Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM 45

Gestart door tonycabus, 10 januari 2006, 22:26:26 PM

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door tonycabus

De "Rocheval Nouveau" smaakt naar meer! Geslaagd, Gerrit, met grote onderscheiding[:)]
Ik heb mijn exemplaar deze keer dus ook al!



>>> Dank u Tony[:I][:)]voor de lovende woorden.De fotoreportage is wel na "short notice" genomen en er is nogal wat avondwerk aan te pas gekomen om ??n en ander nog presentabel te maken.Nu vind ik persoonlijk dat er nogal veel detailfoto's gepuliceerd zijn en praktisch g??n overzichtfoto's zodat iemand die de baan niet in het echt gezien heeft (en dat zijn zowat alle lezers)de verschillende scenes niet kunnen situeren op de baan.Ook het railplan is ongewijzigd gebleven en vertoonde zelfs in het eerste artikel al wat foutjes.De sporenligging in de schaduwstations kwam helemaal al niet aan bod.Ik ben dus van plan om zelf nog eens wat foto's te maken en er een tekst bij te schrijven en het railplan te hertekenen.Dit artikel zou dan niet zozeer over het zichtbare gedeelte gaan maar dieper ingaan over de schaduwstations,de gebruikte methodes voor de bouw ervan enz.Ook de exploitatie van de baan zou aan bod kunnen komen .Rocheval achter de schermen ,zeg maar. Dat zou dan later dit jaar kunnen gepubliceerd worden,lijkt jullie dat wat?

Gerrit

 





Gerolf

Ik heb gisteren de nieuwe MSM bij de krantenboer zien liggen, en even stiekem doorbladerd. Rocheval viel me meteen op en ik zou een kijkje achter de schermen, over exploitatie en onderbouw dus, zeker interessant vinden. Vooral exploitatie is hier vaak al genoemd als een tekort in MSM, dus dit zou zeker welkom zijn.
Ik kijk uit naar het moment dat hij in de bus valt, en ik MSM45 grondig zal kunnen uitspitten.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

Absoluut Gerrit,je hebt een prachtige baan,en ook de onderkant zou ik eens willen zien,en er zijn nog veel mensen die meer willen te weten komen over de bouw van een schaduwstation.[;)]

svvander

Bij mij ook gisteren binnengekomen.

Wat viel mij op in zowel positieve als negatieve zin:
*knappe baanbespreking over Gerrit zijn heel interessante baan
*idem dito over de ombouw van de 59
*een positieve indruk weergegeven van de heer Reyne.

Ik heb dus eigenlijk niet veel negatief te bemerken.
Ik hoop echt dat het met Roco en de Belgische modellen zo positief gaat verlopen, als de man zelf verteld. Die vertraging, daar kan ik wel mee leven.[:I]

Een opmerking/vraag: er is in het verleden al meermaals een 59 verbeterd/aangepast in MSM. (Zoals Steven al aangaf [^]).  Is het niet mogelijk (sorry Steven), om dit is te bundelen in 1 artikel? Ik dacht dat er in de andere artikels, andere zaken verbeterd waren... Maar een voorstel he.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Steven86

citaat:
Een opmerking/vraag: er is in het verleden al meermaals een 59 verbeterd/aangepast in MSM. (Zoals Steven al aangaf [^]).  Is het niet mogelijk (sorry Steven), om dit is te bundelen in 1 artikel? Ik dacht dat er in de andere artikels, andere zaken verbeterd waren... Maar een voorstel he.



Je hoeft je niet sorry te voelen. Je idee is zelfs zo gek niet. Alles bundelen in 1 artikel en maak er een themanummer mee vol met 59er artikels. Zo'n themanummer kan je los naast het gewone blad kopen. Zo doen de andere bladen het. Met een themanummer. Ik ben er zeker van dat er minstens evenveel lezers zoiets zouden toejuichen als dat er 59 fans zijn.
Anderzijds, Sven. Het jaar is nog maar pas begonnen. Dus we zijn nog veraf van de 59 piek van 2005, dus wie niet waagt niet wint h?.


bartie

Goed nummer en blij dat het voorwoord blijkbaar blijft.[:)]
Vooral genoten van:
*Rocheval:zeer mooie baan, het enige storende vond ik de blinkende 52'er en 59'er in het verder verweerde landschap. Als je het verschil ziet met de 62'er die wel verweerd is, kan je enkel de conclusie nemen dat het verweren van locs die op de baan moeten rijden echt een meerwaarde geeft.Laat die achter de schermen maar komen.
*Etsen
*KIS
*Het gesprek met Reyne.

Bart.

svvander

citaat:
Geplaatst door Steven86

citaat:
Een opmerking/vraag: er is in het verleden al meermaals een 59 verbeterd/aangepast in MSM. (Zoals Steven al aangaf [^]).  Is het niet mogelijk (sorry Steven), om dit is te bundelen in 1 artikel? Ik dacht dat er in de andere artikels, andere zaken verbeterd waren... Maar een voorstel he.



Je hoeft je niet sorry te voelen. Je idee is zelfs zo gek niet. Alles bundelen in 1 artikel en maak er een themanummer mee vol met 59er artikels. Zo'n themanummer kan je los naast het gewone blad kopen. Zo doen de andere bladen het. Met een themanummer. Ik ben er zeker van dat er minstens evenveel lezers zoiets zouden toejuichen als dat er 59 fans zijn.
Anderzijds, Sven. Het jaar is nog maar pas begonnen. Dus we zijn nog veraf van de 59 piek van 2005, dus wie niet waagt niet wint h?.





't was maar gewoon omdat het weeral 59 was he! [:D]
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Tom

Ik heb MSM gisteren ontvangen, en gelukig voor het weekend. [:D]
Het artikel over deb baan Rocheval is heel mooi [^], maar zoals men al zei is het jammer dat er geen overzicht foto's waren.
Voor Rocheval achter de schermen ben ik zeker te vinden.
Ook het artikel met de nieuwe impotreur van roco is heel intresand en hoophevend.
Voor de rest zijn de andere artikels ook dik in orde. [^]
Tom

janjozef

Het is voor mij een van de beter nummers. Rocheval schoon baantje, gerolf zijn etsen, Het herspuiten van een loc 59 van Roco, je een goed nummer

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

bjornbockstal

Vrijdag is bij mij ook nr 45 in de bus gevallen.
Ik moet zeggen dat het weer een fantastisch nummer geworden is.
Het eerste wat ik lees is het autonieuws en hierover heb ik een kleine opmerking: naast het artikeltje over de Suzuki Swift is er een verkeerde foto geplaatst. De zilvergrijze wagen is geen Swift maar het nieuwe model van de Suzuki Grand Vitara.
Heel erg vind ik dit nu ook weer niet want ik ben al geruime tijd op zoek naar een Grand Vitara in model(ik heb er zelf ene in grootbedrijf) en zal dus binnenkort de modelbouwwinkel binnenstappen om er zo eentje aan te schaffen.
Dus bij deze wil ik de redactie eigenlijk ook bedanken voor dit foutje want mijn zoektocht is bijna ten einde.

Bjorn

rgp

Dag,

Heb MSM 45 gisteren rustig gelezen en positief was: weeral iets in nul[:D], Kis (jaja), de baan van Rochevalien.

Waar ik het niet eens mee ben, is met de ongenuanceerde uitspraken in het voorwoord.  Geen klinknagels meer, misschien om meer artikels over superen te kunnen publiceren ?

Het artikel over Reyne.

Allez het is duidelijk: de mannen op de ruilbeurzen zijn - sorry voor de vergelijking - als de joden voor de nazis.  Ze worden met alle zonden van Isra?l overladen.

En geen prijsstigingen ?  Nen 62 kostte tot voor kort 130 euro, nu aangeraden aan 162 euro !

Onderdelenservice enkel over handelaars: de kring is dus handelaar - Reyne - expeditiebedrijf - handelaar.  Gezien DHL binnen de 3 dagen gemakkelijk kan leveren (mijn vrouw werkt bij DHL) zullen we dus de onderdelen binnen -pakweg de 2 weken bij onze handelaar vinden, he[:)]

Roland

Peter

Weeral een prachtig nummer met een zeer goede mengeling van artikels.
De baan van Gerrit is zeer mooi. Ook het artikel over de 59 en de O wagen zijn zeer goed. Ook al bouw je ze zelf niet, toch komt de informatie altijd van pas. Etsen is niet direkt mijn ding, maar ik begrijp dat er mensen zijn die dat wel willen doen.
Dus weeral een tevreden lezer en modelspoorder

Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

eric

@ Roland
Waar koop jij uw locs ?
De BRUTO prijs van de reeks 62 is 144 euro.
http://www.roco.co.at/content.php?id=1464&m_id=&pd=820&kat_id=&typ_1=1&land=BE&epoche=&spur=1&artikelnummer=&search=1&p_search=1&page_cp=0&acdc=38&archiv=&PHPSESSID=3a77e1cddb4e44b3a494053ad8379386

Via een beetje prijs te vergelijken bij verkopers moet je hem kunnen kopen voor minder dan 120 euro

Kedeng Kedeng

Op pagina 15 rechts in de hoek staat een auto
Kan dit een Suzuki grand vitara zijn?
en van welk merk is deze auto?
wan er staat geen info bij.

p.s stoort er iemand mijn stationsbord?

Steven86

Neen, heel origineel zelfs [:)].