Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

"Wederdienst"

Gestart door evan, 28 januari 2013, 18:52:26 PM

OMC

Waarvoor dank  ;) ballastploeg heeft z'n werk goed gedaan!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

oetbeem

Ik heb je draadje even doorgelezen en ik moet zeggen dat het er geweldig uit ziet!
Vooral die foto aan de binnenkant van de loods met die v100 ziet er levendsecht uit  :)

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

Kees-Jan


1op32

moet het nog gezegd worden... HEEL KNAP WERK HEREN !!
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

evan

Bedankt Geert!

Vandaag zijn we weer een heel stuk opgeschoten.  Morgen ga ik nog wat verder werken en dan is het weer tijd voor een update :D

Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loco

Deze week zag ik Patrick nog bij Het Spoor in Leuven. Zo te horen is de weg naar Sinsheim nog ver. Ik hoop dat jullie de finish halen. Nog één maand te gaan en dan inpakken. Ik ben alvast benieuwd naar het eindresultaat.

Kees-Jan

Voor een lekker bord pasta kom ik jullie richting uit voor een dagje hulp  ;).

mvg,

Kees-Jan

evan

Citaat van: loco op 20 mei 2013, 20:56:44 PM
Zo te horen is de weg naar Sinsheim nog ver.

Yep een volle 400km  ;D

De deadline is zeker haalbaar... dat zal je zien aan de hand van de volgende fotootjes ;)

Zolas beloofd de update:

De laatste bouwdagen was er aandacht besteed aan de ondergrond van het landschap om te kunnen starten met de begroeiing.
Hierbij even een fotoreeks van tijdens het aanbrengen van gras:



Er is een mengeling gebruikt van Houtlijm, klein beetje water, zand en verf als kleefmiddel voor het gras.



De bodem van de beek is ook met hetzelfde soort mengeling aangemaakt, maar met een donkere kleur verf.

Hier zien we ook de massa aansluiting van de aplicator:



Er is een mengeling van 10mm en 6mm vezels gebruikt en 4 kleuren:



Een leuk detail waarvan de aanbouw reeds eerder te zien was:



Vorige keer was te zien dat een groot deel van het spoor reeds van ballast was voorzien.  eens de ballast droog heb ik de dwarsliggers gedry-brushed.  Nadien is er met een wash over gegaan dmv een airbrush. 

Vlak na het aanbrengen word het spoor dirrect gereinigd aan het oppervlak:



Hier een detail van het spoor en ballast:



Daar waar loks geregeld stoppen of keren is met een zwarte wash vuiligheid aangebracht om vet en olie te imiteren:



De wisselmotoren en lantaarns dienen nog wel van hun kleur en weathering voorzien te worden:



Aan de achterkant van de loods bevindt zich een kleine uitgehouwen rotspartij waarop de watertoren staat voor het locdepot.  Hier is nog behoorlijk wat werk, maar de ballast en sculptamold zijn nog aan het drogen:



Er is dus al groen aangebracht, maar dat is nog maar de basislaag.  Er zijn echter al wel leuke taferelen die zich voor doen ;)

De wortels van de grootste loofboom:


Prutswerkje zo onder die boom...

Patrick heeft reeds de basis van de achtergrond gemaakt.  Er komt nog landschap op, maar we hebben toch eens even een testje gedaan...



En dan resten er nog wat sfeerbeelden van de baan tot nu toe:











Hier zien we nog folie tussen de module-naden:



En dan zonder folie en met Köff...





Het is trouwens een leuk baantje om te rijden :)

De waterkraan ziet er ook beter uit...









En dan mn nieuwste aanwinst... 2 ketelwagens van KISS.  Eva en VTG volledig uit metaal :P



Voila zie dat kon weer tellen.

Nu rest er de detaillering en het afwerken van de scene rond de watertoren.  Daarna moet de verlichting en fries nog geplaatst worden en het bouwen van de schuifbak voor de Fiddle Yard.

Een haalbare kaart dus ;)

Goed avond nog!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach

weer helemaal TOP hoor, ziet er nog n klein beetje clean uit, maar dat komt vast nog helemaal goed met de eindafwerking! ga je zelf een achtergrond schilderen straks? en komen er nog fiddle yards op de uiteinden?

nog ff keertje de foto's bekijken, ha, mooi mooi mooi !! ;D

Steven123

Interessante update Evan, jullie hebben weer knap werk geleverd!  ;)
Blijf het alvast verder volgen, nog veel succes!

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Koen

Knap Evan,

Als ik dit zie stel ik mij steeds weer de vraag waarom ik nog steeds in H0 bezig ben.
Schaal I trek mij wel aan maar dan denk ik aan de beschikbare oppervlakte en wat ik wens te bouwen (en dat valt moeilijk te verzoenen).


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

loco

Blijkbaar zijn jullie in een versnelling hoger gegaan. Nu de eindspurt.
Het ziet er prachtig uit. Om van te snoepen.  :o
Heeft dat gras niet te veel water gekregen de laatste dagen? Je moet er eens met de grasmaaier over gaan :o

Gerolf

Mooie foto's van het project "tot-nu-toe", Evan. Het oogt inderdaad nog wat "clean", maar dat komt wel goed, vermoed ik.

Citaat van: loco op 21 mei 2013, 22:26:18 PM
Heeft dat gras niet te veel water gekregen de laatste dagen? Je moet er eens met de grasmaaier over gaan :o

Dat lijkt me een leuk idee voor een mini-scène  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

Een rijdende grasmaaier? Evan, kun je Gerolf zijn hulp gebruiken?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

Ik bedoelde een handmaaiertje, hoor, zo'n "duwerke".
Maar een tractor-model in schaal I kan Evan zelf wel  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw