Hoe doen jullie dat ....??

Gestart door argilla, 12 januari 2013, 10:07:58 AM

argilla

Nu het kouder wordt en het niet simpel is om op zolder en/of kelder te blijven rijden,  of om iets te veranderen aan de baan  ; wat doen jullie om het aangenamer of liever gezegd warmer te maken op  jullie  zolder en/of kelder ( of tuinhuisje) ? zo je hoe en met wat ?  ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Klaas Zondervan

Het dak van mijn zolder is helemaal geïsoleerd, en er hangt een CV-radiator. Het is er een paar graden minder dan in de woonkamer, maar als je bezig bent is het warm genoeg.

eve

Truma gaskachel : neemt lucht buiten (door gat in de wand) en stuurt verbrande gassen door dezelfde pijp (met dubbele wand) naar buiten.
Extra : 2 kW electrische kachel.

Erik

Gerolf

Goed geïsoleerde en verwarmde zolder - en in geval van nood airco in de zomer  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

Op mijn zolder is het even warm als in de rest van het huis , dus goed geïsoleerd en cv-verwarming.

Dirky

laser kachel (petrol) maar bewust "oversized". Loopt op laagste regime. Voor de gehele werkplaats verbruik van ongeveeer 10€ per week.

Jurgen

Op een slaapkamer waar de verwarming wat minder staat. Maar even de verwarming iets te hoog draaien en ik speel al mijn kleren uit als't moet.  ;D
Mijn bedieningspaneel staat vlak bij de verwarming en als ik daar sta, dan sta ik met mijn achterste bijna tegen de verwarming, vandaar dat het daar meteen véél te warm is.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PietB

Ook ik heb een verwarmde kamer, de vroegere 'Masterbedroom' vanwege de hobby zijn madmmeke en ik op een van de andere slaapkamers gaan slapen.
Goede madam hé?

grt Piet.

gardevil

Heel goed geïsoleerde zolder met indien nodig een bij verwarming met een gasbrander op butaan. Maar dat is alleen maar nodig als het echt heel koud is buiten en ik stilzit aan mijn bureau.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Kautenbach

geisoleerd zoldertje, met een te openen raam, koeling in de zomer? Glas in diepvries, 1/2 liter Weissbier in koelkast, glas uit vriezer, bier erin, en dan op zolder opdrinken ;) ;) ;) hoe warmer, hoe schots en schever de baan :P :P

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Kautenbach op 12 januari 2013, 14:24:48 PM
geisoleerd zoldertje, met een te openen raam, koeling in de zomer? Glas in diepvries, 1/2 liter Weissbier in koelkast, glas uit vriezer, bier erin, en dan op zolder opdrinken ;) ;) ;) hoe warmer, hoe schots en schever de baan :P :P


anders een voetbad met koud water(met ijsblokken) kan de temperatuur tijdelijk 's zomers wat lager zijn ! dan doen je voeten pijn i.p.v.je hoofd !
Groeten Peter ;)

Durango

Ik bouw in de garage (inpandig dus niet zo koud) en tuinhuisje. Als er extra warmte nodig is doe ik dat met een klein electrisch verwarminkje.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Steven123

Citaat van: Durango op 14 januari 2013, 10:22:00 AM
Ik bouw in de garage (inpandig dus niet zo koud) en tuinhuisje. Als er extra warmte nodig is doe ik dat met een klein electrisch verwarminkje.

Ik las twee keer achter elkaar; "Ik bouw in de garage een tuinhuisje."  :o :)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

janjozef

Tuinhuis dat gee goed geisoleerd is (18cm dik glaswol) zelfs met dit weer is er nauwelijks bijverwarming nodig.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

Mijn treinkamer is in de kelder, maar is volledig ingericht en heeft radiatoren. Het is er dus altijd even warm als elders in huis.
Bovendien zit deze ruimte vooraan maar een metertje in de grond (oplopend terrein), zodat ik ook nog een behoorlijk gewoon raam heb.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *