Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Zou dit los te koop zijn?

Gestart door PietB, 22 februari 2013, 16:12:12 PM

PietB

Ik ben op zoek naar deze stekker.

Dit is de aansluitstekker van een Intellibox, 6 polige uitvoering bij mij is ie alleen groen.
Ik vraag me af of iemand weet of dit onderdeel ergens te koop is en zo ja onder welk onderdeel nummer.

Ja ik heb er één bij mijn IB gekregen toen ik deze aanschafte.
Nee hij is niet kapot gegaan maar zit eigenlijk permanent aan mijn trafo en baan.

Nu wil ik een losse testplank maken om reparatie - ombouw te kunnen testen met een programmeerspoor en rollenbank.
En dan zou het makkelijk zijn als ik een tweede stekker zou hebben, zodat ik de IB makkelijk kan overpluggen en niet telkens draadjes te moeten overzetten.

grt Piet.

Ronald

Conrad, heeft ze (ook) in groen net als die van Lenz. Weet alleen de benaming van die dingen niet maar heb ze wel op de site van hun gezien.

PeterC

Uhlenbrock 61040 of 61060 (wel niet goedkoop).
Groetjes, Peter


PietB

Heren bedankt voor de info,
ben hier mee geholpen.
Ik weet de prijs ook al Peter, belangrijk voor ons Ollanders hé? :-)
Het kost €8.35 Uhlenbrock prijslijst en dat is inderdaad stevig aan de prijs.

grt Piet.

Havoc

Lijkt me een Phoenix Contact type maar dan in zwart met opdruk. Een duidelijke foto van de kant van de contacten (alle zijden voor goed te zijn) en de pas (bestaat in veel soorten) zou helpen.

Lijkt op dit: http://be.farnell.com/phoenix-contact/1803617/plug-free-3-81mm-6way/dp/3704944 Maar bestaat ook in 5mm, 5.08mm etc pitch.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PeterC

#5


pitch 0.1"

Interesseert mij ook om er goedkoper aan te geraken  ;)


[Edit] met een gewone 0.1" contactstrip kom je er ook, maar het risico op ompolen bestaat dan  :o
Groetjes, Peter


ERVIN

Ik heb er hier nog ééntje liggen van het Twin-Center , is dat dezelfde , anders krijg je hem hoor. ;)

PietB

#7
Citaat van: ERVIN op 22 februari 2013, 23:04:45 PM
Ik heb er hier nog ééntje liggen van het Twin-Center , is dat dezelfde , anders krijg je hem hoor. ;)
Dat weet ik niet Erwin, ik ken de stekker van de Twin-Center niet, hoewel de Twincenter bijna de tweelingbroer is van de IB
Ik heb nog even wat plaatjes gemaakt van de stekker.

Dan kun jij wel beoordelen of het het zelfde is, als dat zo is dan hoor ik dat graag van je.

@Peter, de stekker die jij afbeeldt heeft aan de onderkant twee nokjes die heb ik niet op mijn IB-versie zitten.
@Johan, ja dat is hem! EN voor de helft van de UH prijs!
grt Piet.

Havoc

Kijk voor alle zekerheid de pitch (afstand tussen pinnen) en diameter van de pinnen eens na. Phoenix heeft een enorm gamma en die dingen lijken allemaal sterk op elkaar.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Geert

Hoi, Bossie,

Heb je nu al de pitch afstand opgemeten?

Ik herinnerde me vrijdag, bij het lezen van je bericht,  dat we op het werk in een schuif een 100 tal van die dingen hadden liggen. Maar of ze er nog lagen wist ik niet meer, vandaag eens gekeken, en jawel ze liggen er nog. Deze waren ooit bedoeld voor connectoren van een analysetoestel. Dat toestel bestaat al lang niet meer, dus je kan er krijgen. De totale breedte is 2,4cm! (6 pinnen) pitch +-4mm.  Hopelijk zijn het de juiste...



Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

PietB

Hoi Geert, dat moet hem zijn!

Een pitch van 4mm.
Ik had een plaatje gemaakt, maar vergeten dit te plaatsen, dank voor de herinnering.

grt Piet.

Geert

Ik heb er ook eens een foto van gemaakt.



Stuur via PM je adres door en ik stuur er een 10 tal op via de gewone post.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

PietB

Tof van je Geert,
PB is onderweg.
Alvast bedankt, en geef ook je bankrekening op dan maak ik de portokosten meteen over.

grt Piet.

Geert

Citaat van: PeterC op 22 februari 2013, 19:13:56 PM

Interesseert mij ook om er goedkoper aan te geraken  ;)


Jij ook 10  ;)

stuur PM met adres...



Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

tomenriet

Heb momenteel van iemand een IB IR 65 000 gekregen om een demo baan te besturen alleen zit dat stekkertje er niet bij.
Heb je deze nog voorradig en zou ik er dan ook 1 kunnen bestellen.
Zou er zeer mee geholpen zijn, gaat om een demo baan waar ik iTrain op demonstreer voor beginners.
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom