jaar ben ik ingeschreven op een te verwachten groene tijdperk IV versie. Ondanks beloftes blijkt die er maar niet te komen. Maar goed, er zit niets anders op dan te wachten.

Wat de 5523 betreft
Deze versie zou heel welkom zijn
http://www.flickr.com/photos/johannes-j-smit/4959686361/
De gele versie met blauwe band heeft gereden van augustus 1979 tot 1981.
Anderzijds zou de blauwe oerversie al even welkom zijn.

Hoopvol kijk ik uit naar de postbode die nieuws brengt over de 5523 in HO.

Brossel

Citaat van: PeterVG op 28 februari 2013, 09:44:58 AM
Aha, de 5523 voor de lezers van MSM

Nu heb ik eindelijk hoop dat na 5 jaar er een tijdperk IV of III versie te verwachten is van de B-Models 55 reeks.
Al 4 jaar ben ik ingeschreven op een te verwachten groene tijdperk IV versie. Ondanks beloftes blijkt die er maar niet te komen. Maar goed, er zit niets anders op dan te wachten.

Wat de 5523 betreft
Deze versie zou heel welkom zijn
http://www.flickr.com/photos/johannes-j-smit/4959686361/
De gele versie met blauwe band heeft gereden van augustus 1979 tot 1981.
Anderzijds zou de blauwe oerversie al even welkom zijn.

Hoopvol kijk ik uit naar de postbode die nieuws brengt over de 5523 in HO.

Luc heeft al de nodige info online staan hoor! De 5523 komt inderdaad in het geel met lichtblauwe band.

Prachtig initiatief. Ook hier is het model zeker welkom. Zal dus zeker daarvoor inschrijven!

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Jurgen

Citaat van: vyncky op 27 februari 2013, 22:29:30 PM
Citaat van: Jurgen op 27 februari 2013, 12:10:34 PM
Volgens mij gewoon de nieuwe Break van Olaerts en dat is niet echt nieuws meer. Het enige nieuws daarover is dat hij te koop zou zijn want het was ondertussen al algemeen geweten dat er een Break in de nieuwe kleurtjes kwam.

Ik ben vooral nieuwsgierig naar het budget model van Van Biervliet. Daar blijf ik nog steeds bij de reeks 51. Voor de rest is er geen enkel voorbeeld waarvan er maar eentje rond rijdt en reeds in model werd gemaakt. Ok, het TSP heeft ook nog een 51, maar officieel is die niet meer in dienst want hij is uit de geschriften van de NMBS geschrapt. Zo stond het niet bij de tips, maar anders zou ik het ook niet weten.

Ben je de 5166 niet vergeten? 

Yannick

Dat is ook de loc die ik bedoel, het is de enige die nog bij de NMBS ingeschreven is. Alle andere zijn museumlocs of in dienst bij een privéfirma.

Maar ondertussen weten we dat het een reeks 62 zal worden.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Johnnytrein

Hier is het nummer 123 in goede staat uit de bus gekomen.  :) pracht exemplaar weeral . Ik mis bij de emoticons eigenlijk een opgestoken duimpje.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Jurgen

Ook hier aangekomen en reeds gelezen.

Goed nummer met inderdaad enkele verrassingen uit Nürnberg. De Desiro van Piko is leuk nieuws, ik ben benieuwd of ze september 2014 halen.
Reeks 62 budget line voor € 159,00 in AC is heel mooi. De groen/gele versie is ook weer leuk want die rijden nu nog steeds rond en de TBL versies zijn er nog nooit geweest bij Roco, dus ook weer leuk.

Model van het jaar, zowel bij MSM als Febelrail, zijn verdiende winnaars. Reeks 25 van Märklin is weer een leuke bespreking en ook de modelbanen zijn mooi in beeld gebracht.
Verder een mooi eerbetoon aan André Witmeur, leuk initiatief van de 5523 en een mooi overzicht van Nürnberg.


De info over de 5523 en de geschiedenis van zijn kleurstelling zijn ook interessant. Helaas toch net iets te oud voor het tijdperk dat ik voor ogen heb. Toch hoop ik dat zo'n actie ook in de toekomst haalbaar is en dat hoeft dan niet altijd een loc te zijn.


Mijn postbode verdient echter ook deze keer weer een lap tegen zijn oren. Mijn magazine stak weer geplooid half uit de brievenbus terwijl onze vorige postbode het steeds keurig volledig in de bus kon steken, zonder te plooien!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Mooie samenvatting, Jurgen.

Wat betreft toekomstige acties: het succes of niet van deze actie zal uiteraard bepalend zijn voor de toekomst. Laten we dus nu even afwachten wat de lezers hier van vinden.

En tussen haakjes ook de mensen van het forum achter de schermen bedanken, want zij hebben het startsein gegeven en de eerste contacten gelegd. Wij hoefden enkel het geheel af te ronden.  ;)

Hier is het begonnen: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,16254.0.html
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

chef garde

Ook hier is het boekje aangekomen.  Wat mij opvalt is hoe lelijk de neus is van de Marklin 1803, het B-logo en het nummer 1803 lijken er op geknutseld.  Laat ons hopen dat dit enkel voor de fotoshoot zo gedaan is en dat het echte model veel mooier afgewerkt is!