Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

mahtoska1

Steeds meer details. Het wordt mooier en mooier.

krisds

Prachtige goederenloods, mooi gemaakt.

OlivierV

Bedankt voor de positieve commentaren, dan ben ik niet de enige die een beetje blij is over het geleverde werk. :D

Op dit moment hangen de dakversieringen eraan. Heb er wat minder genomen dan bij Anseremme het geval is omdat het anders veel te druk werd en het moet toch enige rust uitstralen.

Nog wat extra detail


Afgelopen weekend ook mijn schaduwstation even voor de helft opnieuw aangelegd want er zat een vervelende slinger in. Ook voorzie ik de sporen van stevige stootblokken, het verleden heeft me geleerd dat dit zeer belangrijk is.



Zachte boog kwam in de plek en de doodlopende opstelsporen werden rechtgetrokken. Oogt veel netter naar mijn mening.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Floris

Dat loodsje is erg geslaagd zeg!

mahtoska1

CiteerZachte boog kwam in de plek en de doodlopende opstelsporen werden rechtgetrokken. Oogt veel netter naar mijn mening.
Een mooie verbetering.

OlivierV

Hartelijk bedankt voor de complimenten Floris en Pieter!

Loodsje nadert zijn voltooiing, nog de 2 grote loodsdeuren die ik nog manueel wil kunnen open en dicht zetten..., het dak nog eens schilderen en voorzien van een naambord. Qua plaatsnaam zit ik met Nonceveux in mijn hoofd, een bestaande plaats waar zich ook een mooi bruggetje bevindt waar ik wel een afkooksel van wil maken.
Die vroegere halte had natuurlijk geen koer zoals ik ze wil maken, maar het is wel een mooie plaatsnaam en wat zou modelspoor zonder een beetje fantasie zijn? :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

chef garde

Corsendonk is ook een goed bier!

Mattias

Kort en krachtig: geslaagd!
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

DFS

zowel de loods als de opstelsporen zijn een goede verbetering!

OlivierV

De zolder en treinkamer worden opgeruimd, de baan moest maar even wijken opdat er vlot op en af de zolder kan gegaan worden. Dat kon voorheen ook, maar het was niet zo handig met grote stukken. Vandaar dat ze nu even in de gang ligt. Werken in modules/segmenten biedt zo zijn voordelen.
Het andere lange stuk ligt op de kamer van m'n ouders.


Zolderopkuis

Wel is het nog niet zeker dat deze terugkomt, allicht plaats ik m'n minibaantje met opstelsporen in dezelfde ruimte zodat dat ten volle kan afgewerkt worden.

Groetjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan