Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Class 66 ( LS-Models)

Gestart door ERVIN, 05 februari 2013, 10:31:38 AM

ERVIN

Heeft er al iemand de Class 66 ( Crossrail) van LS-Models , en hoe zijn de rijeigenschappen en de schildering??
Weet er ook iemand welk locnummer ze gemaakt hebben??

doomslu

Erwin, LS-Models maakt geen class 66, maar verdeelt wel Lemke, die gewoon de Mehano's opnieuw produceert.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN


Jurgen

Als ik het goed begrepen heb is er aan de oude Mehano's niets gewijzigd onder de kap, alleen de schildering is anders.
Ik veronderstel dus dat de nieuwe Class 66 even goed zullen rijden als de oude.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

avarius

Hey allen,

Had toch even een vraagje over die Class van Lemke.
Ik heb een tijdje terug de crossrail class van Classix gekocht en tot mijn teleurstelling bleken de frontramen niet correct te zijn.
I.p.v. schuin mee te lopen met de raamkader staan de ramen er perfect verticaal in en dus niet licht hellend.
Vermits die loc van classix ook een herschilderde Mehano is wilde ik toch even navragen of bij de Lemke modellen de ramen er wel correct inzitten. Mss ben ik een muggenzifter maar ik stoor mij wat aan die ramen en als ze er bij Lemke wel correct inzitten zou ik die graag willen kopen maar wil niet weer geld gaan uitgeven aan een model met dezelfde fout.

Spoorse groetjes
Peter

p.s.: De ramen in mijn DLC class van de Mehano tijd zitten wel gewoon correct.


ysbeer

Wat lemke en via lemke ls brengt is orgineel mehano geen overschilder dus.
De kwaliteit zal hoop ik weer net zo goed zijn als vroeger.

Lemke maakt dus niks verkoopt allleen maar.
wim

avarius

Hey Eric,

op de foto's lijken de ramen goed te zitten dus ga ik mij er één bestellen.  :)
Bedankt voor de link!

Citaat van: ysbeer op 12 februari 2013, 17:25:14 PM
Wat lemke en via lemke ls brengt is orgineel mehano geen overschilder dus.
De kwaliteit zal hoop ik weer net zo goed zijn als vroeger.

Lemke maakt dus niks verkoopt allleen maar.
wim

Hey Wim,

Ik weet dat mehano de locs zelf maakt en schilderd en hoewel classix ze zelf heeft overschilderd waren het verder ook volledig mehano locs. Ik weet niet hoe het komt dat die ramen op die modellen plots niet correct zaten maar het is wel zo. Mss heeft Classix ergens een partij foute locs op de kop kunnen tikken, ik weet het niet maar wilde dus maar even zeker zijn dat ook Lemke niet met deze fout voor de dag kwam.

Groetjes
Peter

Minerva

#8
Citaat van: avarius op 11 februari 2013, 23:34:56 PM
Hey allen,

Had toch even een vraagje over die Class van Lemke.
Ik heb een tijdje terug de crossrail class van Classix gekocht en tot mijn teleurstelling bleken de frontramen niet correct te zijn.
I.p.v. schuin mee te lopen met de raamkader staan de ramen er perfect verticaal in en dus niet licht hellend.
Vermits die loc van classix ook een herschilderde Mehano is wilde ik toch even navragen of bij de Lemke modellen de ramen er wel correct inzitten. Mss ben ik een muggenzifter maar ik stoor mij wat aan die ramen en als ze er bij Lemke wel correct inzitten zou ik die graag willen kopen maar wil niet weer geld gaan uitgeven aan een model met dezelfde fout.

Spoorse groetjes
Peter

p.s.: De ramen in mijn DLC class van de Mehano tijd zitten wel gewoon correct.

Dag Peter,

Zou het kunnen dat na het spuitwerk de voorste ramen ondersteboven gemonteerd zijn? Dit zou kunnen een verklaring zijn waarom ze loodrecht staan  (door de complementaire hoeken   :))

vrg

Hans

avarius

Citaat van: Minerva op 13 februari 2013, 07:34:48 AM
Dag Peter,

Zou het kunnen dat na het spuitwerk de voorste ramen ondersteboven gemonteerd zijn? Dit zou kunnen een verklaring zijn waarom ze loodrecht staan  (door de complementaire hoeken   :))

vrg

Hans

Hey Hans,

Ik had er eigenlijk niet eens bij nagedacht om na te kijken of die er fout in zaten.
Meteen even naar gekeken en ze bleken niet ondersteboven te zitten want ze zijn samen met de zijruiten uit één stuk gegoten maar bleek nu wel dat ze deze er geforceerd hadden ingestoken waarbij de onderrand van de ramen tegen de kap van de loc aanzaten terwijl deze overal netjes in het gat moeten zitten. Hierdoor werden de ramen, die van fabriek uit dus schuin stonden, recht getrokken. Ze hadden dit aan beide kanten zo gedaan en op het net had ik nog foto's gevonden waar dit op zichtbaar was dus ging er eigenlijk vanuit dat het zo hoorde....

Bedankt voor de tip!   :D

Groetjes
Peter

ysbeer

Mijn eerste class77 zo juist binnen gelopen.
Is de oude vertrouwde mehano kwaliteit,niks mis mee dus.

Ik heb er ook nog een van LS in bestelling staan.
Maar ja het zal LS toch weer niet zijn.
De CAPTRAIN uitvoering is al weken lang in duitsland te koop via lemke maar bij ls nog geen enkel teken dat er ook maar iets geleverd gaat worden.
Het is dat ik hem heb voorbesteld en dat ik niet zo kinderachtig wil zijn om hem nu af te bestellen maar anders wist ik het wel.
Voor de prijs behoef je het niet te laten (duits 192.40) LS (voorbesteld 189) maar verzend maak weer 2 euro goed.

Ls leuke firma,goed spul,maar levertijd  :( :( :( :( >:(     

wim