ondersteuning Marklin CSII met koploper !!!!

Gestart door bellejt, 13 januari 2013, 12:42:27 PM

bellejt

Van het koploper forum met toestemming van de plaatser (Cornand) aldaar :

Hallo,
Ik heb onlangs een programmatje ontwikkeld om koploper te laten werken met andere digitale centrales waaronder de Marklin CSII centrale. Ik vroeg mij af of hier belangstelling voor is.

Mvg,
Cor van Doorn

Graag jullie reply zodat ik voorlopig tussenpersoon kan spelen.

PeterC

Johnny, ik werk wel niet met een CSII maar toch een mooie geste om dit hier bekend te maken!
Groetjes, Peter


corvand

Voor de liefhebbers heb ik een filmpje gemaakt van twee applicaties, de koploper extender die het mogelijk maakt extra centrales aan te koppelen op koploper, en een S88 decoder applicatie die dmv een webcam werkt. Deze demo wordt uitgevoerd met een hornby controller(welke standaard niet wordt ondersteund in koploper) omdat ik zelf geen CSII heb, maar zoals getoond is dat een simpele selectie in het programma zie http://youtu.be/mQNUtea54ko benieuwd wat jullie ervan vinden  :)

ToThePoint

Het opent perspectieven.
Het kan bv een mogelijkheid zijn om koploper langer te gebruiken en/of de mogelijkheid bieden om andere zaken aan te sturen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Geert

Belangstelling niet echt, maar ik bewonder wel het initiatief van de ontwikkelaar. Ik heb in het verleden ook al wat opgezocht over het CAN bus (protocol) dat CSII van Marklin nu gebruikt. Eigenlijk heeft Marklin hiermee ingezien dat ze een industriële standaard moeten gebruiken en niet weeral zelf iets moeten ontwikkelen. Maar, ik blijf bij mijn standpunt: waarom een dure centrale aanschaffen als je koploper gebruikt? Zelfbouw dus via µC. En er zijn al µC die CAN bus ingegoten hebben in hun hardware structuur...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

corvand

Als er een protocol beschrijving is en ik heb de Z21 een paar dagen tot mijn beschikking dan is dat geen probleem..

INFO

Z21 aansturen is geen enkel probleem, maar wat moet je er mee? Het ding is niet eens compatibel met zichzelf. Heb me vorig jaar zo'n ding aangeschaft, maar ik kan je zeggen de slechte aankoop ooit.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Geert

Citaat van: bellejt op 13 januari 2013, 12:42:27 PM
Van het koploper forum met toestemming van de plaatser (Cornand) aldaar :

Hallo,
Ik heb onlangs een programmatje ontwikkeld om koploper te laten werken met andere digitale centrales waaronder de Marklin CSII centrale. Ik vroeg mij af of hier belangstelling voor is.

Mvg,
Cor van Doorn

Graag jullie reply zodat ik voorlopig tussenpersoon kan spelen.

En, stand van zaken?

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen