Graag wat meer info over digitale startsets

Gestart door Nonkelronnie, 10 januari 2006, 11:25:19 AM

Nonkelronnie

Ik ga mij eind deze maand (na mijn examens) een digitale startset aankopen. Eerst was ik er vrij zeker van dat ik de Fleischmann-startset 6 6369 ("Regional-Express" met Twin-Center) ging kopen, maar nu begin ik toch te twijfelen.
Is het wel slim om meteen met zo'n dure ( +- 675? in de winkel waar ik gaan kijken ben) startset te beginnen?
De startset is wel tof, maar de prijs wordt enorm opgedreven met dat Twin-Center erbij.
Kan ik niet beter eerst een goedkopere digitale startset (met een Lok-boss) aanschaffen en na verloop van tijd een apart Twin-Center kopen als ik wat meer heb kunnen investeren in sporen, locs, wagons enzovoort?
Zijn er mensen die met dit Twin-Center afraden (heb hier al veel goeie dingen gelezen van de Roco Lokmaus, is deze beter?)
Zijn er mensen die me afraden om te beginnen met een Fleischmann digitale startset en aanraden om met een ander merk digitaal te beginnen?

graag jullie meningen hierover (het is toch een serieuze aankoop die goed moet overwogen worden en waarover ik me goed wil documenteren)

dank bij voorbaat
Ruben

Peter

Ruben,

Die Fleischmann set is zeer goed, ook qua prijsverhouding, maar zoals je zegt ze is wel duur.
Ik wil je niets aansmeren maar ik vind de Piko sets een zeer goede start in de digitale modelbaanwereld. Voor die prijs ben je heel goed gesteld. Later kan je nog altijd uitbreiden, veranderen enz.
Dat sommigen op deze sets negatieve kritiek geven moet je je niet aantrekken. Ja kan geen appels met peren vergelijken. Ik vergelijk mijn wagen ook niet met een Rolls

Peter [:D][;)]
Met vriendelijke groeten
Peter

karthuizer

Moest je bij je keuze blijven, deze set staat op de website van mini train expo aan 600,00 EUR.

marimon

Ik vergelijk mijne Rolls ook niet met eender welke wagen...[:D][:D][:o)]..... maar met de lokmaus heb ik zeker geen slechte koop gedaan. En als ik het wat groter wil zien in de toekomst kan ik nog altijd aanvullen met Lenz digital plus. Maar als beginnende digitale rijder is KIS een z??r goedkoop en volwaardig alternatief en ik leer er nog wat mee bij.
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Nonkelronnie

Zijn er hier enkelen die ervaring hebben met het gebruik van het Twin-Center en met andere systemen, en die dus kunnen vergelijken

welke decoders kunnen het best gebruikt worden met het Twin Center of maakt da nie veel uit? Had al ergens gelezen dat Fleischmann decoders niet zo goed zijn ...

Peter

De Twincenter van Fleischmann is in feite de Intellibox van Uhlenbrock met als extra dat je het oude FL digitaal systeem erop kan gebruiken. De IB box heeft dan weer als voordeel dat je de meeste digitaal systemen erop kan gebruiken.
De nieuwe Fleischman decoders (DCC) kunnen gerust de vergelijking met de meeste andere DCC decoders doorstaan. Er zijn er die meer mogelijkheden hebben en er zijn er duurdere en goedkopere. Bij Fleischmann kan je de meeste loks met ingebouwde decoder (al dan niet met geluid) kopen Dit is meestal goedkoper dan dat je het nadien zelf moet inbouwen. In de meeste andere merken kan je vrijwel alle DCC decoders inbouwen. Goede decoders zijn bv. Lenz, Esu, Uhlenbrock, Lokpilot enz. Keuze te over zou ik zeggen. Aan jou om te bepalen welke mogelijkheden ze moeten hebben. Lees eens goed de berichten op dit forum onder Digitaal (ook de oude)
Ik rij zelf met de IB box.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

tonycabus

De set die "karthuizer" Bruno bedoelt is normaal wezenlijk duurder, ong. 710 ?. Ga er eens kijken, maar niet op dinsdag (sluitingsdag);
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)