Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

forumbaan in 2013 Aalst-Genk...?

Gestart door mnieuwlaet, 03 februari 2013, 20:33:23 PM

doomslu

Dag forum-baners.

Wie wil er naar Genk komen in oktober met zijn module(s)?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mnieuwlaet

Ik zou zeggen met plezier normaal staat dat weekend al aangevinkt met 'do not work'!
Hoelijk zijn er genoeg om rond te rijden.

Zal nog verifieren en bevestigen.

loebaske

Zou wel willen maar ga niet klaar komen tegen die tijd  :D :D :D :D :D :D

mnieuwlaet

Zelfs een niet afgewerkte, in opbouwzijnde module is schitterende reclame voor de forumbaan!
Als hij technisch in orde is, sporen en lamp erin mag hij mee.
Ikzelf start volgende week met nog twee bakken volgens nieuwe richtlijn, met dubbelspoor, hopelijk zijn ze klaar maar. Als ze technisch ok zijn en er al sfeer is gat alles mee.

loebaske

Maarten heb jij de definitieve richtlijnen voor de nieuwe 2rail bakken met dubbel paradespoor??

mnieuwlaet

Het zijn dezelfde normen als de vorige. Je mag nu de achterwand ook helemaal achteraan plaatsen, geen omrijspoor meer. Dit omdat hij eigenlijk nog nooit gebruikt is!
Het tweede spoor plaats je meer naar voren op de module met afstand 5,7 cm dacht ik, dat is de afstand van slanke wissel in het k-rail gamma.
Als je zelf meerdere modules bouwt mag je de tussenplanken weglaten, enkel uiterst rechts een aansluitkastje met losliggend spoor.

just4fun

Luc is waarschijnlijk druk doende om de tekst op het MSM-site aan te passen.
De prentjes hiervoor heeft hij van mij gekregen.
Paul

loebaske

Zeer goed, zo maken we geen fouten bij het bouwen, ik zorg dat ik 2modules heb tegen volgend jaar, die gaan meedoen met de mini baantjes, dus kan ik er niet eerder met buiten komen...

Valentijn

We komen met de club reeds met 'Kerkeveld' naar de beurs in Genk. :)  En hiervoor is iedereen stand-by. :(
De keerlussen en de fiddle-yard kunnen steeds gebruikt worden. :)  Ik hoor het wel.

Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

doomslu

Citaat van: just4fun op 04 juni 2013, 12:47:46 PM
Luc is waarschijnlijk druk doende om de tekst op het MSM-site aan te passen.
De prentjes hiervoor heeft hij van mij gekregen.
Paul
Paul heeft schitterende tekeningen gemaakt, die ik binnenkort op de site plaats. Dat plaatsen is een kwestie van seconden, maar ik wil er nog wat tekst rond schrijven, en dat neemt wat langer tijd in.

Ben nu trouwens eventjes achter de pc kunnen kruipen, na 48 uur 'droog' te hebben gezeten...
Mijn vrouw moest zo nodig met mij een weekje naar Kopenhagen... Ik voel m'n voeten niet meer.

Ik zit nu op m'n hotelkamer, 9e verdiep, met ... onder m'n raam de inrijsporen van het centraal station.
Ja, die vrouw van mij is wel zo slim om altijd een hotel naast een station te nemen... om me mee te krijgen.  ;)

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

Citaat van: doomslu op 04 juni 2013, 23:05:40 PM
Ja, die vrouw van mij is wel zo slim om altijd een hotel naast een station te nemen... om me mee te krijgen.  ;)

... dat ga ik mijn vrouw toch ook eens (laten) influisteren  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

just4fun

Citeer
:D toffe hotels.
... en toffe vrouw.

Citeer
Dat plaatsen is een kwestie van seconden, maar ik wil er nog wat tekst rond schrijven, en dat neemt wat langer tijd in.
Dat had ik ook zo gezien, prentjes maken is gemakkelijk (zeker als 't maar aanpassingen zijn), maar proza schrijven is andere koek.
Paul

doomslu

Mannen, mijn twee laatste weekends (inclusief dit dus) zijn een beetje 'bezet' met familieaangelegenheden.
De aanpassing van de website is dus nog niet gebeurd.  :-\

Anderszijds zou ik deze week een idee moeten hebben van het aantal modules/mensen welke willen meedoen in Genk. Ik moet namelijk het plan van onze MSM-stand inleveren aan de organisatoren. Ik heb zo het gevoel dat het dit jaar een beetje povertjes zal zijn wat de forumbaan betreft. Of ben ik mis?  ???
Gaan we er voor of niet?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mnieuwlaet

ik kom zeker met 1 module! had er graag nog één a twee gemaakt (in k-rail om eventjes uit te wijken en marklin te rijden!
Mijn broer heeft nog geen module mr zal het weekend helpen kwa besturing van de baan.
Een derde ma zou zeker 1 dag kunnen meehelpen en zou voor enkele wisselstroom nmbs treinen kunnen zorgen.
Ik moet nog even overleggen i.v.m de hoeveelheid modules!

Dan zitten we nog met een besturingsvraagteken natuurlijk.