Beperkte ruimte

Gestart door patri, 05 januari 2006, 08:50:31 AM

Gerolf

@Paul en Wim: voor de leesbaarheid van deze draad zou het niet slecht zijn als jullie die discussie via gewone mail zouden voeren. Ik denk niet dat anderen daar een boodschap aan hebben.
@Patri: lees de laatste opmerking van Funky nog eens: hier zit veel waarheid in.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Ik denk dat met wat truukjes onze Patri best wel een mooie hO baan op de beschikbare ruimte kan bouwen. Bomen, tunnel, coulisse met daarachter een verborgen opstelstation, of zelfs twee (een bij aankomst van links, het andere rechts). Daarmee kunnen treinen dan ook ?cht van A naar B en van B naar A rijden, geen rondjes draaien dus. Op de voorgrond kan een niet te groot (lees 'lang') maar interessant station komen waar flink gerangeerd kan worden. En voor realistisch decor is dan ook nog ruimte.
Eventueel aan de achterkant verborgen naar een lager niveau rijden waar dan keerlussen met opstelsporen kunnen aangelegd worden.
Dit kan dubbelsporig, een gevouwen hondebeen dus. Maar ook enkelsporig. Keerlussen zijn in 2-rail niet zo'n onoverkomelijk euvel!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Aansluitend hierop zou ik Patri willen aanraden Nr. 37 nog eens te bekijken: daarin wordt de baan "Neerpelt" beschreven, met sporenplan en al. Als je de keerlussen nu onder de baan legt, en het station diagonaal plaatst, kan je er eventueel een binnenhaventhema van maken, met een stroom of een kanaal op de voor- of achtergrond.
En da's zo maar even het eerste wat me te binnen schiet. Er zijn genie?n op dit forum die je nog hopen andere idee?n aan de hand kunnen doen!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

erik de noorman

Valt te begrijpen, maar die kerel wist wel veel over digitaal enz..


Erik

dieseltje

Je kan veel weten, maar daarom moet je je nog niet zo arogant opstellen en steeds de betweter spelen ....
Een collega van me, die vroeger ook vaak op Nederlandse forums zat, wist me te vertellen dat hij daar ook al "verbannen" is ....  het zal dus wel niet aan ons liggen zeker ...

svvander

citaat:
Geplaatst door admins

Wim Ros staat niet toe dat er e-mails naar hem gezonden worden via het forum. En aangezien hij bij monde van Tony en vele andere trouwe forumgebruikers reeds vaker terechtgewezen werd maar na enkele tijd zich toch weer arrogant opstelt vonden we het tijd hem voorgoed van dit forum te bannen.
De gemeenschap gaat v??r het individu.



Misschien een domme vraag... was hij daarvoor al niet eens van het forum gekeeperd???
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

pahasoft

Sven,

Wat maakt dat uit? Dit komt een beetje als roddelen over... Het is gewoon jammer dat het weer is gebeurd.

svvander

Maakt inderdaad niet uit en het is niet mijn bedoeling om te rodellen. Ik denk zelf dat de bijdrage van Wim aan dit forum, over het algemeen, voldoende was om er niet over te roddelen.

Het was maar een vaststelling... die naam zei me iets, vandaar.

Terug on-topic please. [;)]
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

erik de noorman

Ik ga hier geen lans breken voor wim eigen schuld dikke buld. Maar het was wel een van de weinige die daadwerkleijk een antwoord en oplossing (over digitaal) gaf op een gestelde vraag. De wijze waarop was niet altijd correct OK.
Maar hij had wel gelijk als hij schreef kunnen jullie niet lezen.
Dezelfde vraag werd dikwijls herhaald terwijl er al een antwoord op was gegeven. Dit forum is een forum waar ik graag verblijf maar ik word er soms ook zo moe van. En er zijn  andere op dit forum die zo vol zijn van zichzelf maar uiteindelijk niks maar dan ook niks aanbrengen.

Erik.

P.s. als ik hiervoor ook in de (pan) van de kerk vlieg[8D] dan zij het zo.

Tony, eigenlijk zo dit op een ander draadje moeten

ricky56

Hallo Patri,

Ik heb 4 plans gemaakt voor 4 meters op 112 cm kamer. Altijd HO schaal, lineaire type (als de modulebaantjes van Iain Rice).

Ik zal deze plans publiceren in MSM dit jaar. drie "punt te punt" projecten (2 "granger lines" en 1 "haven terminal met containers") en een loop project voor een klein dorpje station.

Vriendschappelijk,


citaat:
Geplaatst door patri

Hallo,

De max.breedte die ik ter beschikking heb is 112cm de lengte kan tot 400cm. Deze 112cm verplicht mij te kiezen voor schaal N.
Nu verneem ik dat voor deze schaal:
                       
                 1? weinig materiaal ter beschikking is (locs e.d.)
                 2? nog weinig geautomatiseerd is (digitaal)
                 3? zeer moeilijk zelf herstellingen te verrichten
                    (kleine afmetingen)

Heeft hier iemand ervaring mee?

Dank voor de reactie.



patri

Hallo,

Allen bedankt voor de nuttige tips.

Met vriendelijke groeten.

ricky56

En Voila !

5 plans bij de redactie van MSM. Artikel : "Geen plaats voor een Modulebaan ? Geen verontschuldiging !

Een "Loop-baan", 3 "punt te punt" en een "Double-deck" "punt te punt" baantje plans, met enkele adviezen om een "klein" modulebaan plan te verwezenlijken.

Normaal in een van de volgende MSM, en ook een andere artikel over een modulebaan met het station "Borgworm" (ongeveer 8 meters lang).

Vriendschappelijk,

Havoc

H? zeg...nu moeten we wachten tot dat verschijnt. Benieuwd wat dat wordt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Tom

Geduld is een schone deugd.
Maar ik geef het toe, ik kan ook haast niet wachten tot ze in MSM verschijnen.
Tom

Jurgen

Ik heb nog steeds een excuus om niet te beginnen bouwen. [:D][V]
Ik heb geen 4 meter lengte. Hooguit 2,5 meter en zelfs dat is al het uiterste van de uiterste limiet. [:(!] De breedte is net de helft van de lengte.
Op die manier heb ik dan net 2 kanten vrij op mijn baan (1 x lengte en 1 x breedte). De derde kant (breedte), daar moet ik nog een (niet opgebouwd) stapelbed en een klein kastje voor verschuiven. Op die manier kan ik dan net tussen de legplanken en mijn modelbaan tussenin. Ter informatie, ik weeg slechts 51 kg. Als ik 5 kilo bijkom, kan ik aan de derde kant niet meer aan. Kan je het jezelf een beetje voorstellen?
Is dat een goed excuus om niet te beginnen bouwen? [^]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.