Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Artikels uit MSM als download beschikbaar?

Gestart door Huugooke, 18 januari 2013, 11:14:51 AM

Is het een goed idee om artikels uit MSM als betalende download beschikbaar te stellen?

Artikels uit MSM als betalende download beschikbaar te stellen? (zoals I-tunes)
10 (13.9%)
Oude jaargangen als DVD te koop stellen
26 (36.1%)
Geef mij maar papier
13 (18.1%)
optie 1 en 2 samen
23 (31.9%)

Totaal aantal stemmen: 71

gardevil

Citaat van: doomslu op 19 januari 2013, 15:16:23 PM
.................

Ik kan me voorstellen dat een gratis toegang voor abonnees meteen het schrappen van enkele abonnementen als gevolg zal hebben. Even login doormailen...  :-[

...................

Of misschien net wat abonnementen meer door de meerwaarde ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

dgrr57

Citaat van: doomslu op 19 januari 2013, 15:16:23 PM
Ik kan me voorstellen dat een gratis toegang voor abonnees meteen het schrappen van enkele abonnementen als gevolg zal hebben. Even login doormailen...  :-[
Met E-id aanloggen  ;)

Huugooke

De poll aangepast (sorry stemmers). Nu zijn er wat meer nuances. Vond niet hoe je op twee mogelijkheden kon stemmen en heb het dan maar zo opgelost.
De terughoudenheid van de redactie om on-line lezen en afdrukken toe te laten vind ik zeer begrijpelijk.
Het betalen per artikel past o.a. het tijdschrift "Elektor" al lang toe.
Bij het maken van de jaar-DVD kan de producent incalculeren hoeveel nummers er achteraf nog verkocht worden.
Piraterij kan nooit helemaal vermeden worden, maar je moet wel even nuchter naar de doelgroep kijken. En tot een fotokopieertoestel heeft tegenwoordig wel elke Tom, Dick & Harry toegang.

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Nooit te oud om te leren

kasteel


Huugooke

#21
Met 29 stemmen uitgebracht is er toch al een duidelijke trend zichtbaar.

edit: waar zijn die andere duizend-en -zoveel stemmers? Komaan zeg; gewoon aanmelden en bolleke aanklikken!

SuSke

Gaat de zwijgende meerderheid straks terug klagen dat de gekozen / voorgestelde oplossing niet deugt ??

Ik treed Hugooke bij: breng gewoon een stem uit.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

marimon

Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

marc goovaerts

Kben waarschijnlijk nen ambetanterik, maar voor mij optie 1 en 3 samen, wat niet voorzien is.
Nog altijd graag een papieren nummer graag in de hand (ben tenslotte niet voor niks 16 jaar drukwerkbegeleider geweest), maar voor wie niet alle nummers heeft vanaf het begin de mogelijkheid om oude artikels betalend te downloaden.

SuSke

Een "ambetanterik" zou ik je niet direct noemen Marc  :D

Het gaat hem hier dan ook over een "bijkomende" service van MSM om artikelen uit het blad afzonderlijk beschikbaar te stellen.
Ook ik ben voorstander van een gewoon papieren tijdschrift, maar een verzamel-DVD of iets in die aard is wel practisch als je iets specifieks wil opzoeken/gebruiken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

just4fun

Citaat van: marc goovaerts op 24 januari 2013, 10:56:13 AM
Kben waarschijnlijk nen ambetanterik, maar voor mij optie 1 en 3 samen, wat niet voorzien is.
Nog altijd graag een papieren nummer graag in de hand (ben tenslotte niet voor niks 16 jaar drukwerkbegeleider geweest), maar voor wie niet alle nummers heeft vanaf het begin de mogelijkheid om oude artikels betalend te downloaden.
Ik interpreteer het dan dat je gewoon optie 1 mag aanvinken.
Want het gaat over 'Artikels uit MSM ...'.
Ze moeten dus eerst IN het tijdschrift gestaan hebben voor ze UIT het tijdschrift als download kunnen ter beschikking gesteld worden.
Het blijft ook voor mij een evidentie dat we elke maand een papieren MSM in de bus krijgen!
Paul

marc goovaerts

Citaat van: SuSke op 24 januari 2013, 11:40:34 AM
Een "ambetanterik" zou ik je niet direct noemen Marc  :D

Het gaat hem hier dan ook over een "bijkomende" service van MSM om artikelen uit het blad afzonderlijk beschikbaar te stellen.
Ook ik ben voorstander van een gewoon papieren tijdschrift, maar een verzamel-DVD of iets in die aard is wel practisch als je iets specifieks wil opzoeken/gebruiken.
Precies wat ik bedoelde. Maar de term 'geef mij maar papier' klonk als het uitsluiten van de twee andere opties...

Huugooke

Al meer dan 40 stemmen, dat begint er stillekes op te trekken!
Inderdaad gaat de poll over een bijkomende service, dat was misschien niet duidelijk. De papieren MSM blijft.
Optie drie is voor mensen die absoluut geen voordeel zien in het digitale gebeuren; maar hebben die dan wel een PC? ;D

gardevil

Citaat van: Huugooke op 24 januari 2013, 16:01:58 PM
Al meer dan 40 stemmen, dat begint er stillekes op te trekken!
Inderdaad gaat de poll over een bijkomende service, dat was misschien niet duidelijk. De papieren MSM blijft.
Optie drie is voor mensen die absoluut geen voordeel zien in het digitale gebeuren; maar hebben die dan wel een PC? ;D

Waarschijnlijk niet en die hebben hier per postduif gestemd ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?