Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

schaal 00 (1:76)

Gestart door Patrick 209, 01 februari 2013, 18:59:32 PM

Patrick 209

Allereerst wil ik me even voorstellen ,mijn naam is patrick   en woon in Tilburg
Ik ben 44 jaar en mijn hobby's zijnmijn honden en modelbouw .
Op dit moment ben ik bezig met een kerk schaal 1:75 deze is in 1975 afgebroken ,nu heb ik een probleem ,om de verhouding zichtbaar te maken ben ik op zoek naar figuren (poppentje)op schaal ,nu bestaat er een schaal bij de modeltreinen 00 (1:76) deze wordt veel gebruikt in Engeland.
Kan iemand me vertellen waar ik deze figuren kan kopen het moeten wel figuren  zijn die je bij een kerk zou kunnen tegen komen,dus bijvoorbeeld geen leger of personen die aan de rails werken?

Gerolf

Welkom, Patrick

1/75 is geen gebruikelijke schaal, vooral niet voor "civiele" modelbouw.
Het dichtst er bij is 1/72, en dat is zelfs bij Preiser militair.
Zou 1/87 zoveel te klein zijn voor een kerk?
Hebben Hornby en zo (Britse firma's, 00) geen figuurtjes in het gamma?

Ik heb je topic even verplaatst  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ronald

00 is 1:76.... dus dan kun je in de Engelse aftermarket toch wel e.e.a. vinden? Juist de Engelsen hebben een groot scala aan bedrijfjes die klein spul maken. De bekendste is Langley, daar vindt je zeker wat jij zoekt: http://www.langleymodels.co.uk/

Steven123

Ik heb nog snel een ventje op 1/76 verschaald in pdf, misschien kan je dat in afwachting van een bestelling al gebruiken voor de verhoudingen.
(na het afdrukken even nameten dat het ventje 2,36cm lang is, zoniet in het afdrukvenster 'pagina verschalen' op 'Geen' zetten)

Download_PDF

groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

marc goovaerts

In de jaren 60-70 had Airfix ook een doosje 'Civilians' in OO in hun aanbod.
Misschien heb je geluk op een beurs, want onlangs ging zo'n doosje op e-bay nog voor 67 pond !
Maar dikwijls gaan ze ook goedkoper.

Patrick 209

Thx ik heb de website bezocht en er staat wel wat bruikbaars op.
nu is het alleen nog afwachten of ik kan bestellen en vooruit betalen,want een creditcard heb ik niet.
ik sta nog open voor andere sugesties

Ronald

Citaat van: Patrick 209 op 02 februari 2013, 13:33:28 PM
want een creditcard heb ik niet.

Hoeft ook niet want:

We accept Visa, MasterCard or Eurocard ,Maestro, & Delta


Dat betekent dat je ook met een normale Eurocard kunt betalen. Bij ons in NL is dat eigenlijk elke normale betaalkaart/bankpas.

Artologic

Hey Patrick,

Misschien kan je op ebay ook wel eens kijken? Ebay.co.uk is het denk ik...

Mvg Kristof
 

janieburton

Citaat van: marc goovaerts op 01 februari 2013, 20:28:10 PM
In de jaren 60-70 had Airfix ook een doosje 'Civilians' in OO in hun aanbod.
Misschien heb je geluk op een beurs, want onlangs ging zo'n doosje op e-bay nog voor 67 pond !
Maar dikwijls gaan ze ook goedkoper.

Misschien worden ze terug heruitgebracht want er ik denk dat er nu een aantal "dozen" met figuurtjes meer op hun site staan dan ongeveer een jaar geleden