Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Olaerts type 12

Gestart door Baureihe 103, 25 januari 2013, 22:14:20 PM

wat zijn uw ervaringen met de type 12

de loc rijdt perfekt
de loc heeft (veel) problemen tijdens het rijden
geen ervaring de loc gebruik ik als show/vitrine model
de loc heeft een goede stroom afname
de loc heeft geen goede stroom afname

dgrr57

Citaat van: Peter op 27 januari 2013, 13:35:52 PM
Bedankt voor de link Patrick.
Ik had er aan moeten denken eerst bij u Rixke te kijken voor ik die vraag stelde.

Baureihe 103

Beste allemaal,

Bedankt voor de reacties en de overige info die ik hier op het forum heb kunnen vinden.
Er rest mij nog een vraag:

-weet iemand wat de minimum boogstraal is die je met de lok kan rijden.
Dit in verband met de schorten rond het voorloop draaistel.

Alvast bedankt voor uw reactie,

Groetjes Bert
Bestaat er een andere hobby.

Maarten

Sinds de huidige expo in Leuven ben ik nu ook in het bezit van deze prachtloc.

Nu was ik een beetje onzeker over deze loc omdat ik in mijn lopende baan R1 bochten van Fleischmann profirails heb. Er werd mij verteld dat dit geen probleem zou zijn.

Toch merk ik dat er twee kanten aan het verhaal zitten. Soms maakt de loc feilloos tijdlang al z'n rondes, en daaruit kun je afleiden dat de loc dit prima aankan.

En dan ineens zijn er momenten dat de loc voortdurend kortsluiting maakt en/of het voorloopwielstel uit de rails schiet. Ik heb al ontdekt dat de kortsluiting echt door het voorloopwielstel komt omdat ik het er ook al afgeschroefd hebt en de loc toen helemaal geen probleem geef op welke snelheid dan ook.

De druk op het voorloopwielstel lijkt me inderdaad niet goed. Ik heb voor het kortsluitingprobleem ook al geprobeerd om dunne strookjes isolatietape aan de binnenzijde van het chassis te plakken maar dit was toch niet in alle gevallen afdoende.
Ik vraag me bijna af of het niet beter zou zijn de wielen te vervangen voor kunststof wielen. Nu durf ik dit framepje niet open te breken nog. Maar al met al zijn mijn bevindingen een beetje als de hier al eerder gemelde problemen.

Maar ik zie het als een puzzel en uitdaging want de loc is zo ontzettend mooi en als de kortsluiting niet toeslaat rijdt hij soepel door ook de krappe bochten.
met de groeten van Maarten