Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MODELBOUW

Gestart door rgp, 12 januari 2006, 20:23:13 PM

Steven86

citaat:
Geplaatst door janjozef

Loco ge hebt gelijk, er zijn er nu eenmaal veel meer met een goede goedkope roco dan met een veel te duur betaalde marklin

Jan



Had je nu geschreven "liever een goedkope roco met fouten op de kap dan een dure maar correcte en op schaal marklin", dan hadden we iets aan de vergelijking gehad. Want dat is de essentie van de vergelijking je maakt vanuit schaal 1/87, de rest is persoonlijke emotie t.o.v. merk A of B.

De 59 van M?rklin  mag gerust naast die van Roco staan en dan weet je dat hij zeker niet te duur is voor wat je krijgt. Het moet maar eens gedaan zijn met die kolder. Tel de werkuren en de kostprijs van verf, en instrumenten erbij die je allemaal nodig hebt om die 59 van Roco nog maar een jasje te geven zoals in MSM is beschreven en het ding is pokkeduur.

Maar ja, hoeveel mensen met een Roco 59 kunnen zeggen dat ze ook het M?rklin model hebben? Ongetwijfeld enkelen, maar veel zullen het niet zijn.


Steven

rgp

Dag,

Schrijven naar de redactie ?  Ge denkt toch niet dat het in MSM komt he ?  in MSM geen (positieve ?) "lezerspost".

Roland

Steven86

citaat:
Geplaatst door loco

Steven en anderen

Het is pas nu dat ik deze rubriek lees. ik wil dan toch even reageren op enkele opmerkingen over "alweer een 59"- superen van een basismodel.
Jullie hebben volmondig gelijk wannneer je zegt dat voor de zoveelste keer een Roco 59 wordt genomen. Daar heb ik geen probleem mee, want mijn voorkeur gaat ook voor de volle 100 % naar het M?rklin model. Daar kan Roco niet eens aan tippen.
Maar het artikel gaat (ondanks de titel anders doet vermoeden) niet over de Roco 59, maar in de eerste plaats over "het nieuwe jasje". Over het gebruik van technieken om eender welk model : te schuren, te zagen, te schilderen, te boren, te vijlen, af te plakken, wrijfletters aan te brengen, vernissen, ...
Technieken die we allemaal kunnen gebruiken. Technieken waar we allemaal iets van kunnen leren. Daar is het volgens mij om te doen.
En wat Roco betreft, ik zie veel liever het gebruik van een mislukt model van de Roco 59 dan een goedkope Duitse Piko, een veel te dure M?rklin, een Lima die je niet meer kunt kopen, een Fleischmann die geen bruikbaar Belgisch model heeft, een Mehano die nog steeds geen 51 heeft uitgebracht, ... enz
Er is bijgevolg niet veel keuze aan modellen om deze technieken op uit te proberen. En de Roco heeft nu eenmaal een verkeerde mislukte schildering, iets wat je van andere goedkope modellen toevallig niet kunt zeggen. Want ze zijn er niet.
Jammer dus dat het weer een Roco 59 is. De kritiek is terecht, ook al kom ze kras over. Er was echter geen andere keuze. Ik had het ook graag anders gezien.  Ik hoop dat iedereen er iets van heeft geleerd. Ik al vast wel.

Loco



Loco,

Ik ben het eens met de analyse dat het artikel heel wat bijbrengt over hoe je een kunststof model met glasvezelpen etc. een nieuw jasje geeft. Dat is juist (en had ik ook al eens vermeld). En het is altijd goed om die techniek nog elk jaar eens te herhalen.


Greetz,

Steven