"Wederdienst"

Gestart door evan, 28 januari 2013, 18:52:26 PM

evan

Bedankt Jean-Luc en Michael  ;)

Ondertussen is er verder gewerkt aan de onderkant qua decoders en bekabeling voor seinen en wissels.

Patrick heeft ondertussen ook de Goederenloods "gewit".



Nog even en dan kunnen we aan de scenery starten!

Groetjes en tot later ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

We hebben weer wat beeldmateriaal  :)

De Elektro-toestanden zijn voor het grootste deel klaar en we zijn intussen aan de scenery begonnen.
Patrick heeft ook ondertussen de loods afgewerkt die er fraai uitziet.

Hier wat weergaven:

De Patrick:



Hij was de tegels aan het leggen:



Ondertussen pruts ik met 2 doorgangen voor de sloot:



Nu nog kleuren:



De voorkant wordt met dun MDF afgewerkt om geen "saaie" vlakke of rechte rand te krijgen, maar eerder een glooiende rand en tevens ook om netjes af te werken:



En dan enkele foto's van de stand van zaken:


De 2 populieren naast de loods krijgen een andere plaats verder op de achtergrond.











En tot slot een blik in de locloods die een "opfrissing" heeft gekregen wat betreft binnenmuur:  :)



Volgende week bouwen we weer voort ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ernst Jorissen

Hallo Patrick en Evan.

Dat ziet er weer veelbelovend uit.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Ik zie het wel.

Met Vriendelijke Groeten:
                                             ...Ernst Jorissen..

Ernst Jorissen
Spoor 1 MBSNederland

OMC

Jaja, dit wordt weer een topic om te blijven volgen hoor!  ;)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Martin Welberg

Nice, toch wel kicken die grotere schaal !

René

Die grote maten beginnen wel steeds meer aantrekkingskracht uit te oefenen.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Kees-Jan

Mooi. Sinsheim komt nader en naderbij  ;D.

Mvg

Kees-Jan

NB Hier loopt ook alles nog volgens schema.

jacques timmermans

Evan en Patrick,

Dit is weer een mooi staaltje van Modelbouw. Jullie spelen het weer klaar om op een beperkte oppervlakte een realistisch ogend bedrijfsdiorama te creëren. Chapeau!
Doch sta mij toe om twee zaken op te merken:

In locloodsen komen stootblokken enkel hoogst zelden voor; de rijtuigen reden immers stapvoets het gebouw binnen en werden in het geval dat ze te ver reden door remschoenen, die los op de railkop gelegd werden, afgeremd.

Ook de positie van de schouwenvoor de rookafzuig, drie per opstelspoor,  is tamelijk ongewoon; of te wel waren er aan het begin en ongeveer in het midden van het opstelspoor afzonderlijke schouwen, zodat er twee rijtuigen op het spoor konden worden afgesteld, of er was enkel aan het begin een schouw. Waren er meerdere rookafzuigkappen voor een opstelspoor voorzien, meestal bij langere locloodsen, dan waren de schouwen meestal in het midden van het gebouw opgesteld en waren de afzuigkappen door middel van grote metalen kanalen met de schouw verbonden, al dan niet van een rookafzuigventilator voorzien.

Jacques Timmermans
   

Durango

Die grote schalen laten toch wel veel toe. En nee ik doe het niet ;D
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

railrunner

Zeer mooi, het heeft wel iets!  AL heel wat prachtige werkjes gezien van die mannen.  Maar ik begin pas aan grotere schalen als mijn zicht achteruit gaat, en dan zal het te beginnen met TT.  ;D ;D ;

evan

Hey,

Bedankt voor jullie reacties ;)

De grote schaal spreekt me ook enorm aan sinds een tijd omdat het aanschouwlijker is dan kleinere schalen.  Nu niets tegen kleinere schalen want daar zijn weer andere charmes en voordelen die daarmee samen gaan.

@Jacques,

Dank voor je waardering.

De 2 stootblokken zijn inderdaad niet gangbaar, maar ik heb deze geplaatst om het accidentele te vermijden.  Er wordt met zware messing-locs gereden en het is niet de bedoeling dat die door een technische of menselijke fout door de muur van de houten loods rijdt met schade aan de loods en loc.
Na overwegen is die beslissing getroffen en dan hebben we het qua uitzicht verantwoord door ze te schilderen en een verwering te geven.

De overkappingen zijn gemaakt en geplaatst door Patrick en heeft je aandachtspunt ook gelezen en genoteerd .  Hij is de ontwerper van het gebouw.  ;)

Zaterdag bouwen we weer voort!

Groetjes

Evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OMC

Evan, breng gerust een hoop foto's mee en deel ze met ons!  ;)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

evan

#42
Hier gaan we dan John  ;)

Vandaag stond er ballast op het menu...

Eerst heb ik twee wisselmotoren van kant gewisseld met de wissellantaarns.  Deze had ik verkeerd gezet tov de kant van de machinisten. 

Daarna is er nog met sculptamold het landschap voorbereid om volgende bouwdag het gras te laten groeien.

Hier wat plaatjes met wat uitleg:

Eerst is er steenslag aangebracht als bedding ondergrond en dienstpad.



De grondstoffen:



Daarna zijn de ballastwerken gestart:



Tussen de modules is een stuk folie aangebracht zodat de ballast en andere scenery niet scheurt bij de moduleovergangen

De eerste 4 modules zijn van ballast voorzien en we zien de folie nog zitten.  Deze wordt na het drogen van de lijm verwijderd en dan hebben we mooie moduleovergangen zonder dat ze beschadigd worden bij het loskoppelen van de modules.



Het ballastbed begint er mooi uit te zien, maar na droging ga ik met de airbrush er nog over als weathering.



Nog wat sfeerbeelden:





Hier is een tweede waterkraan voorzien ter hoogte van de dienstovergang.  De dienstovergang is enkel nog maar aangegeven door enkele houten plankjes.  Een volledige uitwerking volgt eens de ballast droog is.


Bovendien wordt de waterkraan nog voorzien van stoof en weathering.



Volgende week heb ik een tijdje vrij en dan kan ik wat verder werken. Natuurlijk volgen er dan ook de gewoonlijke updates ;)

Tot dan!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

TBCédric

Zo als altijd , knap gedaan.

cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.