Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Artikels uit MSM als download beschikbaar?

Gestart door Huugooke, 18 januari 2013, 11:14:51 AM

Is het een goed idee om artikels uit MSM als betalende download beschikbaar te stellen?

Artikels uit MSM als betalende download beschikbaar te stellen? (zoals I-tunes)
10 (13.9%)
Oude jaargangen als DVD te koop stellen
26 (36.1%)
Geef mij maar papier
13 (18.1%)
optie 1 en 2 samen
23 (31.9%)

Totaal aantal stemmen: 71

doomslu

Citaat van: argilla op 26 januari 2013, 09:42:25 AM
Nu wij toch aan het brainstormen zijn:
waar ik voorstander van ben is  dat het "voorwoord" geschreven wordt door leden . En niet altijd door dezelfde personen  niet dat het slecht is wat zij geschreven hebben of verkeerd dat zeker niet maar, als het blad MSM er is voor de leden waarom dan niet een ( gedeelte) door de leden , wat is daar mis mee ? en een voorwoord valt daaronder mijn inziens.
Lezersbrieven zijn niet hetzelfde als een voorwoord.
Marc, Modelspoormagazine is een maandblad en geen clubblad, dus we hebben geen leden...

Doch, als iemand zich geroepen voelt om een voorwoord te pennen, mag hij het altijd proberen hé.  ;)
Misschien komen er verrassende dingen uit de bus!

Wat loco hier schrijft is heel interessant: het kost inderdaad tijd en dus ook geld om zo iets te ontwikkelen en vooral te doen, elke maand weer.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Baureihe 103

ik heb gestemd voor oude jaargangen op DVD.
Meerdere bladen doen zo iets ook al.
Het is net als downloads maar wel een stuk eenvoudiger.

Groetjes Bert

ongeacht de uitkomst het blad blijf ik gewoon kopen. :)
Bestaat er een andere hobby.

Metpetergaathetbeter

ik koos daarentegen voor optie 1 en 2 daar ik niet zag dat daar diende voor betaald te worden (ik geloof dat ik toch teveel met Nederlanders omga  ;D)! dat laatste was een grapje, maar dat hadden jullie al begrepen, toch ? ;)

Groeten Peter ;)

Huugooke

De trend, hoewel met een beperkt aantal stemmen, lijkt me duidelijk.
Misschien kan de uitgever het DVD-en eens overwegen als alle oude papieren exemplaren uitgeput zijn.
Blijft het kopieer-spook! Een lastig te vermijden probleem. Daarbij moet men wel bedenken dat de uitgever aan de levendige handel in oude exemplaren ook geen bal verdient. Eens de productiekosten van zo'n CD er uit zijn is dat probleem ook niet meer zo belangrijk. Misschien met een voor-intekenlijst?

centauri167

waarom niet elk jaar een dvd uitbrengen met de uitgaves van één jaar erop, aan dat tempo zal de uitgever zeker geen concurrentie ondervinden met de verkoop van oude uitgaves, daar het jaren gaat duren vooraleer men bij is

Gerolf

Dat zal geen jaren, maar eeuwig duren: elk jaar de DVD van een eerder jaar, dan loop je met gelijke tred ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

centauri167

Klopt natuurlijk, na een tijdje kan men natuurlijk sneller gaan, zonder de commerciële belangen te schaden.

Na 5 jaar kan men bv. een dvd/ blue ray uitbrengen van de eerste 5 jaar, na 10 jaar van de eerste 10 jaar, enz.

Persoonlijk zie ik alleen maar voordelen, zowel voor de gebruiker als voor de uitgever.

doomslu

Wie zit er in de business en kan me vertellen wat de kostprijs zou zijn om een DVD met 50 nummers te maken?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marc goovaerts


philippe_007

Een DVD versie zou zeker praktisch zijn.
Zoals reeds gemeld, elke x-jaar een nieuwe DVD, hoeft zelf niet het laatste jaar te omvatten.
Ik vermoed dat MSM geen inkomsten zal verliezen daar het vermoedelijk zal gekocht worden door lezers die gewoon gemakkelijk iets terug willen opzoeken.