Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM 122

Gestart door argilla, 26 januari 2013, 09:21:36 AM

Ludwig

Vandaag mijn exemplaar gaan afhalen bij de dagbladhandel.
Voor mij weer een prima nummer.
Al had ik wat meer info willen zien over de problemen met de M2 rijtuigen en de oplossing daarvan.
Misschien had Marklin ook wat info en foto's kunnen bezorgen. ( altijd goed voor de klantjes)
Het valt me ook op dat enkele oud gediende terug aan het schrijven van artikels zijn begonnen en dat doet me plezier.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Jurgen

Citaat van: Ludwig op 06 februari 2013, 13:54:40 PM
Al had ik wat meer info willen zien over de problemen met de M2 rijtuigen en de oplossing daarvan.
Misschien had Marklin ook wat info en foto's kunnen bezorgen. ( altijd goed voor de klantjes)


Wat zou je dan nog meer willen weten?
In het artikel staat de oplossing: de pinnetjes bij het voorste draaistel worden afgeknipt en het achterste draaistel wordt omgedraaid en het draadje daarvan wordt aan de andere kant van de sleper gesoldeerd. Veel meer info zal men niet kunnen geven denk ik.

Bij Märklin geldt wel altijd volgende regel: doe je de ombouw zelf, dan vervalt elke fabrieksgarantie!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

SuSke

Citaat van: Jurgen op 06 februari 2013, 15:54:36 PM
Citaat van: Ludwig op 06 februari 2013, 13:54:40 PM
Al had ik wat meer info willen zien over de problemen met de M2 rijtuigen en de oplossing daarvan.
Misschien had Marklin ook wat info en foto's kunnen bezorgen. ( altijd goed voor de klantjes)


Wat zou je dan nog meer willen weten?
In het artikel staat de oplossing: de pinnetjes bij het voorste draaistel worden afgeknipt en het achterste draaistel wordt omgedraaid en het draadje daarvan wordt aan de andere kant van de sleper gesoldeerd. Veel meer info zal men niet kunnen geven denk ik.

Bij Märklin geldt wel altijd volgende regel: doe je de ombouw zelf, dan vervalt elke fabrieksgarantie!
En ga je een winkelier vinden die dat dan voor jou wil doen ??

Als Märklin dan een seriues bedrijf is en ze weten van deze zaak, dan zetten ze dat allemaal zelf recht op eigen initiatief. Allemaal staan stoefen met ISO 9000 certificaten en equivalente Kwaliteitsbewakingsprogramma's, maar als er iets fout is, het rechtzetten, ho maar.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loco

SuSke, ik vind je reactie niet correct.
Ik ben geen doorgewinterde fan van Märklin. Maar ik weet wel dat Märklin degelijk producten maakt en wel degelijk goede service levert. Zij hebben onmiddellijk gereageerd toen de fout gemeld werd over de M2 stuurstand. Alle volgende leveringen waren aangepast (hersteld) en de nieuwe reeksen waren correct uitgevoerd. Wie wilde kon zijn model inleveren en kon het laten herstellen, of kreeg een nieuw exemplaar. Maar veel hangt af van wat je zelf wilt en wat verkoper wilt doen voor zijn klanten.
En er zijn inderdaad handelaars die dit voor jou willen doen.
Märklin is één van de weinigen die zijn programma uitvoert zoals aangekondigd. En zij hebben wel degelijk correct en snel gereageerd zoals het hoort.

dgrr57

Citaat van: SuSke op 06 februari 2013, 23:47:32 PM
Als Märklin dan een seriues bedrijf is en ze weten van deze zaak, dan zetten ze dat allemaal zelf recht op eigen initiatief.
En dat heeft Märklin ook gedaan  ;)

Jurgen

Citaat van: dgrr57 op 07 februari 2013, 11:44:05 AM
Citaat van: SuSke op 06 februari 2013, 23:47:32 PM
Als Märklin dan een seriues bedrijf is en ze weten van deze zaak, dan zetten ze dat allemaal zelf recht op eigen initiatief.
En dat heeft Märklin ook gedaan  ;)


Inderdaad.
In het vervolg misschien iets minder snel reageren?


Dat er fouten gebeuren, dat is een feit. Iedereen maakt fouten, maar niet iedereen is zo sportief om ze toe te geven. Märklin heeft dit dus goed opgelost door meteen de fout aan te passen en reeds uitgeleverde modellen terug te nemen en om te wisselen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

SuSke

Als Märklin dan zo accuraat gereageerd heeft, waarom blijft iedereen er dan over zagen en zeuren.
Doe dan ook zelf de moeite om je gezuer in te slikken en te zeggen dat de problemen opgelost zijn.

