Re: schrootbaan/Le train

Gestart door sdz1976, 02 februari 2013, 20:58:18 PM

jesse



sdz1976

Bedankt, mannen!

En aan iedereen een productief modelbouwjaar en veel rondtufgenot gewenst!

Rommel en chaos maken gaat mij zeer goed af ;D
De baan zal trouwen in februari op Rail te gast zijn.

Grtz
Samuel
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

sdz1976

Heb mijn br91 van marklin zwaar verweerd als een een zwaar afgezien werkpaardje en lichtjes aangepast





Heb achteraan 1 van de 2 luiken van de kolenbunker opengesneden en zo een overvol luik dat blijft openstaan geïmiteerd.



Na de foto,s gezien te hebben wel nog wa aangepast , zo waren er nog propere rode plekken , was ik de wielassen vergeten rood te verven en vind ik de lantaarns te roestig











www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Dirky

niet mis Samuel maar één ding valt direct op:
Op de tweede foto zie je dat de ruimte onder de watertanks nog knalrood is. Een loc die zo afgezien heeft zal daar wel extra vuil zijn, niet?


centauri167

Vind het alvast een zeer geslaagde verwering. Kan altijd nog beter, maar ik wou dat ik het zo kon, chapeau !

Stieven76


Michiel

Dit is een heel inspirerende verwering! Het is op grote schaal, maar er zitten een hele hoop interessante ideetjes in die ook op kleinere schaal toegepast kunnen worden. Erg leuk gedaan, erg boeiend om naar te kijken, knap staaltje modelbouw.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loco

De verwering komt goed over. Je krijgt echt de indruk dat het om een loc gaat die zwaar te lijden heeft gehad.
Goed verweren is inmiddels tot kunst verheven.  Goed verweren is eerst een studie maken van het origineel en dan stapje voor stapje uw kennis toepassen. Aangezien ik geen kunstenaar ben, heb ik zelf ook nog een lange weg af te leggen. Ik ben bijlange niet zover als jij laat zien.
Wat jij toont, hoort zeker tot het betere wat ik zoal zie passeren. Het is in de eerste plaats het effect dat telt.
De korrelige structuur is knap. Hoe heb je dit gedaan?
Ook de weergave van roest en van de vele vuile plekken komt goed over.
Ik krijg hier en daar de indruk dat je over de hele lijn op dezelfde manier hebt gewerkt. Logisch, maar sommige details zou ik meer aandacht geven. Bvb de handgrepen om in de cabine te stappen zouden proper moeten zijn. Sommige onderdelen worden dagelijks gesmeerd en zelfs met een vod proper gemaakt. Misschien hier en daar een lekje olie of vet en een beetje kalkaanslag. Niet te veel.




GVL

Samuel, misschien komt het door de detailopnames maar persoonlijk vind ik dat het stoffige iets te veel overheerst.  Bij de typische sporen van olie, vet, roet edm hoort een lichte glans.  Sommige Engelse meesters verweren hun stoomlocomotieven trouwens niet met matte verven maar gebruiken satijnglans of een verf zoals Humbrol Metalcote die achteraf opgepoetst wordt.
De achterzijde ziet er dan weer zeer overtuigend uit, net als je Köf.
Groeten.

RD25

Citaat van: Bolje op 31 december 2014, 11:56:27 AM
Heel mooi gedaan.
Waar de slordigheid fantastisch wordt!  ;)

+1

Samuel, clap clap  :)

Goed werk. Foto overzicht van alle integrale realisme. Goed Gedaan.



Dankjewel.
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

sdz1976

#102
Merci mannen,

Er kan idd nog heel wat aan verbeteren en hier en daar is dat ook reeds gebeurt, na het zien van de foto,s (die vervloekte detailfoto,s toch :)  ).

Die korrelige structeer verkreeg ik door poeder in de natte onderlaag te deppen en of met acrylverf.

Dat met dat vet enz.. experimenteer ik ook voorzichtig mee.
Michiel van Becasse Weathering is daar echt meester in.
http://becasse-weathering.blogspot.nl/

Schrijf me direct in mocht die een workshop geven.

Verder is het vaak ook wat persoonlijke smaak en niet altijd enkel de realiteit die meespeelt.
Ook het feit dat de goed belichte kleurenfoto,s van stoomlocks in actieve dienst niet dik bezaait liggen, maakt het er niet makkelijker op.
Maar ik ben best tevreden en probeer steeds weer de lat wat hoger te leggen, ook dankzij de raad, tips en feedback die jullie geven.

Hier nog wat foto,s van mijn allereerste verweerde spoor 1 lock, toen enkel met poeders:





Grtz

Samuel

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

sdz1976

Dit maal was mij nieuwste aankoop , de kleine ketelwagen van marklin direct recht uit de doos aan de beurt.







Het meeste plezier had ik aan het behandelen van het hout






www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Dirky

Weer mooi werk Sam!

Het keetje lijkt me nog wat plastiekerig, Misschien echt MAT zetten?