Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Marklin, HAMO

Gestart door dingske, 11 januari 2006, 21:36:29 PM

doomslu

Dat is nu net de bedoeling van onze ludieke aktie, Jan : de verzuring op dit forum tegengaan.
Laat ons niet vergeten waar het om gaat : een hobby die leuk en boeiend is, maar die iedereen op zijn manier beleeft. En dit forum draagt wat mij betreft bij tot die "fun". Jammer van die enkele uitschuivers, maar die worden meestal bijgelegd.
En zo blijft het toch FUN. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Eigenlijk zou dit een verplichte slogan moeten zijn voor we met onze hobby beginnen. Ik weet wel dat (ikzelf ook) we soms al dan niet vrijwillig zondigen tegen die regel. Daarom zijn we mensen met verschillende karakters, instellingen en prioriteiten. Hetgeen werkelijk belangrijk is, is dat we ons gelukkig voelen in onze hobby.
En ja soms voelen we ons op onze (soms lange) tenen getrapt, maar in plaats van, wat ik al veel te dikwijls heb gezien op dit forum, te agressief te reageren, de eer aan ons zelf te houden en ons NIET te laten verleiden in oeverloze en meestal zinloze diskussies.
Laten we dit forum houden voor wat werkelijk belangrijk is en dat is tenslotte onze hobby.
In die zin met spoorse groeten

Peter [:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

Helemaal mee eens.
Ik zal in ieder geval mijn best doen

wim

janjozef

Inderdaad, laat ons het enkel over de hobby hebben en niet over de beleving van de hobby. Dat is ieder zijn vrijheid. En inderdaad het ludieke van die actie zag ik, en sorry zie ik nog steeds niet.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

citaat:
Geplaatst door janjozef

laat ons het enkel over de hobby hebben en niet over de beleving van de hobby
Zonder filosofisch te wilen gaan doen, waar ligt het onderscheid?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Gerolf moet ge een echt een antwoord op die vraag,
wel ik zal antwoorden met 1 titel
"Waarom wordt hier zo neergekeken op Marklin?" Hoeveel van die idiote onderwerpen moet ik nog geven, gans het forum staat er vol van. Voor mij is elk merk gelijk, al ben ik zelf gelijkstroomrijder, Ik heb enkel marklins in mijn gamma, omgebouwd weliswaar. Sommige denken er anders over en ander denken dat ze anders denken.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Ik snap (nu wel) wat je bedoelt, Jan, en ... je hebt naar mijn smaak groot gelijk.
In dat opzicht ben ik inderdaad ook v???l liever met de hobby zelf bezig dan met eindeloze welles-nietes discussies over merken, besturingssystemen, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

peking

#37
Hallo,

Ik zie dat je veel van Marklin hebt omgevormd,maar ik heb een vraagje voor jou , ik heb een marklin stoomtrein op een beurs gekocht dus marklin 3111 dat is die bruine stoomtrein het type 59 van belgie.
Nu die loko was dus wisselstroom met een sleper maar ik bouw die om naar gelijkspanning en nu ja ik zou die wielen moeten hebben voor gelijkspanning en heb al ne mail naar marklin gestuurd maar ze hebben het te druk dus heb ik al naar verscheidene winkels gebeld zoals van biervliet maar die zegt hebben we niet en zult ge nooit vastkrijgen,dus nu stel ik u de vraag waar hebt gij dan die onderdelen vast gekregen aub.
je kunt me schrijven of mailen naar de.metsler.marc(@)telenet(.)be

Dank bij voorbaat.
marc

Gerolf

@Marc: ik heb even je mailadres onleesbaar gemaakt voor zoekrobots ;)

Het verhaal waar je op inpikt dateert van 2006 ... misschien beter een nieuw topic starten ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

celtjan

Pffff... Ben 3Rail~ begonnen toen het nog analoog was...
Hoofdzakelijk het spul van het spul van de groter letter "M". Maar Roco kwam opzetten met leuk Belgische meuk en de 3R~ versies van gekocht. 3-Rail was gemakkelijk. en ging mee met de digitalisering
m'n Thema van interesse veranderde en begon toen 2R= daar het spul enkel daarvoor geschikt was en de modellen van de niet standaard 3R modellen meestal toch fijnere en betaalbare modellen maakte (1 as van de aandrijving sneuvelde wel daarvoor door de omzetting naar 3R~ en zij plaatsten standaard de decoder van hun keuze met daardoor een meerprijs.)

Nu bolt alles gelijkstroom... en ja toch enkele "geHAMOde" en zelf gedigitaliseerde 'koffiemolens' (uit witte en grijze dozen) rijden hier ook vlot hun rondjes.
Wie kan het schelen? Ik kan er toch van genieten...

Why Worry! Enjoy! Ieder zijn meug...

peking

Citaat van: Gerolf op 07 december 2017, 08:44:14 AM
@Marc: ik heb even je mailadres onleesbaar gemaakt voor zoekrobots ;)

Het verhaal waar je op inpikt dateert van 2006 ... misschien beter een nieuw topic starten ...

Hallo,

Ik wil wel een nieuwe topic opstarten maar kan da helaas niet en vindy dat niet op de pagina,kun jij me helpen aub?
Dank bij voorbaat

Klaas Zondervan

Als je de gewenste rubriek aanklikt, dus in dit geval FAQ, dan zie je bovenaan een toets NIEUW TOPIC.

jodo

interessante uitleg  Tonycabus

raf

hier marklin op gelijkstroom pukkel spoor "ja echt"
K rails dus ik kan 99% van alle materiaal bollen
2 rail wielen gaan perfect door de K wissels
roco gelijkstroom een slepertje der onder (fluister sleper)en een fru er in en gaan met die banaan
enig probleem een fru kost bijna zoveel als een V 4 esu decoder en je hebt geen functies

dan het geluid
niet voor mij want als je zo een 10 tal loc's op je baan hebt met sound dan is het geen sound maar lawaai geworden

de een heeft liever een mooi landschap de ander een perfecte trein/wagen/loco
en zwijg me over schaal hé want ik heb 16 meter als ik wil en dan 4 meter en terug 16 meter en op schaal krijg ik er juist het station van As op
dus laat staan dat je (mooie gedaan trouwens dat niet)maar hasselt op schaal gaat na bouwen
dan heb je een ruimte zoals de limburg hal nodig en dan bedoel ik de grote hal

nee gewoon lekke rijden met wat je zelf plezant vind .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

nmbssncb

Citaat van: dingske op 11 januari 2006, 21:36:29 PM
Hoi,

Er werd mij een marklin Hamo loc aangeboden voor een zeer schappelijke prijs. Nu is mijn vraag waarvoor staat die HAMO? Is dat een goed kopere versie van Marklin?

Groetje Wouter

Na 14 jaar: HAMO

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============