En nu moet ik dit ook inslikken want ik ben ook aan het zeuren.  :D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Jurgen

Citaat van: SuSke op 08 februari 2013, 16:02:46 PM
Als Märklin dan zo accuraat gereageerd heeft, waarom blijft iedereen er dan over zagen en zeuren.
Doe dan ook zelf de moeite om je gezuer in te slikken en te zeggen dat de problemen opgelost zijn.

En nu moet ik dit ook inslikken want ik ben ook aan het zeuren.  :D


Het stond in een ander draadje al vermeld en ik heb nog eens herhaald wat men gedaan heeft in dit draadje, je hebt het zelf nog geciteerd. Vandaar ook mijn reactie om volgende keer misschien iets minder snel te reageren.  ;)
Je hebt er waarschijnlijk over gelezen. Het laatst wat ik wou doen was om iemand op zijn tenen te trappen.  :)

En zeuren? Bwa, doen we dat niet (bijna) allemaal hier?  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

marimon

Ik heb vandaag eindelijk het exemplaar gekocht omwille van het artikel "Roeselare haven in H0".
Beginnend bij de eerste paragraaf van het voorwoord van Luc (Dooms) '...grijzer wordende deel van de modelspoorders...' en ' ...meeste onder ons toch de technieker.' moet ik Luc respectievelijk gelijk en ongelijk geven.
Gelijk omdat ontegensprekelijk de ervaring van dit grijzer wordend deel onder ons, ik schuim -of bezoek- namelijk geen tentoonstellingen, beurzen, clubgebeuren, enz... af (waarom, ik weet het niet;zelden pik ik eens de open deur van de Brugse Modelspoorvrienden mee en dit is sinds de laatste tien jaar slechts driemaal gebeurd), dit voor zich spreekt; ik zou er mij toch eens moeten op toeleggen, alvorens jullie mij hiervoor vriendelijk de les willen lezen ;), omdat ik mij tot die grijze gemeenschap zal moeten beschouwen. Oja, ik heb éénmaal Mechelen bezocht. Fantastisch!
Ongelijk geef ik hem, dat de meeste techneuten zijn in het vak. En daar wringt er een schoentje. Ik ben helemaal geen technieker en heb op dat domein ook geen kaas gegeten. Louter het amusement in het modelspoorgebeuren en de bouw eromheen fasineerd mij. Is het mooi voor mij, ok, is het lelijk voor jou, ok, als ik en wij ons maar amuseren zeg ik. Schuilt er echter geen twijfel bij die ongeletterde techneuten om zich bij MSM-forum aan te sluiten omwille van de toch hoge technische details en andere besprekingen en schema's die hier op het forum (ja, ik spring naadloos over naar het forum)worden ten berge gebracht. Niet iedereen is dik digitaal aangelegd, zelfs analoog is voor een beginner soms een moeilijk begrip, laat staan dat men dan begint over blokken en secties naar decoder en detectie, electromodules en switchen on/off, on/on, on/off/on, schakelkasten en ringleidingen en diverse meer.
Waarom ik dit schrijf,wel: "Banen die nooit het huis verlaten: Roeselare Haven" vind ik toch weer een sterk artikel en een mooie baan. Fantastische baanbeschrijving van het ontstaan tot de eindafwerking van deze baan. Maar, denk ik dan, wat met dat gedeelte dat onder de baan zit! En niet alleen bij deze, ook bij de vorige en de volgende banen die zullen komen. Bedrading, aansluitingen zowel voor verlichting van gebouwen als bediening van wissels, trafo gebruik, wat, hoeveel, waar geplaatst, ook foto's laten zien van dit, simpele connecties tonen, dit hoort toch allemaal bij het modelspoorbouwen! Of niet? Wat heb ik aan een mooie auto als er geen motor in zit. Qua originaliteit is deze baan van hoge kwaliteit, maar wat met de verdoken technische delen. Laat dat ook eens zien aub.  :)
Beschouw dit gewoon als een (opbouwende kritiek) en geen afbreuk aan dit forum noch aan het blad MSM waar zoveel vrijwilligers hun onberispelijke tijd aan spenderen voor ons, de lezers. Maar, eenvoudig volk hoeft geen kroon of m.a.w. houd ook rekening met het voetvolk die wat wil bereiken en vooral begrijpen van wat er hier wordt uit de doeken gedaan. :)
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Metpetergaathetbeter

Misschien wel de niet geplaatste foto's MSM hier op het forum te plaatsen meteen een reden om dit forum eens te komen bezoeken !

Groeten Peter ;)

NowWhat


Ongetwijfeld een heel eenvoudig vraagje, maar spijtig genoeg weet ik het antwoord niet ...

ik zoek de referenties (merk & artikelnummer) van twee decorelementen van de baan Roeselare:

a. de perronoverkapping op foto pag. 32
b. de betonnen afsluiting op foto onderaan pag. 33

dank bij voorbaat !