Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Lenz V60 --> NMBS Reeks 80

Gestart door eve, 17 januari 2013, 09:51:13 AM

eve

Ik ben aangenaam verrast door de belangstelling voor Belgische modellen in spoor 0 (cfr. Goovermodels...).
Ik heb even gezocht op dit forum (en er misschien overgezien) maar ik vind geen berichten over de bestaande mogelijkheid om bij Lenz een V60 te laten beschilderen als een NMBS Reeks 80. Of is dit initiatief al genomen ?

Als je hier klikt http://www.digital-plus.de/presse.php en dan via "Lenz Spur 0 individuell" krijg je dit http://www.digital-plus.de/presse/Lenz_individuell.jpg

Erik


Minerva

Erik,

Hou rekening eerst en vooral dat de V60 van Lenz nog niet aangekomen is in de winkel wat andere berichten hier ook vertellen.

De gepersonaliseerde versie ( voor ons dus NMBS ) zouden in onderaanneming gegeven worden door Lenz. Ze gaan dit dus niet zelf

doen.

De duiste versie wijkt ook even af van de belgische wat betreft opstelling van de lichten. ( cfr Henri ).

Een initiatief om de transformatie voor Uw rekening te nemen is een mooi initiatief maar hou rekening met het volgende :

Als je een loc ombouwd voor u eigen en je kunt er vrede mee nemen naar de juistheid toe dan moet de rest van de wereld daar maar

vrede mee nemen.

Als je dit voor iemand anders doet en er een prijs opplakt dan heeft de rest van de wereld recht om te spreken. ( en dat is een hele pak positieve en negatieve feedback)

PS misschien om verwarring te voorkomen NMBS reeks 60 wijzigen naar NMBS reeks 80   ;)

vrg

Hans



rgp

Hans,

De V60 is wel leverbaar en dit sinds midden december, maar wel .... in Duitsland.  Onze nationale verdeler, ondanks bestellingen aan hem, heeft er geen besteld, en Lenz wil niet direct leveren.
Onze nationale verdeler is ook niet meer bereikbaar.
Conclusie; De Belgen zijn gezien.

Roland

Peter

#3
Er zijn genoeg Duitse (web) winkels met uitstekende service die naar Belgie leveren voor 8,90 euro verzendingskosten. (model is meestal nog goedkoper ook)

Voor de herstelling van mijn H0 Köf van Lenz heb ik rechtstreeks met Lenz gewerkt op aanraden van verschillende forumleden, en ook hier pefekte service.
Met vriendelijke groeten
Peter

eve


Minerva

Roland,

De duitse piste heb ik inderdaad over het hoofd gezien, ik had het over de belgische verkoopspunten.

vrg

Hans

rgp

Peter,

Idd er zijn genoeg Duitse winkels met een perfecte service, MAAR deze winkels hebben meestal slechts de voorbestelde hoeveelheden besteld.

Dus ik vrees dat we in België "gesjareld" gaan zijn, of dat we geduld zullen moeten hebben tot er op ebay verschijnen.

Roland

loco

Dat van die kleurenversie naar eigen keuze door een andere firma te laten schilderen heb ik gelezen in een folder van Lenz.

loco

Op de website van Het Spoor kan je een reeks 80 bestellen op basis van de V60 van Lenz. Prijs: Na bestek.
Alleen de kap wordt geschilderd. Het chassis blijft zwart. Maar wat met de wielen?

Peter

In het nieuwe Duitse Miba nummer (vandaag ontvangen) staat een heel uitgebreide test van de V60. Mooi, Mooi, mooi.
Daar is de aanbevolen prijs (uvp= unverbindliche preis empfehlung) 499,00 euro
Alleen: in veel winkels al uitverkocht, maar nog wel te bestellen.
Met vriendelijke groeten
Peter

rgp

Peter,

Ja en dat is nu het probleem waar ik het over had.  Diegene die in België besteld hebben zijn de sigaar en moeten nu het best bestellen ofwel in een Belgische winkel die rechtstreeks kan bestellen of in een buitenlandse winkel.

In ieder geval en in het beste geval zullen we een paar maanden later bediend worden. >:(

Roland

jacques timmermans

Roland,

Of een winkelier cq. importeur zoeken die er wel voor zorgt dat de Belgische Markt toegeleverd wordt. Maar ja, als de Belgische klanten pas op het laatste moment bestellen . . .

Jacques Timmermans


rgp

Jacques,

Lenz weigert rechtstreeks aan Belgische winkeliers te leveren; dat heeft hij mij persoonlijk zelf verteld !
Lenz weigert tot nog toe om van invoerder te veranderen.
De lok is 6 maand geleden besteld en ik ben niet de enige.
Besluit: de huidige invoerder zo snel mogelijk vervangen door een bekwaam iemand of anders de Belgische verkopers in de kou zetten en de facto in het buitenland bestellen (maar dan ook voor niet Lenz zaken ?)

Roland

Peter

Het zijn de Belgische verkopers die er voor moeten zorgen dat er een andere verdeler komt, door druk uit te oefenen bij Lenz en ook persoonlijk op de Messe.
Indien het echt niet anders kan, in een Duitse winkel bestellen.
Spijtig voor de Belgische handelaars, maar met een slechte service zijn zij tensloote ook niet gebaat.
Zo, en nu kruip ik terug onder de wol. Ben zo ziek als een hond van een zware verkoudheid (ondanks anti griep inenting) :(
Met vriendelijke groeten
Peter

rgp

Peter,

Vooreerst hoop ik dat je snel geneest (ik da vorige week "prijs").
Wat je zegt klopt volledig, maar we moeten ook eerlijk zijn: de Belgische schaal 0 markt is klein en Lenz ligt niet wakker van die paar Belgen die de lok niet bij hun gewone handelaar kunnen bekomen.  Hij redeneert van: " ze zullen hem wel in Duitsland kopen".

Trouwens in HO is de klant ook maar een object dat waarvan men verwacht dat hij zijn geld uitgeeft en zwijgt.  Het bewijs de compleet hilarische aankondigingspatroon en het afleveren van modellen met mankementen >:(.

In 0 wil ik nog wel voorbestellen, in HO is het uit den boze.  In HO koop ik zelfs niet meer nieuw, want als je een jaar of drie extra wacht, kun je het kopen beneden de "super-voorbestelprijs.

Roland