Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

SNCF start met low cost TGV

Gestart door itchy, 19 februari 2013, 18:56:47 PM

itchy

http://www.liberation.fr/economie/2013/02/19/la-sncf-devoile-ses-tgv-low-cost-pour-conquerir-de-nouveaux-clients_882798
gelieve zelf te kiezen:
"de luxe van een snelle verbinding tegen een zachte prijs, nu ook over de rails"
of
"opeen gepropt zonder comfort en met één klein zakje bagage, nu ook over de rails"
8)





[edit: fotootje bijgevoegd]
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Havoc

Gelukkig dat je binnenin die kleur niet moet zien de hele rit...  :o
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Van buitenaf ook niet echt want op enkele seconden is hij voorbij.  :)


Maar om nu te zeggen dat je zonder comfort zal zitten, dat vind ik toch wel een beetje overdreven. Volgens mij zal het comfort nog goed genoeg zijn voor de prijs die je moet betalen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

Citaat van: Havoc op 19 februari 2013, 20:10:27 PM
Gelukkig dat je binnenin die kleur niet moet zien de hele rit...  :o
Helaas pindakaas:

jawel, dat hebben jullie goed gezien: met DRIE naast elkaar mensen! Voor de Bourgondiërs onder ons: begin maar al te vermageren!
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Havoc

Toch niet langs de 2 kanten met 3? anders gaat het spannen. En dat kleurschema... :( Enfin, sommige van de nmbs zijn niet beter.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

itchy

#5
meer info en meer prentjes: http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=45&t=70177
de capaciteit van één OUIGO (zo heet het ding, zeg dus 'wiggo') is 1268 passagiers... in een gewone TGV Duplex kan 545 man (één OUIGO bestaat uit 2 TGV duplexen...)
[edit: stop met vermageren! de zetelopstelling is 
1 (gang) 2 3 4 !
zie ook dit filmpje: http://alsace.france3.fr/2013/02/19/bischheim-renove-des-rames-pour-le-futur-tgv-low-cost-202891.html de verhoogde capaciteit komt dus gewoon door het vervallen van 1e klasse en de gewijzigde inrichting van het barrijtuig]
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Jurgen

Citaat van: itchy op 19 februari 2013, 22:18:02 PM
OUIGO (zo heet het ding, zeg dus 'wiggo')

Het zou uitgesproken worden als "we go", vertaald "we gaan". Dus niet "wiggo".  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.