Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Eerst plannen, dan bouwen.

Gestart door eve, 14 januari 2013, 10:35:57 AM

eve


janjozef

Het tegenovergestelde zou in dit geval redelijk idioot overkomen,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

Leuk, maar.

Duur en kunnen we nu echt niks meer zelf.
Wie begint met 2 maanden over het groot bedrijf te lezen (of te kijken) maakt een perfect spoorplan zelf,voor nul euro.
wim

doomslu

Citaat van: ysbeer op 14 januari 2013, 11:36:00 AM
Leuk, maar.

Duur en kunnen we nu echt niks meer zelf.
Wie begint met 2 maanden over het groot bedrijf te lezen (of te kijken) maakt een perfect spoorplan zelf,voor nul euro.
wim
Mijn ervaring op dit forum is dat de planning van een baan een echt knelpunt is voor heel wat mensen.
Nochtans is er heel wat lektuur beschikbaar (en dan bedoel ik zeker niet de plannenboeken van Märklin!  :o).
In MSM verschijnen regelmatig plannen die als inspiratie dienen en ook in de artikel-reeks 'vuistregels' van Gerard staat heel wat goede info.

Ik zou dus zeggen: als het zelf niet lukt is hulp wel welkom, ook al kost het wat...  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Als deze mensen van hun hobby hun beroep gemaakt hebben, kan ik ze alleen maar gelukwensen.
Er is een markt, dus kan je in het gat van die markt springen en je kost verdienen met je hobby.
Dat mensen die onze hobby willen beoefenen maar niet handig zijn of geen planmatig doorzicht hebben bij hen terecht kunnen, is dan ook alleen te bewonderen.

Dit zien we ook bij ons gebeuren en kijk maar op het forum hier wie allemaal "toelevert" aan de modelbouwer als kleine ondernemer (zelfs in bijverdienste of bijberoep).
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.