"Wederdienst"

Gestart door evan, 28 januari 2013, 18:52:26 PM

evan

#15
Goede avond,

Zoals eerder vermeld:  Na On traXS! gaan we voort...

Dus bij deze een update :)

Vandaag heb ik aan de sporen gewerkt wat betreft uitlijnen, passen en bevestigen.



Alle spoor is op maat gemaakt in functie van de module-overgangen...
Naar aanleiding van het draadje met "hobby en muziek":  De I-pad verzorgt de lifestream muziek terwijl ik werk aan de baan. 

Eerste wissels zijn geplaatst...



Na een paar uur is de wisselstraat ook vast gelegd.





Er is reeds een klein beetje scenery.



De loskade is reeds ingeplant.  De loods moet nog volledig herzien worden qua schildering en lichte weathering.

Ondertussen is Patrick ook de lokloods aan het bouwen.





Op naar de volgende update ;)

Tot later

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

GVL


Kees-Jan

Fraai! Heel fraai.

mvg,

Kees-Jan

evan

Bedankt Kees-Jan en Gino ;)

Ondertussen gaat het rustig verder.

De onderkant wordt stilaan voorzien van de elektrische aansluitingen:



De loods krijgt vorm, maar wacht nog op een dakafwerking, dakgoten ea.







Het grijs-grauwe stationsgebouw dat op de vorige foto's te zien is, heeft een andere kleur en afwerking gekregen:



En nog een overzichtje:



Ondertussen ben ik hier de wisselmotoren en decoders in orde aan het brengen.   Ik schat dat er nog een dag nodig is om de elektrische aansluitingen af te werken en de motoren te plaatsen.
Daarna is het Scenery-time!!!  :D

Tot de volgende update ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Dirky

Maakt me een beetje jaloers...  ;)

Kees-Jan

Das weer erg mooi. Ik herken die dakpannen :-).

Mvg

Kees-Jan

Dirky

dakpannen? je zegt A, dus graag ook B  ;)

Steam.N

Alweer prachtig, Evan !

Die connectors van de voedingslus naar de rails: heel propertjes!!  Welk type is dat?  Zijn ze duur?
(mogelijks zijn ze al elders hier op 't forum besproken, maar ik kan het me niet herinneren ...)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Thx voor de reacties ;-)

De connectors die zijn hier van een eigen stock waaruit ik gelukkig nog steeds materiaal kan halen voor de komende projecten.

Je kan ze vinden bij de grotere zaken waar elektrisch installatie materiaal te vinden is.  Het probleem is dat je als particulier hier niet altijd terecht kan, maar er zijn er.  Conrad bv...

De merken zijn Legrand of Phoenix Contact en nog andere.  De kabelschoentjes idem

Het voordeel is dat het proper werkt en het zijn degelijke en overzichtelijke verbindingen, maar ik denk niet dat het de goedkoopste oplossing is ::)

Smaak en voorkeur he...

Tot binnenkort  ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Giovanni

Dit is een zeer professionele oplossing.
Een ander merk wat dit biedt is o.a. Weidmuller, die kan ook de draadhulsen t.b.v. diverse mm2 leveren. Deze hulzen dienen als draadbescherming bij het vastschroeven in de connector. Je schuift zoveel connectoren op een Omegaprofiel als je nodig hebt en sluit links en rechts met een eindstuk, waar dan schroef in zit om e.e.a. vast te zetten op dit profiel.
Mijn inziens is het raadzaam om zo soepel mogelijke draad ( veel afzonderlijke koperen draadjes ) met de juiste diameter te gebruiken. Dit t.b.v. de sterkte en het transport van de stroom ( Amp. )
Even 'googlen' om een leverancier te vinden.

Dirky

nu we het toch over die connectoren hebben: Industriële bordenbouwers hebben vaak "afbraak" kasten staan die boordevol railklemmen zitten. Gewoon even vragen en je zal er meestal wel enkele mogen uithalen. Die worden toch zelden opnieuw gebruikt...

evan

Zo kom ik aan m'n stock ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

Spoor 1 is voorlopig nog niet mijn ding, maar dit project is weer om te volgen. Evan succes. Laat de foto's met vorderingen maar komen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

mini

Evan, heel knap al ! Dit wordt weer een leuk draadje om te volgen.
Over niet perfecte dingen kan men gemakkelijker de negatieve dingen opnoemen dan de positieve er in te zien,     spijtig