Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Station Sint-Niklaas

Gestart door TBCédric, 18 januari 2013, 22:47:13 PM

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Ik zou zeggen: "Blijven snijden en niet opgeven".
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Je bent op de goede weg.
Maar ik zie het plan niet terug in het resultaat. Voor mij zijn het voorlopig gewoon een paar gaten in het plasticard. Ik ken het stationsgebouw ook niet, dus ik kan er mezelf niets bij voorstellen. Het ligt dus volledig aan mij.  ::)
Het zal me allemaal wel duidelijker worden naarmate je vordert met je project.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

TBCédric

Bedankt. tussen die 'gaten' plasticcard zijn de kolommen. Dat vraagt nog secuder werk en dat ga ik als laatste houden, allé als ik de onderste rij heb gedaan.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Je maakt duidelijk vorderingen. Goed zo!  ;)

Jurgen, als je in Google afbeelding zoekt van 'station sint-niklaas' krijg je een beeld.

Bijvoorbeeld:


Ik moet eerlijk toegeven dat ik geen relatie zie tussen de foto's van het echte station en de plasticard van onze Cedric.
De voorgevel bijvoorbeeld bestaat bijna uitsluitend uit glas. Als je die wil maken zou ik een vel doorzichtige plastic nemen en er de stijlen tegen lijmen.
Ik veronderstel dat je aan een andere gevel bezig bent, die ik niet vind op de foto's?
Ofwel ben ik niet helemaal mee (kan ook!  :)).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Het glazen gedeelte komt als laatst. Ik ben nu met het "oude" stuk beaig, tevens het langste.
Aan het linkeruiteinde zie je hoe het moet worden.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Citaat van: LS Models op 14 september 2013, 11:39:36 AM
Het glazen gedeelte komt als laatst. Ik ben nu met het "oude" stuk beaig, tevens het langste.
Aan het linkeruiteinde zie je hoe het moet worden.
Ik dacht het al. Heb je daar een foto van, van het echte? Ik ben benieuwd...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Ik heb een foto op de laptop en camera staan maar de moema is beneden aan het kuisen.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Peter

Ik zou voor het glazen gedeelte zeer dunne plexiglas nemen. Deze bestaat in diktes vanaf (dacht ik) 0,75 mm, maar voor het station zou ik toch opteren voor een dikte van 1,50 mm Voordeel van plex is dat het zeer helder is (als glas) en toch zeer stijf.
In plaats van de strips er op te lijmen met sekondelijm zou ik lijm kiezen op basis van Acrylzuur. In de vakhandel is die te koop  om plexi aan elkaar te lijmen.. Zoals met de meeste lijmen:  voor goede verluchting zorgen.

Ik heb een paar jaar geleden in Duitsland flatgebouwen van meer dan 18 etages (in H0) gezien die in plexi gebouwd waren. Zelfs een bureaugebouw in "fumeé" plexi. Prachtig gewoon en zeer stevig.
Met vriendelijke groeten
Peter

TBCédric

Ik heb 2 velletjes doorzichtig styreen of plexi van de club. Dat ga ik gebruiken voor de kleine raampjes voor het betongedeelte. Voor het glazen gedeelte zal ik eens kijken voor dat plexiglas.
Oh ja, foto's zijn onderweg.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Jurgen

Citaat van: doomslu op 14 september 2013, 11:42:11 AM
Citaat van: LS Models op 14 september 2013, 11:39:36 AM
Het glazen gedeelte komt als laatst. Ik ben nu met het "oude" stuk beaig, tevens het langste.
Aan het linkeruiteinde zie je hoe het moet worden.
Ik dacht het al. Heb je daar een foto van, van het echte? Ik ben benieuwd...  ;)


Dacht ik ook al, maar op de foto die je geplaatst hebt is links een stukje te zien dat overeenkomt met het plan.
Toch zie ik nog geen overeenkomst tussen het plan en het resultaat, maar wel met het resultaat en het voorbeeld op de foto.

Onze Cedric zal dus zo slecht nog niet bezig zijn hé.  :) Doe vooral verder zou ik zeggen.

Doe je dit echt allemaal alleen Cedric, of krijg je stiekem wat hulp, aanwijzingen en tips van mensen in je buurt?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dani

dit is zo één van die topics die ik al een tijdje volg in stilte, maar nu is het tijd om even een woordje te plaatsen :    Supercallifragilisticexpialidocious !!!

Mooi werk, veel geduld en een resultaat dat er mag zijn.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

TBCédric

Citaat van: Jurgen op 14 september 2013, 11:57:43 AM
Citaat van: doomslu op 14 september 2013, 11:42:11 AM
Citaat van: LS Models op 14 september 2013, 11:39:36 AM
Het glazen gedeelte komt als laatst. Ik ben nu met het "oude" stuk beaig, tevens het langste.
Aan het linkeruiteinde zie je hoe het moet worden.
Ik dacht het al. Heb je daar een foto van, van het echte? Ik ben benieuwd...  ;)


Dacht ik ook al, maar op de foto die je geplaatst hebt is links een stukje te zien dat overeenkomt met het plan.
Toch zie ik nog geen overeenkomst tussen het plan en het resultaat, maar wel met het resultaat en het voorbeeld op de foto.

Onze Cedric zal dus zo slecht nog niet bezig zijn hé.  :) Doe vooral verder zou ik zeggen.

Doe je dit echt allemaal alleen Cedric, of krijg je stiekem wat hulp, aanwijzingen en tips van mensen in je buurt?
Nope, ik doe dit allemaal in mijn eentje op mijn internaatkamer. Maar voor 1 mini-ding zal ik David zijn hulp wel nodig hebben met zijn 3d printer.
Citaat van: dani op 14 september 2013, 11:59:44 AM
dit is zo één van die topics die ik al een tijdje volg in stilte, maar nu is het tijd om even een woordje te plaatsen :    Supercallifragilisticexpialidocious !!!

Mooi werk, veel geduld en een resultaat dat er mag zijn.

Thanks! Ik begin hier te blozen van al deze toffe comentaren ::) !
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.