Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

even voorstellen

Gestart door De N Spoorder, 10 februari 2013, 00:51:57 AM

De N Spoorder

     
                                                  Hallo Mede Spoorders,
Mag ik me even voorstellen mijn gebruikers naam is De N Spoorder, ge zult u misschien af vragen waarom deze naam ,wel het zit zo omdat ik en mijn zoon een grote N spoorbaan gaan bouwen, het word een Japanse baan met uitsluitend Japanse treinen ,we zijn op dat idee gekomen omdat mijn zoon al enkele malen in Japan is geweest en heeft daar prachtige banen  gezien ,zijn interesse voor dat land heeft ons opdat idee gebracht zo een baan te gaan bouwen.
Ik heb vroeger ook en grote Marklin baan gehad maar ,wegens verhuis en tijdsgebrek had  ik alles verkocht, ik heb er nu nog spijt van.
We aan digitaal rijden via pc met het programma van koploper en een intellibox2 centrale.
De treinen zijn van het merk Kato, ik heb verdelers gevonden in Nederland, lang moeten zoeken uiteindelijk gevonden ,want in België zijn er geen heb ik opgezocht.
Ik heb mij  ingelogd omdat ik dit een zeer interessant forum lijkt ,voor vragen en tips enz .. ,voornamelijk   omdat we beginners zijn wat digital besturing via pc  betreft ,ik heb daarom ook al veel informatie over opgezocht, op verscheidene forums maar weet natuurlijk nog niet alles ,ik hoop dat ge me kunt helpen daarmee.

Alvast al bedankt daarvoor,

Vriendelijke  groeten; De NSpoorder

Steam.N

Welkom op dit forum, Herman.
Je project lijkt me erg interessant.
Hopelijk hou je ons met tussenverslagen en fotos op de hoogte van je successen (en onvermijdelijke harde nootjes en tegenvallers)!
Er lopen hier inderdaad voldoende vrienden rond die je met nuttige raad zullen helpen.

Succes!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Welkom, Herman (en zoon)

Ik heb ooit al eens op een expo een Japanse N-baan gezien. Dat had wel iets   :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Herman,

Alvast welkom hier op het forum !

Ik meen jouw voorstelling ook als eens eerder ergens anders tegekomen te hebben !

Maar nu eens tijd genomen om te reageren, mee alle Japanezen maar nie mee dezen (oei ja dat waren Chinezen  ;D) ik zou zeggen veel plezier en succes met de uitbouw van je baan en ja internet zal de weg zijn naar nog meer info over Jap. treinen !

Groeten Peter ;)

marc goovaerts

Konichiwa, allebei,

Welkom op het forum. Japanse banen hebben het voordeel dat er bijna meer voor beschikbaar is dan voor een Belgische baan. Ook in Duitsland zitten er een paar stevige importeurs (met websites en verzenddienst). Kato heeft meestal ook een stevige stand op Intermodellbau in Dortmund.

Van de Japanse N-banen die ik al mocht bewonderen, onthou ik vooral dat je moet opletten om het niet te anekdotisch/kitcherig te maken en bv de kant-en-klare huisjes van Kato & Co toch best wat nabewerking vragen om er niet te 'speelgoed'-achtig uit te zien.

De N Spoorder

                                           

                                           Hallo Medespoorders,

Al eerst bedankt voor de verwelkoming, ik ga al een tipje van de sluier opheffen ,wat ons plan zal worden van onze Japanse baan..
De baan zal worden gebouwd in U vorm grote links 5.50m op3.50m rechts 5.50m  breedte 1.50m.
Er komen 2stations en 1 schaduw station we gaan het station wan Tokyo en dat van Kyoto zo goed als kan na. bouwen.
De treinen zullen rijden van Tokyo via luchthaven naar Kyoto in 2 richtingen ,onder de luchthaven komt het station van de luchthaven, en ook nog met opstelsporen , het zal dus ook dienst doen  als schaduw station voor afwisselt treinverkeer.
   Aan het station van Tokyo komen 8 sporen te liggen en het station van Kyoto 6 sporen ,normaal liggen er meer maar, we moeten rekening houden, met onze planning .het is inderdaad een uitdaging ,maar ik heb vroeger  ook al eens een grote baan gemaakt het is voor mij  dus niet  nieuw.
Er komt veel opzoekings werk bij kijken via internet met foto's van het de beide stations en omgeving.
We zullen pas van start kunnen  gaan met de bouw van de baan, te vroegste begin volgend jaar ,daar we nog verbouwings werken moeten doen aan de zolder enz..en daar kruipt nog al wat  wat tijd in.
Intussen kunnen we veder ons goed voorbereiden ,en nog alle informatie krijgen via dit forum en  dergelijke 
PS;Wat de gebouwen van kato betreft we gaan daar rekening mee houden dat die niet te plastiek uiterlijk over komt, zoals hier al in  voorgaande  berichtje is vernoemt,,we gaan die met mate lak bewerken ik heb op een van de forums hier overeen een tip gekregen.
Mocht er nog tips wat dat betreft zijn ik zal ze met dank aanvaardden.
Voorlopig is dit alles wat de planning aangaat .;alle suggesties zijn welkom.

Vriendelijke groeten ,Herman  (De N Spoorder)

janjozef

Welkom N-spoorder,

Alleen had Gerolf dit beter bij de nieuwe leden geplaatst

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

conducteur

Japans is niet zo'n alledaags onderwerp voor een treinbaan hier in onze contreien. Ik ben benieuwd.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

De N Spoorder

                                                   
                                             Hallo Mede Spoorders,

Zoals ik in het vorige berichtje heb medegedeeld ,wat de planning betreft van onze Japanse baan ,ik ga nu nog niet alles vertellen ,een ding wel,  dat het plan op papier al is uitgetekend, vermits nog enkele aanpassingen ,daarna  gaan we het via een van de teken programma's via pc, op het forum plaatsen  daarna  kunt u eventueel uw menig daar over geven.of tips.

Vriendelijke groeten ,De NSpoorder

Gerolf

Citaat van: janjozef op 11 februari 2013, 12:47:16 PM
Alleen had Gerolf dit beter bij de nieuwe leden geplaatst
Bij deze  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan