Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

De Fyra-Saga...

Gestart door Michiel, 18 januari 2013, 10:05:30 AM

Michiel

Ik dacht dat ze nu wel reden, maar niet dus. Bij Railtime kreeg je vandaag deze eerder tendensieuze melding dat het probleem in Nederland zou liggen! Waar of niet waar, maakt weinig uit. Men moet weer met de boemel van Essen tot Roosendaal, en dus 2 keer overstappen om vb van Brussel tot in Den Haag te geraken. Lang leve de Benelux!

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PietB

Ja het begint een heuse soap te worden.
En in beide parlementen wordt ook al weer driftig naar elkaar gewezen.
Jammer hoor, het had zo mooi kunnen zijn.
Maar gelukkig hebben we de foto's nog.

Waar is de tijd gebleven:

Het ging wel niet zo erg hard, maar je kwam wel aan.
Nou zie ik deze ook nog regematig rijden.

Maar ja daar staat ook een Duits stukje degelijkheid voor.
Een beetje hoekig dat wel, en niet zo "mooi" als de door Pinninfarina ontworpen V250.

Ja "mooi" tussen aanhhalingstekens, want veelal zijn Italiaanse ontwerpen echt mooi, maar dit ding is spuuglelijk.

grt Piet.

OMC

Vandaag vrijdag rijden er geen Fyra's, die dingen blijken enorm snel ijsblokken onderaan de trein te vormen. Kan een gevaarlijke situatie worden bij dergelijke hoge snelheden, al dacht ik toch wel dat de fabrikant met alle weertypes rekening dien te houden. En dit is nog geen extreme winterkou vind ik.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

PietB

Meestal gaat men met nieuwe treinstellen een week naar de klimaatkamer in Wenen.
Ik weet niet of dat ook hier gebeurd is, denk het niet.
Want dan zou men dat hebben geconstateerd.

grt Piet

Peter

Dat ze die dingen maar gauw terug buitengooien. Zelfs in de tijd van de Hondekoppen  ;D ;D ;D ging het beter en met de reeks 11 en de Benelux rijtuigen was het ook snel en komfortabel.
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Er waren blijkbaar problemen met de bovenleiding op het Nederlandse net door de koude. Daardoor heeft men beslist de treinen niet te laten rijden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

mark7758

Nee is niet de bovenleiding want de TGV rijdt wel normale snelheid.
Denk eerder wat grote deuken aan de onderkant. (Sneeuwblokken en zo.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

PietB

Citaat van: Jurgen op 18 januari 2013, 12:04:48 PM
Er waren blijkbaar problemen met de bovenleiding op het Nederlandse net door de koude.
Dat schijnt het niet te zijn, ze zijn beschadigd door brokken ijs aan de onderkant van de treinstellen.
http://nos.nl/artikel/463001-fyra-rijdt-vandaag-niet-meer.html

grt Piet.

mark7758

Of te wel. Slopen voor dat ze onder het rijden uit elkaar vallen. :-[
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Peter

CiteerSlopen voor dat ze onder het rijden uit elkaar vallen

Er zullen eerst een paar ongevallen (hopelijk zonder slachtoffers) moeten gebeuren voor ze wakker worden en die (on)dingen weggooien
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Citaat van: bossie op 18 januari 2013, 12:19:41 PM
Citaat van: Jurgen op 18 januari 2013, 12:04:48 PM
Er waren blijkbaar problemen met de bovenleiding op het Nederlandse net door de koude.
Dat schijnt het niet te zijn, ze zijn beschadigd door brokken ijs aan de onderkant van de treinstellen.
http://nos.nl/artikel/463001-fyra-rijdt-vandaag-niet-meer.html

grt Piet.


Volgens het VRT-nieuws gisteren wel, maar ik heb het verder niet meer gevolgd.

Het is voor mij ook geen nieuws meer. Moest hij nu wel rijden, dan...  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PietB

Ja en dat allemaal omdat het door velen zo gewenste Europa aanbestedings regels heeft.
Dan is het verleidelijk om de goedkoopste te nemen en dat was Ansaldo Breda.
Dit bedrijf had al een bewijs van incompetentie afgegeven met de levering van de IC4 treinen aan Denemarken.
Maar dat deed bij NS-NMBS geen belletje rinkelen.
Dat Denemarken ook Euroseese Unie is heeft met het realiteitsbesef van de spoorbestuurders in de Lage Landen kennelijk niets te maken.
En de ministers van verkeer en vervoer zien elkaar tenslotte ook bijna nooit, dus waarom dan eens een gesprek voren over de leverancier van een miljoenen investering?

Dan zijn wij modelspoorders toch een stuk voorzichtiger met de beschikbare centjes.
Als wij iets nieuws kopen informeren we bij collega's of ze slechte ervaringen hebben met de één of ander.
Maar ja wij doen het met ons eigen geld, ik weet niet waar de financiën van de NMBS vandaan komen maar NS, leeft van overheidsgeld(belastingen dus).
Want de kaartverkoop levert immers te weinig op, om de eigen broek op te kunnen houden.

grt Piet.

Jurgen

Net op de radio: De Fyra mag (voorlopig) niet meer rijden op het Belgische spoorwegnet!

Men wil eerst zeker zijn dat alle stellen onbeschadigd zijn en daarom mogen voorlopig alleen nog lege stellen rijden om te testen.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dieselfreak

Zonder aan politiek te doen, maar misschien kunnen ze deze blundertrein beter de Freya noemen i.p.v. de Fyra. ;)
MC

Dirky

freya is wel iets knapper  ;)