Nieuwe winkel MTE Blankenberge

Gestart door Hervé, 21 januari 2013, 14:47:27 PM

Hervé

Hallo,

net te weten gekomen waar de nieuwe winkel van MTE zal komen.  Deze komt een hondertal meter verder van het station, waar ze nu nog een winkel hebben. De nieuwe winkel zou open gaan op 1 Februari 2013 en is gelegen in de Weststraat 63, in Blankenberge, op een hoek.  Ik ken deze plek en die is heeeel gemakkelijk te bereiken, zowel met openbaar vervoer als met de auto...de Grote Markt ligt op 20 meter van deze plek, dus geen parkeerproblemen meer voor mensen die meestal met de auto komen zoals ikke  :P.
Alle beschikbare modellen van hun MTE Models zouden er tentoongesteld kunnen worden, iedere schaal krijgt een eigen plaats...allez tklinkt al goed en ben vooral benieuwd naar hun N-hoekje natuurlijk :p
hier de link:
http://www.minitrainexpo.be/images/nieuwe-locatie.jpg

GroeteN,
Hervé

Hervé

Hoi,

gisteren een bezoek gebracht aan de nieuwe winkel.  Grote winkel, duidelijk en overzichtelijk, hoewel nog niet alles op zijn plaats stond.  Een expo is er niet meer, maar wel een serieuze uitbreiding van hun winkelwaar (oa Marklin). Decormateriaal, bijna alle nummers in voorraad van Modelspoormagazine, autootjes in vanalle schalen (tot een 1/18 Hummer met reclame van de winkel), en een 5tal al redelijk goed gevulde etalages die ook van buiten zichtbaar zijn.  Een Olaerts kast, een Marklin kast, een Ls kast, Schaal 0 kast (met oa een 17 van de Etat Belge :p) en dé belangrijkste kast: de N kast (met 1 plankje TT)! :p. 

Wat stond er allemaal in de N kast: de type 12, gemotoriseerd en met de juiste tender, een complete NMBS autoslaaptrein van vroeger (T2, Resto, I6bc en een autotransporter DDm), een NMBS Exporijtuig, een M4 stuurrijtuig, Poststel, een 28 traxx, verschillende 62, 52, 53, 54, 55, 23, 25.5, 11 en Luxemburgs materiaal. Ook plaats voor Hobbytrain en Fleischmann en andere producten in N, toch de nadruk ligt op hun eigen matriaal.  N wordt alleszins veel beter gepresenteerd in deze winkel dan in hun vorige locatie en dat kan alleen maar in ons voordeel spelen, nl de N liefhebbers :p.  Het is blijkbaar ook de bedoeling om vanaf nu regelmatig de vitrines eens te veranderen met ander materiaal en nieuwigheden. 

De openingsuren-/dagen zijn ook veranderd :p.  Enkel op dinsdag gesloten, en alle andere dagen, ook op zondag van 10.00 - 12.30 en van 13.30 - 18.00

GroeteN,
Hervé

Alain

Als ik deze week in de buurt ben spring ik zeker eens binnen om te loeren. ;D

Fijn voor onze hobby dat er toch nog iemand de uitdaging aangaat en niet bij de pakken blijft zitten tot het station daadwerkelijk gesloopt wordt.

Mattias

Citaat van: Alain op 04 februari 2013, 19:21:43 PM
Als ik deze week in de buurt ben spring ik zeker eens binnen om te loeren. ;D

Fijn voor onze hobby dat er toch nog iemand de uitdaging aangaat en niet bij de pakken blijft zitten tot het station daadwerkelijk gesloopt wordt.

Pas op voor je bankrekening hé, Alainke... Tschijnt dat het gevaarlijk is, om zo'n winkels te bezoeken!  ::) ;D

Als ik de foto's zowat bekijk van hun nieuwe winkel, op hun Facebookpagina, dan lijkt het erop dat ze veel meer binnen hebben dan voor de verhuis... (Of tis gezichtsbedrog...)

De winkel zal me ook nog wel eens op bezoek krijgen, ergens in de komende maanden...   :)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Alain

Citaat van: Mattias op 04 februari 2013, 19:29:32 PM
Citaat van: Alain op 04 februari 2013, 19:21:43 PM
Als ik deze week in de buurt ben spring ik zeker eens binnen om te loeren. ;D

Fijn voor onze hobby dat er toch nog iemand de uitdaging aangaat en niet bij de pakken blijft zitten tot het station daadwerkelijk gesloopt wordt.

Pas op voor je bankrekening hé, Alainke... Tschijnt dat het gevaarlijk is, om zo'n winkels te bezoeken!  ::) ;D

Als ik de foto's zowat bekijk van hun nieuwe winkel, op hun Facebookpagina, dan lijkt het erop dat ze veel meer binnen hebben dan voor de verhuis... (Of tis gezichtsbedrog...)

De winkel zal me ook nog wel eens op bezoek krijgen, ergens in de komende maanden...   :)

Moet je horen wie het zegt. ;D ;D

railrunner

Hervé, bedankt voor de info.  Wanneer ik nog eens aan 't zeetje ben, spring ik er eens binnen.  Ik had er mooi gestaan voor 't station.

Hervé

Ik had toch ook de indruk dat er veel meer te zien was of uitgestald stond dan in hun vorige locatie. 

Nog leuk nieuws dat ik vergeten te vermelden was, ieder jaar met Pasen is er een grote beurs in
zaal "Forum" in Blankenberge (met oa Olaerts, PbMessingmodelbouw, MTE,...)  Dit jaar, en ik dacht dat het 30/03 31/03 en 01/04 was, zou de beurs in het teken staan van de 'kleine' schalen TT, N en Z. Er gaan enkele functionerende banen staan, ideaal om N in actie te zien (hopelijk :p)

GroeteN,
Hervé

Alain

Zoals beloofd, ik was vandaag in Blankenberge. Eigenlijk speciaal een omweg gemaakt.
Het is een prachtige locatie geworden, 4 grote vitrines, een mooi en overzichtelijke winkel, keuze in overvloed van alles. HO TT en N.

Kortom, voor de binnenlanders onder jullie, als je met de frigobox naar de zee komt deze zomer of vroeger, een bezoek is zeker geen verloren tijd. ;D

Frietje

Ik heb gisteren een bezoekje gebracht in deze winkel.
Erg mooi! ook heb ik de MTE beurs bezocht, het was super! Ik heb wat N spoor materiaal gevonden dat ik miste.