Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Lenz Digital Plus 2013 PDF

Gestart door eve, 25 januari 2013, 08:27:26 AM

eve


oebr

#1
interessant !

- nieuwe handregelaar voor expressnet - kan handig zijn om de wat onhandige Lenz-regelaars in meer praktische toepassing te vervangen. Nadeel is wel dat de functies niet direct toegankelijk zijn via F-toetsjes of zo.
De prijs is zeer redelijk.

- deze regelaar wordt ook in een pakket verkocht met een kleine centrale, samen voor een bedrag dat in de buurt ligt van wat een digitale Roco-centrale kost wanneer je een startersdoos aanschaft. Waarschijnlijk wil Lenz in het gat springen dat Roco/Fleischman zal laten door de nieuwe dure z21 te pushen.
Waarschijnlijk een goeie move van Lenz dan toch.

- de software om instellingen via usb of lan naar centrales en/of decoders te sturen is vernieuwd en wordt gratis op de site te beschikking gesteld.

Allez, goed gewerkt daar.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Ronald

Citaat van: oebr op 25 januari 2013, 14:03:46 PM
kan handig zijn om de wat onhandige Lenz-regelaars in meer praktische toepassing te vervangen.

Leg eens uit, Red? De regelaars van Lenz (LH100, 90 en 30) zijn toch dacht ik niet moeilijker als andere?

oebr

Wat de LH90 betreft bedoel ik dat letterlijk, die ligt niet zo goed in de hand als bvb de multimuis (ik gebruik ze allebei hoor), de LH100 is uiteraard een zeer complete bediening die nogal druk overkomt voor louter rijden, en sommige gebruikers kloegen bij Lenz over de up/down-regeling van de snelheid. Nu wanneer je via de hippe iPhone regelt moet je ook met een virtuele fader regelen, dus dat mag eigenlijk geen bezwaar zijn. Maar hoedanook was het zeer verstandig om dit 3e simpele model uit te brengen. Voor zo'n prijs kan het makkelijk in combinatie met beide LH's gekocht en gebruikt worden. Ik was net aan het overwegen om een tweede multimuis aan te schaffen (de handige draaiknop met middenstand, het duidelijke display met meerkarakter-aliassen ipv 4-cijfer-adressen, en de meer ergonomische grip zijn daarbij de belangrijkste overwegingen) maar ik ga de nieuwe LH01 toch eerst eens proberen. Ben benieuwd!
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Ronald

Oke, da's duidelijk ;) Ik moet eerlijk bekennen dat de LH90 sosm wat lastig is maar als je die wat vaker gebruikt is het een fijn ding. Hij heeft een van de fijnste draaiknoppen van alle regelaars die ik ken en gebruikt heb, de respons is heerlijk. De LH100 heeft juist een heel fijne snelheidsregeling, maar goed ik rij er al 13 jaar mee dus weet niet anders. Maar ik blijf van mening dat juist die een van de eenvoudigste menustructuren heeft.

Deze kleine LH01 geeft juist weer het idee dat er meedere mogelijkheden onder de (te weinig) knoppen zit. En dat kon wel eens wat lastiger zijn. Neemt niet weg dat ik er wss wel eentje aanschaf ;D ;)

oebr

ik hoop dat de draaiknop te vergelijken is (waarschijnlijk wel he) en dat per lok de laatst geselecteerde functie onthouden wordt zodat niet telkens een heel rijtje doorlopen moet worden. Gesteld dat daar effectief aan gedacht werd lijkt dat apparaatje me voor treinen met weinig functies aan boord wel handig - maar we zullen dus moeten afwachten. En naar ik vrees zullen we ook wel even moeten wachten op de uitlevering, de lrc 130 hebben we ook nog niet gezien he. Maar hopelijk hebben ze stilaan tijd om railcom en een of andere uitleessoft op punt te zetten...

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Ronald

Oke, alleen jammer dat ik (nog) geen prijs kan vinden van het losse regelaartje.

oebr

hey Roland,
staat onderaan de pdf:  Art.Nr. 21010 - Handregler LH01- UVP: 49,95 Euro
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Ronald