Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

site Modelspoormagazine gehackt??

Gestart door Kautenbach, 08 februari 2013, 18:51:28 PM

argilla

Citaat van: PeterC op 08 februari 2013, 23:22:53 PM
Citaat van: argilla op 08 februari 2013, 22:48:01 PM
...het is verdacht dat juist nu .......

Hoe heb je dat gemerkt?

ik heb een niet zo voor de hand liggende ( lees bekende) anti virus firewall protection en veel meer ( nee ga de naam niet noemen om geen hackers op het idee te brengen) waarin met statistieken kan aangetoond worden wanneer en op welke tijd de aanval is gepleegd. Niet echt goedkoop  :( ( zeg maar de prijs van een loc) maar wel bijzonder effectief.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

De website is weer online, met dank aan verschillende mensen van het forum voor hun bezorgde mailtje en hulp.  ;)

Ik hoop wel dat het heerschap niet terugkomt.  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PietB

Citaat van: argilla op 09 februari 2013, 12:08:24 PM
ik heb een niet zo voor de hand liggende ( lees bekende) anti virus firewall protection en veel meer ( nee ga de naam niet noemen om geen hackers op het idee te brengen) waarin met statistieken kan aangetoond worden wanneer en op welke tijd de aanval is gepleegd. Niet echt goedkoop  :( ( zeg maar de prijs van een loc) maar wel bijzonder effectief.
Weet je zeker dat je niet op een van de links van die hackerpagina gelikt hebt?

Jurgen

Citaat van: doomslu op 09 februari 2013, 17:40:32 PM
De website is weer online, met dank aan verschillende mensen van het forum voor hun bezorgde mailtje en hulp.  ;)

Ik hoop wel dat het heerschap niet terugkomt.  :-\

Achter de Vlaamse link staat wel de Franse site. Ik vrees dat je daar een foutje gemaakt hebt.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PeterC

Citaat van: argilla op 09 februari 2013, 12:08:24 PM
ik heb een niet zo voor de hand liggende ( lees bekende) anti virus firewall protection en veel meer ( nee ga de naam niet noemen om geen hackers op het idee te brengen) waarin met statistieken kan aangetoond worden wanneer en op welke tijd de aanval is gepleegd. Niet echt goedkoop  :( ( zeg maar de prijs van een loc) maar wel bijzonder effectief.

Zelfs bij de gratis versie van ZoneAlarm heb je die statistieken  :D :D :D
Vandaar dat ik om de x seconden zie dat er iets of iemand probeert...

Citaat van: argilla op 09 februari 2013, 12:08:24 PM
...nee ga de naam niet noemen...

Blijkbaar heb je veel te verbergen...  Tot zelfs je voornaam toe  :-\ :-\ :-\
Groetjes, Peter


doomslu

Citaat van: Jurgen op 09 februari 2013, 18:15:08 PM
Citaat van: doomslu op 09 februari 2013, 17:40:32 PM
De website is weer online, met dank aan verschillende mensen van het forum voor hun bezorgde mailtje en hulp.  ;)

Ik hoop wel dat het heerschap niet terugkomt.  :-\

Achter de Vlaamse link staat wel de Franse site. Ik vrees dat je daar een foutje gemaakt hebt.  ;)
En nu?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PietB

Prima in orde!!!!!

10 seconden geleden gemaakt.

grt Piet.

argilla

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

conducteur

Ik ben blij voor je, Luc, en ook voor de lezers van msm dat de site terug actief is. Hopelijk zoekt de hacker een betere hobby. (treinen bv)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

Alles terug OK Luc.  ;)

@ Rian: Ik vrees ervoor, een hacker blijft een hacker. Hij heeft zijn plezier gehad en gaat nu naar de volgende site.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PeterC

Citaat van: conducteur op 09 februari 2013, 20:12:18 PM
...Hopelijk zoekt de hacker een betere hobby...

Een hobby kan je het niet noemen: hacken is een misdrijf plegen en ik hoop dat Luc de nodige instanties hiervan heeft ingelicht.
Groetjes, Peter


Paulogic

En hacken gebeurd dan nog niet altijd manueel !
Veel sites zijn opgemaakt uit een scriptomgeving zoals Wordpress, Joomla,... en daar zijn wel altijd 'zwakke' plaatsen in.
Sommige bots zoeken voor de zwakheden en misbruiken die voor reclame, automatisch doorwijzen naar andere site,
mailadressen te kopiëren enz. Soms verwittigd zo'n tool ook de hacker(s) zelf op een zwakke site en dan hebben ze even 'fun' ( >:( )
Waar het hem de meeste over gaat is op de 'server' te geraken waar de site staat. Soms is de site de 'target' maar meestal de servers
daar kunnen ze veeeeeel meer mee doen (in hun ogen). Tja... mijn server was vorig jaar aan de beurt en 't is allesbehalve plezant.

ps : ecops is een goede uitvinding, maar of ze steeds de dader kunnen terugvinden is de vraag. Ik hoop het maar ik vrees ervoor.
Die hacknerds zijn meestal heel goed in het verstoppertje spelen (proxy's, ip-spoofing, ip-cloning, wild-routing,....)

Ik ben al blij dat de site terug online is en daarenboven dat het forum niet geraakt werd. Al dat werk van Luc, 't zou meer dan zonde zijn.
mvg,
Paul(ogic)

just4fun

Is er weer iets mis met www.modelspoormagazine.com?
Ik krijg de melding 'This Account Has Been Suspended'.  Paul

doomslu

Ja, deze keer is er een snodaard in geslaagd om spam te verspreiden via de site.
Daarom voorlopig geblokkeerd.
Ik kan pas vanavond een backup terugplaatsen...

Daarmee is het probleem niet van de baan natuurlijk, want het betreft hier beveiligingslekken.
Werk aan de winkel dus!  :-\  :-[  >:(
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Succes Luc maar we hebben er het volste vertrouwen in dat je dat allemaal voor elkaar krijgt (met de hulp van de experten op dit forum)

Voor die snodaard: tegen de muur en een bad met eieren en tomaten  >:( ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.