Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Re: schrootbaan/Le train

Gestart door sdz1976, 02 februari 2013, 20:58:18 PM

stoomlokje

zeer mooi gedaan , alhoewel dat die mechanieker toch zijn rommelkotje eens mag opruimen, dat werkt veel aangenamer en vlotter.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: stoomlokje op 19 juli 2016, 12:38:06 PM
zeer mooi gedaan , alhoewel dat die mechanieker toch zijn rommelkotje eens mag opruimen, dat werkt veel aangenamer en vlotter.
en vooral veiliger !

SuSke

Ik heb een flauw vermoeden dat "ergonomie" en "veiligheid" begrippen zijn waarvan men bij de nv Katsjoe eigenlijk geen notie heeft, laat staan toepast. Enige dat telt is dat het moet werken, "no matter how"  ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

sdz1976

#333
Eerst en vooral bedankt voor de complimenten heren, en Jesse bedankt voor de originele foto,s.

Was op vakantie in Nl , vandaar mijn late reactie.
@ Jan zie je dat dan niet dat dat geen naaimachienespoeltjes zijn maar bobijnen met staaldraad voor in de autobanden

De motor is bereikbaar van bovenuit Suske, via een luikje ;)
en als je dat niet gelooft...

@ Saskia in mijn normen is dit opgeruimd hoor :)
Alfredo, de technieker werkte ooit in een moderne fabriek,  maar vond het er alles behalve sfeervol.

@ peter: Denk je peter? :)

@ Suske ik had het zelf niet beter kunnen zeggen :D

Grtz,

Samuel.

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

stoomlokje


sdz1976


Dankuwel mannen,bij deze een paar heldere foto,s en het resultaat van een geslaagd experiment.

Maak al jaren mijn golfplaten zelf uit alufolie van ovenschotels of van rond wijnflessen.
maar wou er ook in doorschijnend plastic.
Maar dit laat zich niet in vorm houden, dus experimenteerde ik met warm water en diens meer.
Tot ik een eureka moment kreeg: Ik snijd plasticvellen voor papier te lamineren in de lengte door, en dan laat ik het door het lamineermachien gaan. Als het daar uitkomt vang ik het onmiddelijk op en wals het mijn golfmaamachientje.

Dit is het resultaat:


20160802_142123 by Samuel De Zutter, on Flickr



IMG_2256 by Samuel De Zutter, on Flickr

IMG_2251 by Samuel De Zutter, on Flickr



IMG_2248 by Samuel De Zutter, on Flickr

IMG_2243 by Samuel De Zutter, on Flickr


IMG_2234 by Samuel De Zutter, on Flickr


Grtz,

Samuel.


www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Steam.N

Schitterend idee. 
Daar kan ik ook wat mee, denk ik ...   ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

sdz1976

Dankuwel jean,

Ik zou er voor jou een paar maken, maar mijn wals maakt te grote golven voor jouw schaal.

Intussen nog wat foto,s van mijn apparaat en de geverfde Eternietplaten met plasticplaten ertussen.

20160808_144936 by Samuel De Zutter, on Flickr

20160808_150032 by Samuel De Zutter, on Flickr

20160808_150005 by Samuel De Zutter, on Flickr

20160808_150020 by Samuel De Zutter, on Flickr

20160808_144952 by Samuel De Zutter, on Flickr

De bevestigingsbouten imiteerde ik met de kopkes van nagels zonder kop.

20160804_133949 by Samuel De Zutter, on Flickr

20160804_133946 by Samuel De Zutter, on Flickr

20160808_174249 by Samuel De Zutter, on Flickr

20160808_174257 by Samuel De Zutter, on Flickr

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

SuSke

Citaat van: sdz1976 op 08 augustus 2016, 21:29:28 PM
De bevestigingsbouten imiteerde ik met de kopkes van nagels zonder kop.

Van wat is het dan eigenlijk... van iets dat er niet is  ;) ;) ;) :D ;D ;D

Alle gekheid op een stokje, 't is wel goed gevonden en eigenlijk perfect op jou schaal.
knap werk en een mooi resultaat en nu zit die mechanieker ook een beetje droog. Uit de wind waarschijnlijk niet met al die kieren en spleten.

En misschien gewoon "in de wind" door een flesje "flussige schmiermittel" ergens in een la van zijn burootje  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

just4fun


Floris

aaaahhh dit wordt leuk, golfplaatbroeder!  8)

Steam.N

Citaat van: sdz1976 op 08 augustus 2016, 21:29:28 PM
... Intussen nog wat foto,s van mijn apparaat en ...

Zou dat ook bestaan voor N-schaal ?
Lijkt me erg handig !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske

Waar heb je dit gekocht Samuel ? bestaat dat ook voor HO ?

Ferdi

Voor HO bestaat er iets anders:

http://www.bouldercreekrailroad.com/realistic-scenery-vol-4.html

Als de etsers de rest van hun ijzer3chloride nu nog doorgeven, kan je tevens weatheren.


Tevens leuke site met allerhande modelbouwtechnieken.