Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM 45

Gestart door tonycabus, 10 januari 2006, 22:26:26 PM

just4fun

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Vinkenslag? Hete Kolen? Is dit codetaal of zijn jullie aan 't zwetsen? [:o)]


In ieder geval staat de ketel onder druk.
Groet,
Paul

tonycabus

Er staat w?l iets in van Gerrit, Seigneur de Rocheval, zag ik!
Ben benieuwd, want ik zag de baan "in ombouw". Da belooft weer denk ik!!![:)] Gerrit kennende...
Ik vertaalde het voor de franstalige vrienden als 'Rocheval nouvelle cuv?e'[:D]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

hobbyist

Mannen, Ik heb hem deze middag ontvangen.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Er staat w?l iets in van Gerrit, Seigneur de Rocheval, zag ik!
Ben benieuwd, want ik zag de baan "in ombouw". Da belooft weer denk ik!!![:)] Gerrit kennende...
Ik vertaalde het voor de franstalige vrienden als 'Rocheval nouvelle cuv?e'[:D]



ik heb nr 45 ook vandaag ontvangen en ben z??r benieuwd naar de reakties,ook van Waalse zijde.Laat de commentaren maar komen!!

Gerrit "Seigneur de Rocheval"( vind ik overigens een h??l goeie )

janjozef

In boechout is hij er

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

eibtrain

Ook in Gent is Nr 45 in de bus gevallen, mijn eerste nummer als abonnee overigens, veel sneller dan bij de krantenboer. Prachtig dik nummer, vooral "rocheval" is om duimen en vingers af te likken.

Verassing bij Kis; mijn draadje ivm het weinig realistisch schakelen van overweglichten heeft geleid tot een aangepast printje.
Ik had dit reeds aangepast op basis van de gegevens van Gerolf en Pol, maar pas gisteren "Live" op mijn baan gezet. Het oogt h??l mooi.

Kortom, weer een nummer voor en duidelijk door modelspoorders! Nu is de wierook op, maar zoals Guy van Meroye het placht te zeggen: Modelspoor is plezant!

Rik

doomslu

Aangename verassing deze avond : zelfs in Luxemburg ligt ie in de bus ![:D]

Wijze woorden in het voorwoord alweer. Mooie mix aan onderwerpen. Uiterst interessant en hoopgevend gesprek met de firma Reyne & Zonen.
Kortom : we zijn weer content [;)].
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

BD1701

Jawel, ook ik heb het nummer vandaag in de bus gekregen. ik heb het al even vluchtig dooorgenomen, en het is weer een prachtig nummer geworden, waarvoor dank aan alle medewerkers van het lijfblad. Bij het bekijken en van de reportage over de goederenwagons type S, viel mij wel op dat er niet veel terug te vinden is over de wagons type Sdkmss en Sgnss, zowel wat betreft model als werkelijkheid? Nochtans komen deze modellen heel veel voor in Belgi? of heb ik het mis? Er staan ook geen foto's in van deze modellen, jammer. Misschien was er daar iets te weinig info over. Dit is niet bedoeld als kritiek enkel een mening he, voor alle duidelijkheid.
Ik zou zeggen doe zo verder.
 

Kedeng Kedeng

Knap boekje

Nieuw jas voor een roco reeks 59 zal ik zeker eens proberen
( op pagina 34, zijn foto 3&4 verwisselt met de tekst)

Zo een piko SNCF Fret zal ik zeker kopen.

Heb nog een vraagje
Op pagina 15 rechts in de hoek staat een auto
Kan dit een Suzuki grand vitara zijn?

Steven86

Vandaag binnengekomen in Mechelen. Nu al uitgelezen.

treinbeginner

Knap boekje
maar een vraag welke shell is dat op de cover, dit witte tankwagons
(Indien mogelijk merk en ref nr).
 

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door treinbeginner

Knap boekje
maar een vraag welke shell is dat op de cover, dit witte tankwagons
(Indien mogelijk merk en ref nr).




Dat zijn Jouef tankwagons op bogies die ooit door LSM werden uitgebracht in de Belgische CAIB versie waar ik nog zelf een Shell logo heb op aangebracht.Er zijn ook 2 assige Roco modellen (2 Belgische en ??n luxemburgische .De Belgen zijn ook van de CAIB en werden  van een decal met het Shell logo voorzien ,de CFL wagon is een origineel Roco model.Ik zal eens wat foto's nemen in die op fotobucket plaatsen.  

Gerrit

tonycabus

De "Rocheval Nouveau" smaakt naar meer! Geslaagd, Gerrit, met grote onderscheiding[:)]
Ik heb mijn exemplaar deze keer dus ook al!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Als we niet oppassen komt Piko misschien wel met een Belgisch "hobby"-model.......[:o)]
De Fransen zijn in elk geval vol lof over die "BB" (is h?n sexsymbool geweest h?[:D]). Ik heb zo'n DB215 van hen: verbazend goed lokje trouwens.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Bij mij is ie ook binnen. En weeral een prachtig nummer. Een mooie baan, prima artikel over de 59 en een nieuwe Roco-importeur die me hoopvol stemt wat de toekomst van de Belgische Roco-modellen betreft.
En nu ga ik nog grondig lezen. [:p]