Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Vakantie Ardennen.

Gestart door PietB, 11 februari 2013, 10:56:21 AM

PietB

Hallo Allemaal,
wij gaan dit jaar met onze vakantie naar de Ardennen, ons oog is gevallen op een accomodatie in Vielsalm, aan het Lac des Doyards.

Weet iemand van jullie hoe de ontvangst van DVB-T signalen daar is?
Voor de niet Ardennen kenners Vielsalm ligt grofweg in de driehoek Spa-Gouvy-st Vith.
Ik kan er op het internet weinig of niets over vinden, mag ik dan aannemen dat er in die regio weinig te ontvangen is?

grt Piet.

mark7758

Hele mooie omgeving. Maar DVT? 
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ToThePoint

Ik vermoed dat dit een modeltreinforum is, en wel te verstaan een Nederlandstalig.
Weinige modeltreinliefhebbers zullen gehuisvest zijn daar waar u op vakantie gaat.
Uw vraag stellen aan de leveranciers van DVB-T (welk beest dat ook moge wezen).
Of aan de verantwoordelijke waar u geboekt heeft.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Tricolor

DVB-T staat voor Digital Video Broadcasting Terrestrial en is de open standaard voor uitzending van digitale video met behulp van zendmasten.
Bron - Wikipedia

ACFI

Piet,

onze franstalige broeders noemen DVB-T ... TNT.

Ik denk dat enkel RTBF effectief uitzendt. De dekking vind je hier: http://www.rtbf.be/entreprise/reception-tnt/.

Maar ik vrees dat de ontvangst niet echt goed zal zijn tenzij je huisje op een heuvelrug ligt.

St.

PietB

Bedankt voor de antwoorden, inderdaad de site die Steven opgeeft, geeft voor deze locatie  6690 Mauvais op.
Dus ik kan mijn laptop voor die toepassing thuis laten.
@Jean-Paul ik weet dat er wel 2-talige members zijn die in die buurt wonen, vandaar mijn vraag.

Att: moderatoren-beheerders de posting mag wat mij betreft op slot.

grt Piet.

doomslu

Er is toch niks mis mee om deze vraag te stellen?
Alleen, ik wist ook niet wat het was. We staan nog een beetje achter, Bossie.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PietB

Citaat van: doomslu op 11 februari 2013, 14:10:45 PM
Er is toch niks mis mee om deze vraag te stellen?
Hi Luc,
nee ik dacht ook dat er niks mis mee was.
Maar ik heb inmiddels voldoende informatie gevonden op de site die Steven opgaf.
En omdat dit een modelspoor forum is, wilde ik het niet (eventueel) laten groeien tot een groot topic.
Vandaar mijn verzoek het topic te sluiten.
Citaat van: doomslu op 11 februari 2013, 14:10:45 PM
Alleen, ik wist ook niet wat het was. We staan nog een beetje achter, Bossie.  ;)
DVB-T is (D)igital (V)ideo (B)roadcasting  en de T staat voor Terrestrial.
DVB stelt je in staat om op één draaggolf (Zendersignaal) meerdere gemultiplexte video kanalen(streams) uit te zenden.
Aan de ontvangerkant moet dit signaal dan weer worden samengevoegd in de oorspronkelijke streams.
In DVB land zijn drie varianten:
DVB T de aardse varinant (Zenders die op de aarde zijn gesitueerd)
DVB C de cable variant (Kabel tv / Centrale Antenne systemen)
DVB S Satelliet variant (allen met een Schotelantenne te ontvangen)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Digitale_televisie

grt Piet.

Jurgen

Ik vrees dat België op het gebied van DVB nog een beetje achterlijk is want voor zover ik weet is er zelfs geen enkele Vlaamse zender die op die manier te ontvangen is.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PietB

Citaat van: Jurgen op 11 februari 2013, 17:19:00 PM
Ik vrees dat België op het gebied van DVB nog een beetje achterlijk is want voor zover ik weet is er zelfs geen enkele Vlaamse zender die op die manier te ontvangen is.
Toch wel hoor Jurgen, kijk maar eens op http://www.vrt.be/ontvangst-dvb-t
grt Piet.

bellejt

als je tevereden bent met engelse en duitse zenders gewoon een sateliet schoteltje meenemen.Doen tegenwoordig alle campeerders.

PietB

Citaat van: bellejt op 11 februari 2013, 17:38:38 PM
als je tevereden bent met engelse en duitse zenders gewoon een sateliet schoteltje meenemen.Doen tegenwoordig alle campeerders.
Ja dat weet ik Johnny, maar mijn schotelantenne staat op m'n dak.
Keurig netjes afgesteld voor 5 Astra en 4 Eutelsat satellieten.
Dat was nogal een klus dus die laat ik maar even staan.

grt Piet.

ACFI

Citaat van: Jurgen op 11 februari 2013, 17:19:00 PM
Ik vrees dat België op het gebied van DVB nog een beetje achterlijk is want voor zover ik weet is er zelfs geen enkele Vlaamse zender die op die manier te ontvangen is.

Naast de VRT zenders kan je ook bij Telenet een dvb-t ABO nemen, teletenne. Zal wel een exclusieve club zijn want weinig zenders en enkel in Vlaanderen beschikbaar.

En nu terug naar de treintjes.  8)

St.

Maarten

Wel heerlijk bier daar  :D

In het stadje zelf, en het grootste terras houden ze er van om (te hard) elektronische muziek te draaien. Op dat terras soms zelfs vogelgeluiden uit de speakers  ::)
met de groeten van Maarten

doomslu

Citaat van: Maarten op 11 februari 2013, 20:20:40 PM
Wel heerlijk bier daar  :D

...
Zeg dat niet tegen Bossie, hij lust geen bier.  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *