Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

forumbaan in 2013 Aalst-Genk...?

Gestart door mnieuwlaet, 03 februari 2013, 20:33:23 PM

mnieuwlaet

Hallo allen, gemoriveerde en te motiveren modelbouwerkes het is tijd om prachtige modules  te maken!
Zoals een aantal onder jullie weten ZATERDAG 23 MAART te AALST modulebijeenkomst.

Komt er een kleine bespreking, eventueel aanpassing, van de normen aan bod? (ik zou namelijk twee modules, havenmodules met doorgaand spoor op de achtergrond bouwen, volgens zelfde normen mr zonder rondrijspoor achteraan de module!)

Zal de Modulebaan een plaatsje veroveren op de Genkse vloer in oktober?

Hoeveel mensen bouwen eventueel een gelijkstroommodule, laar u horen.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mivc057

Hallo Maarten. De bijeenkomst van Modulebouwers in Aalst heeft uiteraard als doel bepaalde twijfelaars te overtuigen mee in het project te stappen en anderen die er al geruime tijd mee bezig zijn aan te moedigen om verder te doen. Daarom gaan we die dag de huidige en eventuele toekomstige afspraken /normen bespreken. Iedereen heeft misschien specifieke wensen voor een project dat hem lief is, zoals jij nu met een haven over 2 modules en geen rondrijspoor.
Er komt nog een officiële aankondiging van de meeting van 23 maart.

wouterdt

De aankondiging is verschenen in MSM en nu ook hier.

argilla

even over de normen van de modulebaan.
Ik dacht dat deze normen herzien waren dwz het omloop spoor achter niet meer nodig was ? Een volle bak.
Op de normen tekening op de homepage staan de oude normen nog als tekening.
Wat is hier nu juist ?
Of hebben wij te maken met twee forumbanen , dat kan ook
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Thommy

gingen er nu geen modelkits komen? allez, het houtwerk reeds gezaagd ed?

Ik ontzie het me vooral om daar een berg hout te halen
Greetz

Thommy

mnieuwlaet

Er is een zaagplan  dat je kunt afgeven in de zagerij dat is 1.
Je kunt zo een bak in stukken of gemonteerd bestellen bij de club van Aalst ze zijn er zeer gedreven in!
Het herbekijken en evalueren van de normen zal in Aalst gebeuren zaterdag 23 maart op de modulebijeenkomst. Daar mogen de geïnteresseerd natuurlijk ook op af komen zeker als ze zelf nog geen module hebben. We kunnen jullie dan met z'n allen overtuigen.
Er is wel één verandering, je kunt ook modules maken met dubbel spoor en niet alleen op enkelspoor.
Daarover zal in Aalst ook wel nog een babbelke gedaan worden.

doomslu

Iedereen is zeker welkom, zelfs diegenen die (nog  ::)) geen plannen hebben om mee te doen.
We maken er iets gezelligs van!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterC

Citaat van: doomslu op 10 maart 2013, 22:15:03 PM
Iedereen is zeker welkom, zelfs diegenen die (nog  ::)) geen plannen hebben om mee te doen.
We maken er iets gezelligs van!  ;)

Ook diegene die altijd 3 rail zullen blijven rijden?  Mama moet werken dus dat weekend zijn we 'vrij'...
Groetjes, Peter


doomslu

Bijna alle bestaande modules zijn 3-rail.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterC

Citaat van: doomslu op 10 maart 2013, 22:21:07 PM
Bijna alle bestaande modules zijn 3-rail.  ;)

Een grotere overtuiging is hier niet nodig.  Aalst is op een boogscheut hiervandaan en alleen tijdens carnaval voel ik mij daar een alien (en nu krijg ik alle Aalstenaars over me heen  :o ).

Staat genoteerd in de agenda!

Groetjes, Peter


PeterC

2 data in Aalst en mij miskeken.  Dit weekend lukt niet, de opendeurdag op 7 en/of 8 april zal wel lukken.

In elk geval veel succes met de forumbaan!
Groetjes, Peter


dani

misschien passeer ik daar ook wel eens, het is op 2 km van mijn deur :-)
Dani
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

argilla

Ik hoop dat niet de "enige" beslissing genomen wordt in Aalst "alleen". Er zijn nu eenmaal mensen die zich op die dag niet kunnen vrijmaken en/of mensen die zulke afstand te ver vinden. Zo het daarom niet nuttig zijn van, alvorens die beslissingen te nemen meerdere plaatsen aan te doen en/of tenminste de beslissingen te onderwerpen aan een algemene vraagstelling hier op het forum.
Ik kan me voorstellen dat er bv mensen zijn die het zuiver twee rail systeem aanhouden ipv 3 rail en/of waarom ook niet twee forumbanen ; eentje 2 en eentje zuiver 3 rail.
Mixen van de twee systemen brengt alleen meer problemen met zich mee . En het geeft de kans aan een breder publiek op onze forumtentoonstellingen een beter overzicht te geven, naar het publiek toe en zeker beginners onder hen,  van wat kan en niet met beide systemen.
Tenminste als dit geen domme opmerkingen van mij zijn.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

Ik rij zaterdag vanuit Grevenmacher naar Aalst en 's avonds terug.
Niemand in België hoeft verder te rijden. Ik bedoel maar, als men wil kan men. Doch als het niet in de agenda past, dat kan natuurlijk ook hé. Niets aan te doen, er komen wellicht nog gelegenheden.  ;)

Als er voldoende belangstelling is kunnen we dit misschien nog eens op een ander tijdstip en plaats doen. Misschien eens ter gelegenheid van een opendeurdag bij een club?

Bedoeling was en is eens een dag aan de forumbaan te wijden. Iedereen de kans te geven mee te doen, kennis te maken, vragen te stellen, bakken te bestellen. En bovendien zien of we de normen kunnen afspreken voor de toekomst.

We zullen echter zeker niet nalaten hier verslag te doen en alles nog open te laten voor discussie...  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *